С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 6 окт 2018, 10:19, 6523 прочитания

Българската стартъп асоциация започва кампания за групово финансиране

Целта са 150 хил. лв., с които да разрасне дейността си през следващата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

shkolo.bg е "Стартъп на годината"

Компанията ще се състезава на межнародния финал на CESAwards във Варшава

3 окт 2018

Започна записването за "Харвардските курсове" в Софийския университет

Крайният срок за курса по икономическо развитие е 5 октомври

29 сеп 2018

Започна кандидатстването за конкурса за социални предприемачи Chivas Venture

Най-добрите стартъпи могат да получат финансиране до 1 млн. долара

16 сеп 2018
Българската стартъп асоциация отваря врати в края на 2017 г. с цел да бъде връзката между младите компании и държавата. Сега, година по-късно, членовете й вече са валидирали идеята си, че екосистемата има нужда от подобен тип организация и като логична следваща стъпка започват кампания за групово финансиране. Те търсят бюджет в размер на 150 хил. лв., с помощта на които да обезпечат дейността си за една година.

В помощ на стартъпите

Идеята за създаване на организация, която да представлява интересите на българските стартиращи компании пред държавата, се заражда през 2017 г. по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Тогавашният министър на икономиката Тодор Седларски кани за свои съветници предприемачи от стартъп екосистемата. Те забелязват, че поради липсата на комуникация между младите компании и държавните институции, дори при желание от двете страни, много рядко се стига до съвместни проекти.

Така им хрумва идеята да основат организация, която да представлява интересите на стартъп общността пред държавата. Проектът е подкрепен и от следващия министър на икономиката Емил Караниколов и през септември 2017 г. на учредително събрание първата Българска стартъп асоциация (BESCO) вече е факт. "Имаме две основни дейности – да бъдем канал за комуникация между стартъп общността и държавата, както и да промотираме България извън границите на страната ни", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на организацията Добромир Иванов. "При нас идват компаниите и ни казват какви проблеми и идеи имат и какви добри примери са видели в други държави и може да се приложат в България. Ние съответно виждаме коя институция трябва да го направи, кои закони касае, изготвяме конкретно предложение и започваме да се борим то да се реализира", допълва още той.

Иванов е сред активните млади предприемачи в България, съосновател на платформата Stigni.bg и директор "Бизнес развитие в Източна Европа" в стартъпа FretLink. В борда на директорите на BESCO влизат още шестима други предприемачи и основатели на бизнеси в България. Организацията има и екип от ментори и партньори в различни градове от страната.
Българската стартъп асоциация започва кампания за групово финансиране


Целта на сдружението е да представлява основно стартиращи компании, регистрирани в България, но във времето идеята му е да се реализира паралелно и в други държави на Балканите.



Финансиране за развитие

Иванов разказва, че при започването на Българската стартъп асоциация са си дали срок от 6 месеца, през които да тестват дейността си и да проверят отново има ли нужда екосистемата от подобна организация. "Искахме поне за 6 месеца никой да не дава пари, никой да не взима, дори да нямаме уебсайт и публичност", казва той и допълва, че след този период са събрали обратна връзка и оценки за постигнатото и единодушно са взели решение да продължат с дейността си доброволно.

Към момента обаче по думите на изпълнителния директор работата на асоциацията се е увеличила и вече има нужда да назначат трима души на оперативни длъжности, а трима членове на борда на директорите да работят срещу заплащане. Това и довежда до нуждата от финансиране с бюджет за 1 година, като според BESCO за целта ще са необходими 150 хил. лв. и за да запазят независимостта си, не искат да взимат пари от държавата за дейността си.

"Решихме да разделим този бюджет на много на брой малки части и да потърсим помощ от по 1.5 хил. лв. от 100 успешни предприемача и компании, които имат добра репутация. Започнахме набирането на средства преди 2 седмици и до момента сме осигурили малко над 20 хил. лв., а на сайта ще обявим всеки човек и компания, които са ни финансирали", обяснява изпълнителният директор на BESCO. Асоциацията започна и кампания за групово финансиране в платформата Petreon.

Какво следва

Към момента организацията цели да се превърне в място, където предприемачи могат да адресират своите проблеми и идеи към институциите, а през 2019 г. планират да имат представители вече в над 100 общини в България. "Искаме да изградим във времето онлайн платформа, която да помага, от една страна, всеки бизнес лесно да адресира към нас проблеми и, от друга, да може всеки да следи какъв е статусът на всяка инициатива - дали е изпратена вече към съответната институция и какво се случва", обяснява Иванов.

Паралелно членовете на BECSO изграждат и партньорства с организации, обединяващи бизнеси от Япония, Израел, Индия и др., с цел след време те да се превърнат в канали за привличане на международни бизнеси към България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Започна кандидатстването за конкурса за социални предприемачи Chivas Venture Започна кандидатстването за конкурса за социални предприемачи Chivas Venture

Най-добрите стартъпи могат да получат финансиране до 1 млн. долара

16 сеп 2018, 4021 прочитания

Четири стартъпа ще представят България на Start.Up! Germany Четири стартъпа ще представят България на Start.Up! Germany

Там те ще се състезават с още над 40 млади компании от цял свят

13 сеп 2018, 4503 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
shkolo.bg е "Стартъп на годината"

Компанията ще се състезава на межнародния финал на CESAwards във Варшава

Пеевски: No Image

Делян Пеевски се отказа да продава половината от вестникарския си бизнес на филмовата компания и се обяви за жертва на КЗК

Как Литва намали жертвите по пътищата

Известна с едни от "най-смъртоносните" пътища в Европа допреди няколко години, сега Литва е лидер в ЕС по намаляване броя на загиналите при пътни катастрофи

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Маргарита Борисова и Явор Ганчев

Започна третото издание на Olé Festival!, посветен на музиката на Испания и Латинска Америка

Какво ново в съвременното изкуство

Новите изложби, интересните автори и важните събития - какво да знаем и къде да отидем

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът наложи десето вето, България е 51-ва по конкурентоспособност

Емисия

DAILY @7PM // 17.10.2018 Прочетете