С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 окт 2018, 11:13, 7803 прочитания

Да събереш събитийната индустрия в една платформа

Българската платформа Evedo цели да улесни комуникацията и партньорствата при организирането на събития

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Конференции, концерти, семинари, корпоративни активности, обучения, това са само част от видовете събития, които българският пазар посрещна през изминалата година. Зад всяко едно от тях стоят месеци организация и комуникация с много компании и подизпълнителни, в които се инвестират все по-големи бюджети. Именно сложността и времето, което отнема, за да се свържат всички участници в организацията на събитие, Стоян Ангелов вижда като бизнес възможност, върху която основава стартиращата компания Evedo.

Всички на едно място


Като съосновател на агенцията Flyevents и съдружник в дискотека Gramophone, Стоян Ангелов забелязва, че за организаторите и участниците в събития е трудно да намерят необходимите партньори за провеждането им. Затова решава да създаде виртуално място, където всички те могат да се срещнат и да работят заедно, почти премахвайки комисионните за посредници в процеса.

Така през април той основава платформата Evedo, а към екипа си привлича още 5 човека от различни области - IT, маркетинг, дизайн и право. Платформата представлява своеобразен Facebook за играчите на събитийния пазар и е отворена за участници от целия свят. Профил в нея безплатно могат да си направят агенции за организира на събития, артисти, лектори, DJ, танцьори, дори локации за провеждане на събития, фирми за декори или техника. В профилите си всички те могат да обявяват цени на услугите си, да представят свое портфолио или други проекти, по които са работили. "Използвайки блокчейн технологията, свързваме бизнеси, които така или иначе работят заедно, но в момента има много посредници, през които може да се увеличи крайната цена и като цяло да забави процеса", обяснява пред "Капитал" Стоян Ангелов, съосновател и изпълнителен директор на Evedo.

Плащанията по сделки в платформата пък се извършват чрез токени на криптовалутата на Evedo, посредством които се създават и умни договори между участниците. По думите на Ангелов именно тази възможност ще вдигне и сигурността на бизнес взаимоотношенията.



Допълнителни услуги

Съществена разлика, която екипът на стартиращата компания отбелязва в Evedo, е опцията за тестване на събитие. Така например организатор може да заяви интерес към даден изпълнител или локация в платформата и да го "резервира" за определен период, през който да провери дали към събитието има интерес чрез минимум продадени билети. "Тези условия са заключени в умни договори и ще дадат възможност на всеки организатор да импровизира и да тества формати", казва съоснователят.

Освен платформа за връзка между играчите на събитийния пазар, през Evedo могат да се продават и билети за конкретни събития без комисион. "В момента комисионът варира между 3% и 10% от стойността на билета, защото продажбата на билета минава през платформа", уточнява Ангелов.

Комисион в размер на 1% от Evedo ще получават при всяка сключена сделка в платформата, която към момента при традиционните сделки по думите на Ангелов е средно около 20%. Бизнес моделът на компанията включва също и приходи от платени функционалности в профилите на потребителите, както и от реклами в платформата.

За популяризирането на проекта от компанията си партнират с изпълнители и артисти от България и региона. Зад идеята застават също и международни специалисти от събитийната индустрия с интерес към платформата и нужда от подобен продукт. Сред тях са изпълнителният директор на австрийската компания за събития Transcendence Саджид Каузър, както и Джонатан Юнгер, директор в американската продуцентска компания Millennium Films.

Финансово обезпечаване

През първите месеци от развитието на Evedo, екипът влага собствени средства. За лансирането на цялостната платформа обаче стартиращата компания ще започне първичното предлагане на "монети" - т.нар. ICO (initial coin offerings). В него ще има максимум 160 млн. монети, като цената за закупуване на 2 хил. от тях е един ethereum, който към момента се равнява на около 204 долара. Със закупените монети притежателите им могат да се разплащат в платформата, било то през закупуване услугите на някоя от компаниите или артистите, регистрирани в Evedo, или през покупка на билети за събития. В случай, че притежателите на Evedo токени нямат нужда от тях, те могат да бъдат конвертирани в ethereum и в последствие в традиционна валута. "С ICO таргетираме купувачи от цял свят, като основната ни цел е да продадем монети на хора, които са релевантни към индустрията", казва Ангелов.

Целта на компанията е да лансира първата версия на платформата до края на годината, след което да се фокусира върху разрастването на потребителската база и подобряване на функционалностите в Evedo.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Aeternity инвестира до 100 хил. долара в четири блокчейн стартъпи Aeternity инвестира до 100 хил. долара в четири блокчейн стартъпи

Второто издание на програмата Starfleet приключи след едномесечен процес на избор

14 апр 2019, 1986 прочитания

Business adviser предлага да поеме бюрокрацията във фирмата ви 5 Business adviser предлага да поеме бюрокрацията във фирмата ви

Стартъпът може да помогне в административните, счетоводните и правните услуги, за да могат предприемачите да се фокусират върху бизнеса си

7 апр 2019, 4172 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Puzl CowOrKing е "Най-доброто споделено работно пространство" в региона

За стартъп на годината беше избрана полската Brainly.pl в надпреварата CESAwards 2018

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

Алън Мертнер: Алгоритъмът постоянно се променя

Директорът рекламно инженерство във Facebook пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Иван Шопов

На 18 май той ще представи на живо ремиксирана версия на Kanatitsa, съвместния си албум с фолклорното трио "Авигея"

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София