С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 9 юли 2018, 16:51, 4186 прочитания

Кои са победителите в конкурса ClimateLaunchpad

Три компании със зелени бизнес идеи ще се състезават в международната надпревара в Единбург

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Управлявай от разстояние бизнес проектите си

Българската платформа за управление на проекти Expandable вече се използва от компании от цял свят

17 юли 2018

Български предприемач стана част от международната мрежа на Endeavor

Александър Лефтеров е основател на технологичната компания за съхранение на файлове Tiger Technology

5 юли 2018

Саморегулиращи се диоптрични очила в помощ на бедни общности

Очилата на белгийската Adaptive eyeworks струват 7 евро и премахват нуждата от лекар за нагласянето им

21 юни 2018
Система за озеленяване, екологична кожа и платформа, която свързва готвачи с клиенти, са проектите победители в четвъртото издание на локалната надпревара за зелени бизнес идеи ClimateLaunchpad, организирана от "Клийнтех България". Те ще имат възможност да представят България на международния финал в Единбург през ноември, където ще участват млади предприемачи от още 46 страни от цял свят. Десет от най-добрите проекти ще се състезават за наградата от 10 хил. евро и място в акселераторската програма Climate-KIC Accelerator с финансиране до 50 хил. евро.

Българските победители

На трето място в местното състезание се класира екипът на Spoontaneous, които разработват платформа за домашно приготвена здравословна храна. Тя свързва любители готвачи и потребители, които на карта в реално време могат да виждат къде в града има готова храна, каква е тя и да отидат да си я вземат, а компанията ще получава 10% комисиона от всяка покупка. Според екипа този модел е подходящ за хора с хранителни режими или специфични нужди, като така ще се увеличи разнообразието от ястия, което по ресторантите обикновено е ограничено. Първият пазар, на който ще тестват платформата, е Лондон, а за да се регистрират като готвачи, потребителите ще трябва да преминат курс за сигурност и хигиена при приготвяне на храната. В приложението ще има и опция за рейтинг на готвачите.

Второто място в ClimateLaunchpad зае екипът на LiveMatter, който разработва нов вид екологична кожа от бактерията комбуча. Поставена в чай и топла вода, бактерията започва да "плете" материята и има нужда от 4 седмици, за да направи подобния на кожа продукт, който след това в продължение на една седмица изсъхва, след което е готов за обработка. Алтернативната кожа е здрава колкото изкуствената, може да бъде обработвана и оцветявана и да послужи за изработването на дрехи и аксесоари. Младата българска компания цели да продава на модни марки, които целят намаляване на използването на животинска кожа и засилване на бранд идентичността им.

Тазгодишният победител в надпреварата е екипът на Botanic room, които разработват мултифункционална система за озеленяване, която подобрява качеството на работната среда в отворените офис пространства. Преградите, покрити с растения, са подходящи за компании с над 200 служители и съвместяват функциите на 3 стаи – за отдих, за срещи и офис. Стените са с размери 15 кв.м и струват 12 хил. евро заедно с поддръжката за 3 години. Според екипа на стартъпа подобни решения са в унисон с тенденцията компаниите да търсят различни решения за подобряване на работната среда, като по-този начин могат да привличат и задържат служителите си.



Подгласниците в състезанието

До финала на ClimateLaunchpad в България стигнаха още три български отбора с проекти в областта на чистите технологии, справяне с климатичните промени и опазване на околната среда. Това бяха BeeFarm, които купуват мед от малки производители, брандират го и го продават на вериги магазини, като по този начин стимулират малкото производство. InteLis разработват интелигентно осветление за култивиране на микроводорасли, а младата компания ReUse е създала платформа за ефективно рециклиране на едрогабаритни отпадъци, свързваща компании, които имат нужда от тях с домакинства, които ги изхвърлят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Започна кандидатстването за конкурса за социални предприемачи Chivas Venture Започна кандидатстването за конкурса за социални предприемачи Chivas Venture

Най-добрите стартъпи могат да получат финансиране до 1 млн. долара

16 сеп 2018, 2271 прочитания

Четири стартъпа ще представят България на Start.Up! Germany Четири стартъпа ще представят България на Start.Up! Germany

Там те ще се състезават с още над 40 млади компании от цял свят

13 сеп 2018, 3051 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Управлявай от разстояние бизнес проектите си

Българската платформа за управление на проекти Expandable вече се използва от компании от цял свят

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

В какво се превърна КРИБ

Най-голямата организация на бизнеса стана казионна проправителствена структура, която работи за интересите на властта, председателя си и избрана част от членовете си

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест в САЩ за пране на 400 млн. долара от OneCoin, шведската Stillfront купува "Империя онлайн" за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 25.09.2018 Прочетете