С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 юни 2019, 10:36, 8100 прочитания

Платформата за групова почивка 15toGO е привлякла над 250 хил. евро инвестиции

Приложението дава възможност за събиране на едно място на туристически агенции и любители на пътуванията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди повече от една година Петър Лозанов и приятелите му се сблъскват с проблем при организирането на лятната им ваканция. Въпреки че имат опит в туристическата индустрия, те не могат да съберат достатъчен брой хора, за да си наемат яхта в Гърция. Това ги насочва към нишата на груповите пътувания и решават да поставят началото на платформата 15toGO. Идеята привлича вниманието и на инвеститори, които са подпомогнали младата компания с над 250 хил. евро.

Социална туристическа мрежа


Мобилното приложение 15toGO представлява маркетплейс, който събира на едно място туристически агенции и любители на пътуванията. По подобие на социалните мрежи всеки си създава профил, в който посочва своите интереси и места, които е посетил или иска да посети. Потребителите могат да публикуват и своя галерия със снимки или директно да пренесат вече наличната такава от профила си в Instagram. След това всеки започва да създава мрежа от приятели и познати с подобни предпочитания.

От другата страна на платформата са туристическите агенции, които публикуват оферти за пътувания. "В офертата е описана програмата по дни, активностите, места за настаняване, цена и възможни дати. Потребителите избират първо екскурзия, а след като се съберат хора, се избират и конкретни дати. Повечето от таргет аудиторията ни може да си планира пътуването след 3-4 месеца и много по-важно им е с кого ще пътуват", коментира пред "Капитал" Петър Лозанов, съосновател на 15toGO.

Таргет аудиторията на платформата са потребители между 18 и 35 години, като към момента 65% от тях са жени и 35% мъже, а по думите на Лозанов именно жените са тези, които най-често взимат крайното решение за почивка. Потребителите ще имат възможност да оценяват екскурзиите и туристическите агенции, но според основателите на компанията не би било работещ модел да се поставят оценки и на самите потребителите, защото "ако например двама човека не са си допаднали на личностно ниво, могат да си дадат субективно ниски оценки, от които да се повлияят останалите".



Мобилното приложение 15toGO представлява маркетплейс, който събира на едно място туристически агенции и любители на пътуванията

Фотограф: Георги Кожухаров
Платформата има и изградена система за препоръки, при която, ако даден потребител покани свой приятел и той резервира пътуване през15toGO, получава 5% отстъпка от следваща своя резервация. Моделът е валиден при всяко пътуване. Един от първите 15 души, резервирали дадено пътуване и платили депозит, пък има шанс да пътува безплатно. "След време например групата може да получава намаления, ако достигне определени размери. Ако е от 25 души, ще имат 10% отстъпка, при 35 - 15%, и т.н.", уточнява Лозанов.

Бизнес моделът

15toGO печели комисиона в размер на 10% при всяка резервация, като към момента плащанията се извършват директно към туроператорите и не минават през платформата, но целта е след време това да се промени.

Пред последните няколко месеца, откакто платформата е активна, през нея са минали над 350 запитвания за екскурзии и десетки платили. Общо 15 хил. потребители са в платформата, а по думите на Лозанов най-голям интерес има към екзотичните дестинации, сред които Малдивите, Занзибар или Кападокия.

"Фокусираме се върху българския пазар, защото го познаваме добре, а за да излезем на чужди пазари, имаме нужда от поне 2-3 пъти по-голям бюджет", обяснява Лозанов.

В компанията мажоритарен дял притежават съоснователите Петър Лозанов, Тодор Геровски, Борис Вангелов и Георги Златков. Те решават да регистрират фирмата в Ирландия, защото "като чуждестранен бизнесът може да расте по-лесно и да получава международно финансиране".

Първоначалният капитал от 70 хил. лв. предприемачите успяват да съберат сами. След това в компанията влизат и инвеститори. Първият е от тях е Петър Банков, изпълнителен директор на Experian, който влага 20 хил. лв. Впоследствие доскорошният изпълнителен директор на "Нетинфо" Христо Христов инвестира 30 хил. лв., а съоснователят на Telerik Васил Терзиев - 100 хил. евро.

"Подготвяме се за следващ рунд инвестиции и се надяваме да успеем да наберем капитал между 300 и 500 хил. евро през следващите 8-9 месеца", казва съоснователят на компанията.

Разширяване на предложенията

Екипът планира в рамките на годината да предостави възможност на потребителите да организират пътувания, резервирани само за група конкретни приятели. Обикновено груповите екскурзии на агенциите могат да включват между 30 и 400 души. Затова и към момента пътуващите има вероятност да са част от по-големи групи, организирани в платформата, или с допълнителни външни клиенти на туристическите агенции.

"Във времето ще пускаме и нови филтри за търсене на хора и на пътувания. Искаме да можем по логичен начин чрез изкуствен интелект да свързваме групи от хора на база на интересите им и предишни техни пътувания", допълва Лозанов.

15toGO ще се насочи и към предоставяне на услугата на семейства с деца, като на екскурзиите ще има и организирани детегледачи. "След време ще се насочим и към сегмента над 55 години, защото за тях е по-трудно да намерят нови приятели и интересни хора, с които да обикалят света", уточнява още съоснователят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда 1 Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда

Основни инвеститори са българският фонд LAUNCHub Ventures и британският Active Partners

14 окт 2019, 3760 прочитания

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара 3 Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

В компанията инвестират фондове за рискови инвестиции и бизнес ангели

28 авг 2019, 7682 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor

Dare to Scale е насочена към стартъпи в напреднал етап от развитието на бизнеса им

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10