// K2: Бизнесът / Start Up
Да събереш събитийната индустрия в една платформа
Българската платформа Evedo цели да улесни комуникацията и партньорствата при организирането на събития
Всички на едно място
Така през април той основава платформата Evedo, а към екипа си привлича още 5 човека от различни области - IT, маркетинг, дизайн и право. Платформата представлява своеобразен Facebook за играчите на събитийния пазар и е отворена за участници от целия свят. Профил в нея безплатно могат да си направят агенции за организира на събития, артисти, лектори, DJ, танцьори, дори локации за провеждане на събития, фирми за декори или техника. В профилите си всички те могат да обявяват цени на услугите си, да представят свое портфолио или други проекти, по които са работили. "Използвайки блокчейн технологията, свързваме бизнеси, които така или иначе работят заедно, но в момента има много посредници, през които може да се увеличи крайната цена и като цяло да забави процеса", обяснява пред "Капитал" Стоян Ангелов, съосновател и изпълнителен директор на Evedo.
Плащанията по сделки в платформата пък се извършват чрез токени на криптовалутата на Evedo, посредством които се създават и умни договори между участниците. По думите на Ангелов именно тази възможност ще вдигне и сигурността на бизнес взаимоотношенията.
Допълнителни услуги
Съществена разлика, която екипът на стартиращата компания отбелязва в Evedo, е опцията за тестване на събитие. Така например организатор може да заяви интерес към даден изпълнител или локация в платформата и да го "резервира" за определен период, през който да провери дали към събитието има интерес чрез минимум продадени билети. "Тези условия са заключени в умни договори и ще дадат възможност на всеки организатор да импровизира и да тества формати", казва съоснователят.
Освен платформа за връзка между играчите на събитийния пазар, през Evedo могат да се продават и билети за конкретни събития без комисион. "В момента комисионът варира между 3% и 10% от стойността на билета, защото продажбата на билета минава през платформа", уточнява Ангелов.
Комисион в размер на 1% от Evedo ще получават при всяка сключена сделка в платформата, която към момента при традиционните сделки по думите на Ангелов е средно около 20%. Бизнес моделът на компанията включва също и приходи от платени функционалности в профилите на потребителите, както и от реклами в платформата.
За популяризирането на проекта от компанията си партнират с изпълнители и артисти от България и региона. Зад идеята застават също и международни специалисти от събитийната индустрия с интерес към платформата и нужда от подобен продукт. Сред тях са изпълнителният директор на австрийската компания за събития Transcendence Саджид Каузър, както и Джонатан Юнгер, директор в американската продуцентска компания Millennium Films.
Финансово обезпечаване
През първите месеци от развитието на Evedo, екипът влага собствени средства. За лансирането на цялостната платформа обаче стартиращата компания ще започне първичното предлагане на "монети" - т.нар. ICO (initial coin offerings). В него ще има максимум 160 млн. монети, като цената за закупуване на 2 хил. от тях е един ethereum, който към момента се равнява на около 204 долара. Със закупените монети притежателите им могат да се разплащат в платформата, било то през закупуване услугите на някоя от компаниите или артистите, регистрирани в Evedo, или през покупка на билети за събития. В случай, че притежателите на Evedo токени нямат нужда от тях, те могат да бъдат конвертирани в ethereum и в последствие в традиционна валута. "С ICO таргетираме купувачи от цял свят, като основната ни цел е да продадем монети на хора, които са релевантни към индустрията", казва Ангелов.
Целта на компанията е да лансира първата версия на платформата до края на годината, след което да се фокусира върху разрастването на потребителската база и подобряване на функционалностите в Evedo.
Още по темата
Блокчейн проектът ScyNet получи финансиране за 250 000 евро
Платформата е победител в конкурса по време на конференцията CEE Block София
29 окт 2018Стартъпи в начален етап могат да участват в програмата Primer
Събитието ще се проведе в Стара Загора, а кандидатстването е до 28 октомври
24 окт 2018Започна кандидатстването в стартъп програмата на OTP Bank
Крайният срок за участие е 30 ноември, а инициативата започва официално през март 2019 г.
23 окт 2018
Инвестициите ще бъдат насочени към млади компании с потенциал за бърз растеж
28 ное 2019, 6308 прочитания

Предприемаческата активност в страната се повишава, но остава сред най-ниските в света, показва изследването на GEM
27 ное 2019, 2319 прочитания
4 дек 2019, 2824 прочитания
4 дек 2019, 2362 прочитания
4 дек 2019, 1100 прочитания
5 дек 2019, 1046 прочитания
5 дек 2019, 935 прочитания
За стартъп на годината беше избрана полската Brainly.pl в надпреварата CESAwards 2018