С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
27 окт 2018, 11:13, 8774 прочитания

Да събереш събитийната индустрия в една платформа

Българската платформа Evedo цели да улесни комуникацията и партньорствата при организирането на събития

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Конференции, концерти, семинари, корпоративни активности, обучения, това са само част от видовете събития, които българският пазар посрещна през изминалата година. Зад всяко едно от тях стоят месеци организация и комуникация с много компании и подизпълнителни, в които се инвестират все по-големи бюджети. Именно сложността и времето, което отнема, за да се свържат всички участници в организацията на събитие, Стоян Ангелов вижда като бизнес възможност, върху която основава стартиращата компания Evedo.

Всички на едно място


Като съосновател на агенцията Flyevents и съдружник в дискотека Gramophone, Стоян Ангелов забелязва, че за организаторите и участниците в събития е трудно да намерят необходимите партньори за провеждането им. Затова решава да създаде виртуално място, където всички те могат да се срещнат и да работят заедно, почти премахвайки комисионните за посредници в процеса.

Така през април той основава платформата Evedo, а към екипа си привлича още 5 човека от различни области - IT, маркетинг, дизайн и право. Платформата представлява своеобразен Facebook за играчите на събитийния пазар и е отворена за участници от целия свят. Профил в нея безплатно могат да си направят агенции за организира на събития, артисти, лектори, DJ, танцьори, дори локации за провеждане на събития, фирми за декори или техника. В профилите си всички те могат да обявяват цени на услугите си, да представят свое портфолио или други проекти, по които са работили. "Използвайки блокчейн технологията, свързваме бизнеси, които така или иначе работят заедно, но в момента има много посредници, през които може да се увеличи крайната цена и като цяло да забави процеса", обяснява пред "Капитал" Стоян Ангелов, съосновател и изпълнителен директор на Evedo.

Плащанията по сделки в платформата пък се извършват чрез токени на криптовалутата на Evedo, посредством които се създават и умни договори между участниците. По думите на Ангелов именно тази възможност ще вдигне и сигурността на бизнес взаимоотношенията.



Допълнителни услуги

Съществена разлика, която екипът на стартиращата компания отбелязва в Evedo, е опцията за тестване на събитие. Така например организатор може да заяви интерес към даден изпълнител или локация в платформата и да го "резервира" за определен период, през който да провери дали към събитието има интерес чрез минимум продадени билети. "Тези условия са заключени в умни договори и ще дадат възможност на всеки организатор да импровизира и да тества формати", казва съоснователят.

Освен платформа за връзка между играчите на събитийния пазар, през Evedo могат да се продават и билети за конкретни събития без комисион. "В момента комисионът варира между 3% и 10% от стойността на билета, защото продажбата на билета минава през платформа", уточнява Ангелов.

Комисион в размер на 1% от Evedo ще получават при всяка сключена сделка в платформата, която към момента при традиционните сделки по думите на Ангелов е средно около 20%. Бизнес моделът на компанията включва също и приходи от платени функционалности в профилите на потребителите, както и от реклами в платформата.

За популяризирането на проекта от компанията си партнират с изпълнители и артисти от България и региона. Зад идеята застават също и международни специалисти от събитийната индустрия с интерес към платформата и нужда от подобен продукт. Сред тях са изпълнителният директор на австрийската компания за събития Transcendence Саджид Каузър, както и Джонатан Юнгер, директор в американската продуцентска компания Millennium Films.

Финансово обезпечаване

През първите месеци от развитието на Evedo, екипът влага собствени средства. За лансирането на цялостната платформа обаче стартиращата компания ще започне първичното предлагане на "монети" - т.нар. ICO (initial coin offerings). В него ще има максимум 160 млн. монети, като цената за закупуване на 2 хил. от тях е един ethereum, който към момента се равнява на около 204 долара. Със закупените монети притежателите им могат да се разплащат в платформата, било то през закупуване услугите на някоя от компаниите или артистите, регистрирани в Evedo, или през покупка на билети за събития. В случай, че притежателите на Evedo токени нямат нужда от тях, те могат да бъдат конвертирани в ethereum и в последствие в традиционна валута. "С ICO таргетираме купувачи от цял свят, като основната ни цел е да продадем монети на хора, които са релевантни към индустрията", казва Ангелов.

Целта на компанията е да лансира първата версия на платформата до края на годината, след което да се фокусира върху разрастването на потребителската база и подобряване на функционалностите в Evedo.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда

Основни инвеститори са българският фонд LAUNCHub Ventures и британският Active Partners

14 окт 2019, 3151 прочитания

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара 3 Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

В компанията инвестират фондове за рискови инвестиции и бизнес ангели

28 авг 2019, 7598 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Puzl CowOrKing е "Най-доброто споделено работно пространство" в региона

За стартъп на годината беше избрана полската Brainly.pl в надпреварата CESAwards 2018

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма