Българска компания дигитализира HR процесите в компаниите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска компания дигитализира HR процесите в компаниите

Антонио Грънчаров, изпълнителен директор на Workbook

Българска компания дигитализира HR процесите в компаниите

Workbook са получили финансиране от инвестиционния фонд Yanva & Disava Capital

14114 прочитания

Антонио Грънчаров, изпълнителен директор на Workbook

© Workbook


Стартиращата компания Workbook цели да дигитализира и улесни управлението на HR процесите в компаниите. За целта стартъпът разработва платформа, която осигурява достъп и координация в реално време на цялата информация между мениджърите, HR отдела и счетоводството. Потенциал в идеята виждат и от българския инвестиционен фонд Yanva & Disava Capital и в началото на миналата година инвестират в проекта. От компанията не коментираха стойността на инвестицията, но уточняват, че освен финансовата инжекция инвеститорите им помагат и с консултации, менторство и стратегическото планиране за разрастване на бизнеса.

Стартъпът Workbook е основан в средата на 2016 г. от Антонио Грънчаров, сега изпълнителен директор на компанията, и Тома Томов, главен технологичен директор, които забелязват, че повечето международни разработки не предлагат цялостни решения за българския пазар. След подробно проучване на HR сферата младите предприемачи решават да работят върху дигитализирането на трудовата книжка, откъдето идва и името на платформата. "Когато разработихме решението, го предложихме на някои водещи HR фирми в България, които го харесаха и една от тях стана първият ни клиент. Тогава дойде и реалната оценка на пазара, успяхме да монетизираме идеята и Workbook от няколко реда код се превърна в продукт", разказва за "Капитал" Грънчаров.

Как работи и колко струва

През платформата на Workbook компаниите могат да улеснят процесите по пускане и одобряване на отпуск, изпращане на фишове за заплата, попълване на информация за служителите и включването им в социални корпоративни програми. Системата е съвместима и с водещите счетоводни софтуери. Продуктът на младата компания се адаптира към нуждите на клиентите им и е подходящ както за малки, така и за по-големи фирми. Изпълнителният директор на Workbook обяснява пред "Капитал", че с клиентите предварително уточняват структурата и йерархията на компанията им, както и процесите и нивата на взимане на решения, а всеки служител разполага със собствен профил. "Това, което направихме с Workbook, е, че успяхме да се съобразим със законодателството и по този начин спестихме още административна тежест и направихме възможно и по-малки организации да управляват цифрово информацията си за HR", допълва Антонио Грънчаров.

Клиентите заплащат месечен абонамент за използване на платформата, като цената варира в зависимост от броя служители в компанията и допълнителните специфики, които клиентите търсят. По данни на Workbook оборотът им за изминалата година е над 35 хил. лв. Сред клиентите на българската стартираща компания към момента са "Adecco България", "Оргахим", eMag, Dynamic Solutions, Pierre Fabre и в момента са в процес на преговори за партньорство с още две компании.

Подкрепа в развитието на компанията

През 2017 г. срещу процент от печалбата в Workbook инвестира фондът Yanva & Disava Capital, в чието портфолио влизат основно компании за управление на човешките ресурси, както и компанията TaxiMe, която разработва приложение за повикване на такси. Управляващият директор на фонда Георги Георгиев коментира, че компанията е привлякла вниманието им заради отдадения екип и потенциала в идеята. "Има огромна нужда от дигитализиране и облекчаване на труда на отделите човешки ресурси и пейрол специалистите в компаниите. Не е възможно в XXI век да се налага служителите да попълват на ръка молба за отпуска например. Стандартите за работа се променят и се налага и ние да променим начина си на труд, за да оцелее бизнесът ни и да сме максимално ефективни", казва още той.

Освен финансова помощ стартиращата компания получава и подкрепа от фонда при развитието на проекта на българския пазар. Така екипът на Workbook пораства до четирима постоянно заети служители. Въпреки това стартъпът продължава да набира администратори и IT специалисти, които да развиват и нови услуги в платформата. "Новите изисквания за GDPR (Европейския регламент за защита на личните данни - бел. авт.) са сфера, в която много от клиентите ни искат да използват Workbook, и ние имаме конкретни цели за създаването на нови модули", казва още Грънчаров.

Стартиращата компания Workbook цели да дигитализира и улесни управлението на HR процесите в компаниите. За целта стартъпът разработва платформа, която осигурява достъп и координация в реално време на цялата информация между мениджърите, HR отдела и счетоводството. Потенциал в идеята виждат и от българския инвестиционен фонд Yanva & Disava Capital и в началото на миналата година инвестират в проекта. От компанията не коментираха стойността на инвестицията, но уточняват, че освен финансовата инжекция инвеститорите им помагат и с консултации, менторство и стратегическото планиране за разрастване на бизнеса.

Стартъпът Workbook е основан в средата на 2016 г. от Антонио Грънчаров, сега изпълнителен директор на компанията, и Тома Томов, главен технологичен директор, които забелязват, че повечето международни разработки не предлагат цялостни решения за българския пазар. След подробно проучване на HR сферата младите предприемачи решават да работят върху дигитализирането на трудовата книжка, откъдето идва и името на платформата. "Когато разработихме решението, го предложихме на някои водещи HR фирми в България, които го харесаха и една от тях стана първият ни клиент. Тогава дойде и реалната оценка на пазара, успяхме да монетизираме идеята и Workbook от няколко реда код се превърна в продукт", разказва за "Капитал" Грънчаров.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    hix32316977 avatar :-|
    hix32316977

    Дайте линк към продукта?

  • 2
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    При толкова много програми за ТРЗ, кое е новото, уникалното, интегралното в това приложение? Или поредната реклама?

  • 3
    cristo_n avatar :-P
    cristo_n

    Почти всяка програма за ТРЗ може да изпраща фишове за заплати на мейл и задължително се поддържа информация за служителите.
    Тук най-вероятно са направили някаква елементарна система, която да замести пускането на мейли или други електронни съобщения между отделите и са го нарекли "иновативен софтуер" :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK