С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 13 яну 2019, 13:10, 8156 прочитания

Българският стартъп Lam’on е победител в местната надпревара на Chivas Venture

Компанията ще се състезава на големия финал за част от наградния фонд от 1 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Биоразградим ламинат за хартия, подходящ за компостиране, е българският победител в петото издание на конкурса за социално ангажирани бизнеси Chivas Venture. Компанията Lam’on ще представи България на международния финал на надпреварата в Амстердам и ще има възможност да се състезава за част от наградния фонд в размер на 1 млн. долара.

До местния финал стигнаха четири български стартиращи компании, които със своите проекти целят да помогнат на различни общности или да подобрят околната среда. По пътя до финала младите предприемачи преминаха през обучения и менторски сесии, а жури от български предприемачи и инвеститори трябваше да избере най-добрия социално отговорен и печеливш бизнес.


Стартъпите бяха оценявани от Станислав Сираков, съдружник във фонда за рискови инвестиции LAUNCHub, социалния предприемач Боян Бенев, Манол Пейков, собственик на издателска къща "Жанет 45", изпълнителния директор на "Нетинфо" Христо Христов и Елена Маринова, президент и съдружник в "Мусала софт".

Победителят

Въпреки че младата компания Lam’On е в начален етап от развитието си, основателите й Анджела Иванова, Гергана Станчева и д-р Филип Ублеков имат ясен бизнес план как могат да помогнат на природата и да намалят използването на пластмаса. Те разработват биоразградимо ламиниращо фолио, което се използва в печатната индустрия и може да бъде компостирано. Начинът му на използване и машините, на които се ламинира, са същите като при обикновеното филио, но за създаването му се използват екологични продукти. Цената му също е конкурентна на останалите решения на пазара. Към момента младите предприемачи имат вече готов прототип, който целят да предлагат както на печатни медии, в частност списания, така и на фирми, изработващи еднократни рекламни материали. Скоро от Lam’on ще започнат и пилотни тестове с шест софийски печатници.



Подгласниците в надпреварата

До финалната четворка стигнаха още проектите на българските стартиращи компании Meteo.rocks, Initiative for social empowerment (ISE) и Hyperfold.

Целта на основателите на Meteo.rocks е изграждане на частна мрежа от автономни метеорологични станции, премахвайки досегашните остарели модели на отчитане чрез аналогово оборудване като живачни термометри и кофи за валежите. Тяхната система ще предоставя актуална общодостъпна информацията, безплатна за потребителите, така че да могат по-добре да планират дейности, зависими от външните условия. Техни метеостанции са монтирани в София, Виена, хижа "Алеко" и други, а данните от тях могат да се наблюдават в реално време в сайта на компанията.

Социалното предприятие Initiative for social empowerment (ISE) учи хора от уязвими групи на занаят и им осигурява дълготрайна работа. Те изработват кукли, билкови ароматизатори и свещи, които след това продават и си осигуряват доход. Обучават ги дизайнери, художници и терапевти, а основните групи, на които помагат, са хора с увреждания, роми, бежанци и жертви на трафик и насилие, като според основателите на организацията по този начин ги приобщават към обществото и им помагат да се чувстват пълноценни. Допълнително те развиват и предприемачески умения и сами да контролират процесите по изграждане и управление на собствено микропредприятие.

Чрез иновативна технология за сгъване стратъпът Hyperfold цели да намали ежедневното използване на пластмаса за еднократна употреба. Екипът работи върху технология, наподобяващи оригами, която позволява различни цилиндрични форми да бъдат сгънати до 10% от обема си. Младата компания разработва и специална бутилка за многократна употреба, която след използването й може да бъде сгъната и удобна за пренасяне.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Студенти могат да участват в третото издание на състезанието на Wizz Air 1 Студенти могат да участват в третото издание на състезанието на Wizz Air

Победителите ще спечелят неограничено пътуване с авиокомпанията за една година

15 авг 2019, 1528 прочитания

Най-голямото споделено работно пространство в България Puzl CowOrKing се разраства Най-голямото споделено работно пространство в България Puzl CowOrKing се разраства

Екипът откри Puzl CoCafé, разделено на пет различни работни зони

8 авг 2019, 4372 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Проект за механично хапче спечели първото издание на "Предприемачи в науката"

Конкурсът цели да отличи млади учени с иновативни бизнес идеи

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА