С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 мар 2019, 17:37, 12024 прочитания

Препоръчай ми IT компания

Основателите на DEV.BG разработват платформа за консултиране и подбор на кадри

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едно от най-големите предизвикателства пред компаниите за разрастване на бизнеса им е намирането на квалифицирани кадри. Този проблем се задълбочава още повече при развиващите се индустрии, каквато е IT сферата. Повече от три години Ивайло Христов и Светослав Димов работят в посока надграждане на познанията на специалистите в областта и сформиране на IT общност, която да обменя опит и знания.

До момента основен фокус на двамата предприемачи беше развитието на DEV.BG чрез организирането на специализирани безплатни образователни събития, покриващи различни IT теми. Сега те решават да надградят постигнатото и в края на 2018 г. създават платформата Hire Heroes, през която IT специалисти могат да си търсят работа, да разберат повече за компаниите, в които кандидатстват, и да получат препоръки.


Консултации за по-добра работа

Чрез новия си проект Ивайло Христов и Светослав Димов целят да решат и друг проблем в сферата - честата смяна на работни места. "Тъй като основните потребности на хората в IT сектора са покрити от заплатата, най-честата причина за смяна на работата им е, че не я харесват. Това пък се дължи основно на факта, че предварително не са получили достатъчно информация за това каква е компанията, позицията и задълженията им", обяснява Христов.

Проектът "Европа говори" цели да събере хора с различни политически възгледи от цяла Европа, за да разговарят лице в лице. Ако искате да участвате, попълнете въпросника:
Затова основен фокус на платформата Hire Heroes е консултирането на кадрите. За целта екипът работи с близо 25 IT специалисти с дългогодишен опит в индустрията, наречени heroes (герои – от англ. език), които до голяма степен са възприети от общността като лидери на мнение. В платформата всеки от тях е представен с кратка визитка и информация за компаниите, с които може да осъществи контакт на кандидатите.



Търсещите си работа могат да се свържат с до трима от т.нар. heroes, да си организират среща с тях и да разберат повече за компаниите, средата и екипа. "В рамките на пет дни се срещнат за индивидуална консултация с всеки от специалистите, които от своя страна да се запознаят с очакванията, желанията и уменията на кандидата и на база на тях да му кажат коя компания е подходяща за него", обяснява Димов. Ако в края на консултациите кандидатът реши да кандидатства за позиция в конкретна компания, към нея се изпраща CV заедно с препоръки от IT специалистите. В случай че бъде нает като служител и се задържи в компанията след изпитателния срок, специалистите консултанти получават между хиляда и три хиляди лева комисиона в зависимост от опита на служителя.

"Консултирането е много важно и за целта има нужда от хора, които са добре запознати с професията и са уважавани в IT средите, за да могат максимално добре да ориентират кандидатите, за да си намерят най-подходящата за тях работа", допълва Христов. По думите на основателите именно това отличава бизнеса на Hire Heroes от повечето HR агенции, които често не познават толкова добре IT сферата и трудно могат качествено да консултират кандидатите.

Към момента през платформата минават средно по 2-3 души на ден, някои кандидати са в процес на интервюта за работа след преминати консултации, а един е нает на работа.

Бизнес моделът

Hire Heroes печели процент комисиона от брутната годишна заплата на служителя. Компанията плаща още в началото, когато кандидатът постъпи на работа, но сумата стои заключена от Hire Heroes до края на изпитателния му срок. А ако служителят си тръгне по-рано, 100% от парите се връщат на компанията. Екипът плаща също и комисиона на консултантите.

За кандидатите, които нямат желание да минават през процес на консултиране, платформата предоставя и отделно синтезирана информация за различни IT компании в България. Така те могат да се запознаят с историята, дейността, използваните технологии и екипа на компанията, за да вземат решение дали искат да кандидатстват в нея. Списъкът в момента включва над 30 фирми, като по думите на основателите се водят преговори с още 40.

Третата услуга, която Ивайло Христов и Светослав Димов планират да развият в бъдеще, е добавянето на страница в платформата с всички актуални свободни IT позиции, за които специалистите могат да кандидатстват.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сделките на 2019: Малко, малки, местни 4 Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

16 яну 2020, 5288 прочитания

Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България

Първите обекти под бранда на испанския стартъп ще отворят в София и Пловдив до няколко месеца

15 яну 2020, 4087 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Платформата advokatami.bg отваря офис в Сингапур

Компанията се подготвя за нов инвестиционен рунд, с който цели да разрасне бизнеса си още в Индонезия, Виетнам и Малайзия

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10