С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 окт 2018, 11:13, 8361 прочитания

Да събереш събитийната индустрия в една платформа

Българската платформа Evedo цели да улесни комуникацията и партньорствата при организирането на събития

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Конференции, концерти, семинари, корпоративни активности, обучения, това са само част от видовете събития, които българският пазар посрещна през изминалата година. Зад всяко едно от тях стоят месеци организация и комуникация с много компании и подизпълнителни, в които се инвестират все по-големи бюджети. Именно сложността и времето, което отнема, за да се свържат всички участници в организацията на събитие, Стоян Ангелов вижда като бизнес възможност, върху която основава стартиращата компания Evedo.

Всички на едно място


Като съосновател на агенцията Flyevents и съдружник в дискотека Gramophone, Стоян Ангелов забелязва, че за организаторите и участниците в събития е трудно да намерят необходимите партньори за провеждането им. Затова решава да създаде виртуално място, където всички те могат да се срещнат и да работят заедно, почти премахвайки комисионните за посредници в процеса.

Така през април той основава платформата Evedo, а към екипа си привлича още 5 човека от различни области - IT, маркетинг, дизайн и право. Платформата представлява своеобразен Facebook за играчите на събитийния пазар и е отворена за участници от целия свят. Профил в нея безплатно могат да си направят агенции за организира на събития, артисти, лектори, DJ, танцьори, дори локации за провеждане на събития, фирми за декори или техника. В профилите си всички те могат да обявяват цени на услугите си, да представят свое портфолио или други проекти, по които са работили. "Използвайки блокчейн технологията, свързваме бизнеси, които така или иначе работят заедно, но в момента има много посредници, през които може да се увеличи крайната цена и като цяло да забави процеса", обяснява пред "Капитал" Стоян Ангелов, съосновател и изпълнителен директор на Evedo.

Плащанията по сделки в платформата пък се извършват чрез токени на криптовалутата на Evedo, посредством които се създават и умни договори между участниците. По думите на Ангелов именно тази възможност ще вдигне и сигурността на бизнес взаимоотношенията.



Допълнителни услуги

Съществена разлика, която екипът на стартиращата компания отбелязва в Evedo, е опцията за тестване на събитие. Така например организатор може да заяви интерес към даден изпълнител или локация в платформата и да го "резервира" за определен период, през който да провери дали към събитието има интерес чрез минимум продадени билети. "Тези условия са заключени в умни договори и ще дадат възможност на всеки организатор да импровизира и да тества формати", казва съоснователят.

Освен платформа за връзка между играчите на събитийния пазар, през Evedo могат да се продават и билети за конкретни събития без комисион. "В момента комисионът варира между 3% и 10% от стойността на билета, защото продажбата на билета минава през платформа", уточнява Ангелов.

Комисион в размер на 1% от Evedo ще получават при всяка сключена сделка в платформата, която към момента при традиционните сделки по думите на Ангелов е средно около 20%. Бизнес моделът на компанията включва също и приходи от платени функционалности в профилите на потребителите, както и от реклами в платформата.

За популяризирането на проекта от компанията си партнират с изпълнители и артисти от България и региона. Зад идеята застават също и международни специалисти от събитийната индустрия с интерес към платформата и нужда от подобен продукт. Сред тях са изпълнителният директор на австрийската компания за събития Transcendence Саджид Каузър, както и Джонатан Юнгер, директор в американската продуцентска компания Millennium Films.

Финансово обезпечаване

През първите месеци от развитието на Evedo, екипът влага собствени средства. За лансирането на цялостната платформа обаче стартиращата компания ще започне първичното предлагане на "монети" - т.нар. ICO (initial coin offerings). В него ще има максимум 160 млн. монети, като цената за закупуване на 2 хил. от тях е един ethereum, който към момента се равнява на около 204 долара. Със закупените монети притежателите им могат да се разплащат в платформата, било то през закупуване услугите на някоя от компаниите или артистите, регистрирани в Evedo, или през покупка на билети за събития. В случай, че притежателите на Evedo токени нямат нужда от тях, те могат да бъдат конвертирани в ethereum и в последствие в традиционна валута. "С ICO таргетираме купувачи от цял свят, като основната ни цел е да продадем монети на хора, които са релевантни към индустрията", казва Ангелов.

Целта на компанията е да лансира първата версия на платформата до края на годината, след което да се фокусира върху разрастването на потребителската база и подобряване на функционалностите в Evedo.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г. Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г.

Екипи от СУ "Св. Климент Охридски", ОДК Пловдив са победителите в състезанието на "Джуниър ачийвмънт България"

16 юни 2019, 1346 прочитания

LogSentinel спечели стартъп състезанието на DigitalK 2019 LogSentinel спечели стартъп състезанието на DigitalK 2019

Българската компания разработва блокчейн технология за информационна сигурност

31 май 2019, 3321 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Puzl CowOrKing е "Най-доброто споделено работно пространство" в региона

За стартъп на годината беше избрана полската Brainly.pl в надпреварата CESAwards 2018

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

Резултатите от изборите: Какво показват данните

Статистическият анализ на "Капитал" показва контурите на скритото влияние по места

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет