Седем компании завършиха третото издание на предприемаческата програма на Founder Institute
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седем компании завършиха третото издание на предприемаческата програма на Founder Institute

Седем компании завършиха третото издание на предприемаческата програма на Founder Institute

Те представиха бизнесите си пред инвеститорите и предприемачи от региона

8572 прочитания

Общо седем стартиращи компании завършиха успешно третото издание на акселератора Founder Institute, който цели да помогне на младите предприемачи да развият идеите си до реални печеливши бизнеси. Програмата, която продължи общо 12 седмици, започна с общо 28 стартъпа, но поради трудността и интензивността й до финала, или т.нар. Demo Day, стигнаха едва 25% от тях. Те представиха проектите си през инвеститори, предприемачи и ментори.

Директорът на българския клон на института Милен Иванов разказа пред "Капитал", че целта на програмата е да покаже на участниците реалната ежедневна работа на предприемачите и времето, което трябва да вложат те в бизнеса си. "Голяма част от отпадналите нямат време да присъстват и изпълняват заданията, други в процеса на работа разбират, че предприемачеството не е за тях, а трети ние изключваме, ако видим, че не се справят или твърде много изостават с програмата."

Като част от Founder Institute участниците трябва също и задължително да регистрират собствено дружество с ограничена отговорност. "Така, освен че можем да преценим колко сериозни са предприемачите, те вече могат да продават, да издават фактури през фирмата си и да управляват паричните си потоци", казва Иванов. Успешно завършилите програмата предприемачи условно предоставят и 4% от акциите на компанията си, които се разпределят поравно между организацията Founder Institute, менторите, директорите на местно ниво и всички успешно завършили участници само обаче ако получат финансиране.

Следващото, четвърто, издание на акселераторската програма ще се проведе през есента, като скоро ще бъде отворен и прозорецът за кандидатстване.

Седемте най-добри

Сред успешно завършилите програмата е стартъпът Streebi, разработващ стойки за колела, които могат лесно да се монтират около офис сгради. Те, освен че захващат колелото на няколко места, така че да го държат изправено, осигуряват сигурно заключване за предотвратяване на кражби. Компанията ще отдава стойките срещу месечна такса за използване, като потенциалните клиенти са компании и големи бизнеси, които искат да улеснят или насърчат служителите си да се движат с велосипеди. Фокус на предприемачите е българският пазар, а след това ще се насочат и към Лондон.

Стартъпът Xenia разработва платформа, която да спестява пари на финансовите институции от картови транзакции, при които обичайно те плащат такси. Решението на компанията е резултат от събрани масиви бази данни, като уникален алгоритъм помага на клиентите им да иновират в областта на кредитни и дебитни карти. Затова и потенциални потребители на услугата на Xenia са именно финансовите институции.

Стартиращата компания Umni разработва чат ботове, които да улеснят комуникацията между хотели, туристически агенции и потенциални клиенти. Според основателите по този начин хотелите ще могат да спестят разходи по наемането на персонал, който отговаря за връзката с посетителите. Чат ботът ще се използва срещу заплащане на месечен абонамент, който ще варира в зависимост от количеството клиенти на хотела и броят езици, който ще поддържа.

Мобилното приложение Go Beauty има за цел да свързва потребители със салони за красота. Клиентите задават козметична процедура, която си търсят и от която имат нужда в конкретния момент, а запитването им се получава от най-близкия фрийлансър, който може да им я предложи, а услугата се заплаща през приложението. Това могат да бъдат услуги като подстригване, масаж, маникюр, грим и др. Изпълнителят ще получава между 70% и 80% от стойността на услугите, а останалата част ще бъде за стартиращата компания.

Сред финалистите в програмата е и Cast Folio – мобилно приложение за намиране на работа в сферата на развлекателната индустрия, което цели да улесни комуникацията. В него могат да се регистрират потребители от целия спектър на индустрията като актьори, продуценти, сценаристи и др. Те си правят профил, в който попълват собствената си професионална информация, след което могат да търсят в приложението специалисти, от които имат нужда.

Стартиращата компания Damocles Analytics също завърши предприемаческата програма. Тя разработва софтуер, който може да реши проблема с ниското доверие в политиците и липсата на информация. Предприемачите събират бази данни за различни фигури в политиката, като това включва информация за всичките им публични изяви, изказвания, предприети действие и взети решения. Събраната информация се анализира и се изготвят подробни графични профили на съответните политически фигури.

Стартъпът MoneyVox разработва платформа за управление на спестяванията. През нея потребителите могат да получат информация и да сравняват условията на различни финансови услуги, сред които например пенсионни фондове, за да изберат най-подходящата за тях. Първата цел на предприемачите е да достигнат потребителите в България и след това и в Европейския съюз. Платформата ще се използва на база месечна такса, която ще зависи от отключените услуги.

Общо седем стартиращи компании завършиха успешно третото издание на акселератора Founder Institute, който цели да помогне на младите предприемачи да развият идеите си до реални печеливши бизнеси. Програмата, която продължи общо 12 седмици, започна с общо 28 стартъпа, но поради трудността и интензивността й до финала, или т.нар. Demo Day, стигнаха едва 25% от тях. Те представиха проектите си през инвеститори, предприемачи и ментори.

Директорът на българския клон на института Милен Иванов разказа пред "Капитал", че целта на програмата е да покаже на участниците реалната ежедневна работа на предприемачите и времето, което трябва да вложат те в бизнеса си. "Голяма част от отпадналите нямат време да присъстват и изпълняват заданията, други в процеса на работа разбират, че предприемачеството не е за тях, а трети ние изключваме, ако видим, че не се справят или твърде много изостават с програмата."


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK