С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 юни 2019, 16:37, 5286 прочитания

Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г.

Екипи от СУ "Св. Климент Охридски", ОДК Пловдив са победителите в състезанието на "Джуниър ачийвмънт България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повече от 260 млади предприемачи от цяла България се включиха в 11-о издание на младежкия стартъп форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт България". Те представиха своите продукти и услуги чрез продажби на щанд, презентации пред жури и панелни интервюта.

До финала на надпреварата стигнаха общо 35 учебни компании, които по-рано през април бяха избрани по време на регионалните състезания измежду 135 стартъпа. Всички те се бориха за двете големи отличия "Най-добра учебна компания на JA България за 2019 г." и "Най-добър студентски стартъп на JA БЪлгария за 2019 г.".


Победителите

Големият победител в ученическата категория на тазгодишната инициатива е екипът на Incendio от ОДК Пловдив. Младите предприемачи разработват биоразградими и безвредни чинии от царевични листа. Състезанието за тях продължава на международно ниво. След по-малко от месец екипът ще представи България в надпреварата на "Джуниър ачийвмънт Европа", която ще се проведе във Франция.

Компанията Bevine с екип от СУ "Св. Климент Охридски" спечели голямата студентска награда. Предприемачите работят върху продукт, който улеснява винопроизводителите в проследяването на насажденията в реално време. Инсталирани сензори предоставят информация за показатели, свързани с почвата и атмосферните условия. Bevine получи и финансиране в размер на 5 хил. долара от "Фондация Сити", както и възможност да представи проекта си на международното студентско състезание на "Джуниър ачийвмънт Европа" през юни в Норвегия.



Младата студентска компания беше отличена и в още две специални категории. Bevine спечели наградата на HPE за "Най-иновативна идея" и наградата на Manpower за "Най-добър екип".

Другите наградени проекти

Наградата на EIT Raw Materials в категория "Към иновации и предприемачество чрез суровини и природни ресурси" получи екипът на RE3D от Математическа гимназия "Д-р Петър Берон" във Варна. Младежите произвеждат нишка за 3D принтер от рециклирани капачки.

Проектът на UpPlay от ОДК Пловдив се класира на първо място в конкурса за търговска марка "Брандико" на Министерството на икономиката. Учениците разработват люлеещ се стол, който спомага за изправяне и балансиране на стойката. Планът за популяризирането на бизнес идеята беше оценен от "Нестле" в категорията "Най-добра маркетингова стратегия".

Награда на Oracle Digital Creativity получи FurnView от МГ "Баба Тонка" в Русе. Екипът работи върху създаването на мобилно приложение, в което всеки може да планира обзавеждането на апартамента си чрез 3D мебели.

MetLife връчи награда в категорията LifeChanger и парична награда в размер на 2 хил. лв. на младата компания Save Air Purifier от ПГТ "Н. Й. Вапцаров" във Враца. Те разработват пречиствател на въздуха за работни помещения.

Наградата на Novartis в категория Health and Care отиде при учениците от екип Turing Automation от ТУЕС към ТУ – София. Проектът им VoiceCV представлява иновативна шапка с вградена камера и изкуствен интелект, която помага на незрящи хора да получат информация за обектите в близост до тях чрез задаване на въпроси. Екипът получи и специалната награда Go Digital на "A1 България".

Наградата на медиите "Стъпки към славата" спечели младата компания BRIITH от СУ "Св. Кл. Охридски". Екипът разработва сензор, който в реално време анализира качеството на въздуха в затворени помещения и дава индикации кога е подходящо и необходимо да бъде отворен прозорец.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда 1 Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда

Основни инвеститори са българският фонд LAUNCHub Ventures и британският Active Partners

14 окт 2019, 3719 прочитания

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара 3 Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

В компанията инвестират фондове за рискови инвестиции и бизнес ангели

28 авг 2019, 7674 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Платформата за групова почивка 15toGO е привлякла над 250 хил. евро инвестиции

Приложението дава възможност за събиране на едно място на туристически агенции и любители на пътуванията

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10