С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 13 яну 2019, 13:10, 8356 прочитания

Българският стартъп Lam’on е победител в местната надпревара на Chivas Venture

Компанията ще се състезава на големия финал за част от наградния фонд от 1 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Биоразградим ламинат за хартия, подходящ за компостиране, е българският победител в петото издание на конкурса за социално ангажирани бизнеси Chivas Venture. Компанията Lam’on ще представи България на международния финал на надпреварата в Амстердам и ще има възможност да се състезава за част от наградния фонд в размер на 1 млн. долара.

До местния финал стигнаха четири български стартиращи компании, които със своите проекти целят да помогнат на различни общности или да подобрят околната среда. По пътя до финала младите предприемачи преминаха през обучения и менторски сесии, а жури от български предприемачи и инвеститори трябваше да избере най-добрия социално отговорен и печеливш бизнес.


Стартъпите бяха оценявани от Станислав Сираков, съдружник във фонда за рискови инвестиции LAUNCHub, социалния предприемач Боян Бенев, Манол Пейков, собственик на издателска къща "Жанет 45", изпълнителния директор на "Нетинфо" Христо Христов и Елена Маринова, президент и съдружник в "Мусала софт".

Победителят

Въпреки че младата компания Lam’On е в начален етап от развитието си, основателите й Анджела Иванова, Гергана Станчева и д-р Филип Ублеков имат ясен бизнес план как могат да помогнат на природата и да намалят използването на пластмаса. Те разработват биоразградимо ламиниращо фолио, което се използва в печатната индустрия и може да бъде компостирано. Начинът му на използване и машините, на които се ламинира, са същите като при обикновеното филио, но за създаването му се използват екологични продукти. Цената му също е конкурентна на останалите решения на пазара. Към момента младите предприемачи имат вече готов прототип, който целят да предлагат както на печатни медии, в частност списания, така и на фирми, изработващи еднократни рекламни материали. Скоро от Lam’on ще започнат и пилотни тестове с шест софийски печатници.



Подгласниците в надпреварата

До финалната четворка стигнаха още проектите на българските стартиращи компании Meteo.rocks, Initiative for social empowerment (ISE) и Hyperfold.

Целта на основателите на Meteo.rocks е изграждане на частна мрежа от автономни метеорологични станции, премахвайки досегашните остарели модели на отчитане чрез аналогово оборудване като живачни термометри и кофи за валежите. Тяхната система ще предоставя актуална общодостъпна информацията, безплатна за потребителите, така че да могат по-добре да планират дейности, зависими от външните условия. Техни метеостанции са монтирани в София, Виена, хижа "Алеко" и други, а данните от тях могат да се наблюдават в реално време в сайта на компанията.

Социалното предприятие Initiative for social empowerment (ISE) учи хора от уязвими групи на занаят и им осигурява дълготрайна работа. Те изработват кукли, билкови ароматизатори и свещи, които след това продават и си осигуряват доход. Обучават ги дизайнери, художници и терапевти, а основните групи, на които помагат, са хора с увреждания, роми, бежанци и жертви на трафик и насилие, като според основателите на организацията по този начин ги приобщават към обществото и им помагат да се чувстват пълноценни. Допълнително те развиват и предприемачески умения и сами да контролират процесите по изграждане и управление на собствено микропредприятие.

Чрез иновативна технология за сгъване стратъпът Hyperfold цели да намали ежедневното използване на пластмаса за еднократна употреба. Екипът работи върху технология, наподобяващи оригами, която позволява различни цилиндрични форми да бъдат сгънати до 10% от обема си. Младата компания разработва и специална бутилка за многократна употреба, която след използването й може да бъде сгъната и удобна за пренасяне.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда

Основни инвеститори са българският фонд LAUNCHub Ventures и британският Active Partners

14 окт 2019, 3072 прочитания

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара 3 Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

В компанията инвестират фондове за рискови инвестиции и бизнес ангели

28 авг 2019, 7582 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Проект за механично хапче спечели първото издание на "Предприемачи в науката"

Конкурсът цели да отличи млади учени с иновативни бизнес идеи

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки