С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 юли 2018, 14:25, 5730 прочитания

Стартъп дава глас на глухонемите

Италианската компания Limix разработва ръкавица, която превръща езика на глухонемите в звук

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

"Искаме да улесним общуването между глухонемите и останалите хора, за да станат една общност." Това е целта на Франческо Пезуоли, съосновател на италианската стартираща компания Limix, разработваща технологична ръкавица, която превръща в реално време езика на глухонемите в звук с помощта на мобилно приложение. Стартъпът беше и сред финалистите на тазгодишното издание на надпреварата за бизнеси с кауза Chivas Venture с общ награден фонд 1 млн. долара.

История на проекта


Идеята за иновативния продукт се ражда в началото на 2015 г. по време на докторантурата по програмиране на Пезуоли в University of Camerino, където се запознава с другия съосновател на компанията Дарио Корона, който тогава учи приложна математика. Двамата искат да направят технологичен продукт, който да бъде в полза на обществото. В началото започват с идея да разработят мобилно приложение, през което да си общуват глухонеми с приятели, които не говорят техния език. Проектът обаче се развил до разработването на хардуерна част, а именно технологична ръкавица, която да проследява движенията и да ги превръща в звук.

"Записахме се на няколко състезания в Италия, които спечелихме и успяхме да привлечем вниманието на професори от университета ни, които ни предложиха да ни помогнат в развитието на проекта", разказва през "Капитал" Пезуоли. Така младите предприемачи съвместно с University of Camerino започват да превръщат социалната идея в бизнес.

Как работи



Технологичната ръкавица на Limix използва множество сензори, закачени по различни точки от дланите на човека, който я използва, като по този начин разпознава всеки детайл от движенията му. Ръкавицата се свързва и с мобилно приложение, което помага за възпроизвеждането на звука, според жестовете на глухонемия. Базиран на технологията machine learning, колкото повече се използва иновативният продукт, толкова по-добре свързва логично думите в изречения и според контекста им. Цената на едно устройство е 600 евро, но според основателите в зависимост от политиката на всяка страна част от цената му може да се покрива от държавата.


В момента продуктът на Limix е достъпен само на италиански език, но по думите на съоснователя на компанията проблем остава, че дори само в Рим има над 10 различни диалекта. Затова и екипът решава да разшири функциите на ръкавицата и мобилното приложение, правейки така, че всеки да може сам да създава свой език. "Глухонемите могат да записват отделни жестове със съответното им значение, което става много бързо", обяснява още Пезуоли.

За да паснат на различни хора, ръкавиците имат размери, а частта, която се хваща към китката, е под формата на гривна и може да се регулира.

Следващи стъпки

Към момента екипът на италианската фирма е 12 думи, като с разрастването на бизнеса ще се увеличава и компанията. Limix вече има и набрано финансиране от общо 300 хил. евро, което по думите на Пезуоли включва награди от различни състезания, както и грантове от Европейския съюз и италианското правителство. За да разраснат проекта и да увеличат производството, предприемачите имат нужда от 1 млн. евро. Целта на компанията е да тества задълбочено функционалностите на продукта сред общества на глухонеми, което ще спомогне след това да влязат и в масово производство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Проект за механично хапче спечели първото издание на "Предприемачи в науката" Проект за механично хапче спечели първото издание на "Предприемачи в науката"

Конкурсът цели да отличи млади учени с иновативни бизнес идеи

16 яну 2019, 1649 прочитания

Българският стартъп Lam’on е победител в местната надпревара на Chivas Venture Българският стартъп Lam’on е победител в местната надпревара на Chivas Venture

Компанията ще се състезава на големия финал за част от наградния фонд от 1 млн. долара

13 яну 2019, 3096 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
SAP и Lufthansa търсят блокчейн решения в авиацията

Кандидатури за съвместния им конкурс могат да се подават до 31 август

Ефектите от Brexit без сделка за българите

Правата на българите във Великобритания ще зависят от българските мерки спрямо британските граждани в България

Какво счупи пазара на ток

Държавата е почти монополист в предлагането, а ЕРП-тата са основният купувач, който няма мотив да търси ниска цена

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Ангел Игов

Преводачът, литературен критик и писател Ангел Игов е новият носител на специалното отличие за превод "Кръстан Дянков"

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете