С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
2 25 фев 2018, 11:24, 10431 прочитания

Безплатно обаждане на клик разстояние

Български стартъп разработва софтуер за безплатни обаждания за малки и средни бизнеси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Стартиращи компании могат да участват в състезанието за зелени идеи PowerUp!

Крайният срок за кандидатстване е 15 април

7 мар 2018

Приложение улеснява подаването на граждански сигнали към отговорните институции

Българската компания Novanor получи финансиране от 10 млн. долара

6 мар 2018

Започва третото издание на Startup Europe Week

Събитието ще се проведе между 5 и 9 март в девет града в страната

5 мар 2018

Paysafe организира хакатон с общ награден фонд от 9.5 хил. евро

Засилва се тенденцията за провеждането на подобни технологични събития в България

20 фев 2018

Transmetrics разработи софтуер за по-ефективни морски контейнерни превози

Българската компания привлече за свой клиент холандската NileDutch

18 фев 2018
"Свобода да се обаждаш безплатно навсякъде по света" е мотото на българската стартираща компания Free Call Inc. Тя разработва софтуер, който дава възможност на клиентите на малки и средни бизнеси да им звънят безплатно от различни мобилни устройства. Според основателя на компанията Даниел Христов резултатите са освен по-високи продажби и изграждане на доверие между бизнеса и потребителите.

Начало на проекта

Преди повече от четири години Даниел Христов и екипът му разработват в България услуга за чат в реално време, която предлагат само в САЩ на малки и средни бизнеси основно от хотелиерството и електронните продажби. С времето обаче навиците на потребителите се променят, а за компаниите става все по-трудно да отделят ресурси, за да поддържат постоянно чат услугата. Сред основните проблеми е, че често се налага фирмите да наемат допълнителни служители с комуникационен профил, които да отговарят постоянно на онлайн запитванията на клиентите.

Затова през 2016 г. Христов решава да развие услугата на следващо ниво, а именно вместо чат да предлага директно безплатни обаждания през сайтовете на компаниите. Така клиентите им ще бъдат на един клик разстояние от разговор, в който могат да зададат повече въпроси, както и да стигнат до директна покупка или резервация.

Как работи



Новият проект, наречен "Безплатно обаждане", е отново насочен към малки и средни компании, които нямат технологичен профил. Затова и по думите на основателя Даниел Христов инсталирането на услугата става лесно и дистанционно. "При успешното внедряване на всяка страница на сайта на клиентите ни директно се появява икона със зелена слушалка", обяснява той. През нея потребителите могат безплатно да се свържат с човек от компанията в зависимост от това към кого е насочено обаждането. Така например при хотелите туристите вероятно ще се свържат през сайта директно с рецепцията. "Собствениците на малки бизнеси не е необходимо да стоят постоянно на компютър, за да приемат запитвания. Те могат да свържат услугата към мобилния си телефон или към централа. За хотелите това е алтернативно средство за директни резервации", обяснява Христов.

Като допълнение софтуерът може да засече откъде е получено обаждането благодарение на внедрената геолокация, да предостави запис на разговора или хронология на повикванията. Клиентите на българската компания могат и да зададат часови диапазон, в който да приемат обаждания от сайта им. През останалото време на посетителите им се предоставя опция да изпратят стандартно запитване на съобщение.

За българската компания всеки вид комуникационно средство представлява конкуренция, включително и безплатните телефонни номера или останалите чатове на живо. Приложенията като Viber и Skype обаче не притесняват Христов, защото според него те усложняват връзката между компания и клиент, тъй като е необходимо инсталирането им на всяко устройство, изпращане на покани за приятелство и изчакване за одобрение.

Натрупване на хиляди клиенти

Компанията Free Call Inc. е регистрирана в САЩ, което според Христов спомага за по-лесна продажба на продукта на чужди пазари. "Безплатно обаждане" се предлага на месечна абонаментна база, като цената варира според количеството безплатни минути, които се предоставят на компании, и разширените допълнителни услуги. Цената варира от 12 долара на месец за 60 безплатни минути до 885 долара за големи фирми с над 16 хил. безплатни минути. Българската стартираща компания предлага и стартов безплатен пакет, който може да се използва неограничено време и предоставя 30 безплатни минути разговори на месец.

За да осигури минутите, българската компания си партнира с телекомите в различни държави, като по думите на Христов сключването на договор е дълга процедура, която може да отнеме и половин година. "Ние потребяваме милиони минути, благодарение на което можем да договорим по-добри цени и печелим именно от отстъпката, която получаваме", обяснява той.

Към момента "Безплатно обаждане" се използва от над 26 хил. фирми по света, като по-голямата част от тях са инсталирали безплатната версия на услугата. "В България имаме над 700 плащащи клиента, а по света около 10% от всички регистрации са плащащи, като най-много са в Русия", обяснява Христов. Сред клиентите на компанията са и редица общини, като в България услугата се използва от община Бургас, община Пловдив и община Габрово с цел да дадат по-лесен достъп на гражданите до услугите им.

Благодарение на интереса към безплатните обаждания екипът на Free Call Inc. бързо се разраства и вече наброява 40 човека, от които трима програмисти и още 10 човека, отговарящи за продажбите в България от офиса на компанията в Пловдив. Останалите служители са базирани в САЩ, Великобритания, Индия, Филипините и др., където осъществяват контакт с потенциални клиенти. На този етап компанията не е търсила допълнително външно финансиране за развитието си. "Бизнесът успява да се самоиздържа, а скоро ще започнем да отчитаме и печалба. До момента инвестираме спечелените средства в развитие на компанията – наемане на служители, инвестиции в технология и др.", казва основателят на Free Call Inc.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Саморегулиращи се диоптрични очила в помощ на бедни общности Саморегулиращи се диоптрични очила в помощ на бедни общности

Очилата на белгийската Adaptive eyeworks струват 7 евро и премахват нуждата от лекар за нагласянето им

21 юни 2018, 1845 прочитания

Започва третата бизнес програма на EY за жени предприемачи Започва третата бизнес програма на EY за жени предприемачи

Инициативата е с продължителност една година, а крайният срок за записване е 31 юли

20 юни 2018, 1427 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Next Level: Нашите връстници не преследват възможностите, а по-скоро чакат те да дойдат при тях

Носителите на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт", разказват откъде идва вдъхновението за техния проект Next Level

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Започва третото издание на Startup Europe Week

Събитието ще се проведе между 5 и 9 март в девет града в страната

"Градус" премери борсовата температура

Хранителният холдинг набра над 80 млн. лв. от борсата и показа, че финансирането през БФБ е възможно

"БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро

Българските им мениджъри ги купиха от ирландската Communicorp, която вече излезе от целия регион

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Бандитките на Оушън"

Дамският вариант е фриволен към формулата, но с добри актриси

Нежна е нощта

Лубри показва Ladies Only в Пловдив

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Големи vs. малки превозвачи, Ердоган с още повече власт в Турция

Емисия

DAILY @7PM // 25.06.2018 Прочетете