С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 юни 2019, 10:36, 8994 прочитания

Платформата за групова почивка 15toGO е привлякла над 250 хил. евро инвестиции

Приложението дава възможност за събиране на едно място на туристически агенции и любители на пътуванията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди повече от една година Петър Лозанов и приятелите му се сблъскват с проблем при организирането на лятната им ваканция. Въпреки че имат опит в туристическата индустрия, те не могат да съберат достатъчен брой хора, за да си наемат яхта в Гърция. Това ги насочва към нишата на груповите пътувания и решават да поставят началото на платформата 15toGO. Идеята привлича вниманието и на инвеститори, които са подпомогнали младата компания с над 250 хил. евро.

Социална туристическа мрежа


Мобилното приложение 15toGO представлява маркетплейс, който събира на едно място туристически агенции и любители на пътуванията. По подобие на социалните мрежи всеки си създава профил, в който посочва своите интереси и места, които е посетил или иска да посети. Потребителите могат да публикуват и своя галерия със снимки или директно да пренесат вече наличната такава от профила си в Instagram. След това всеки започва да създава мрежа от приятели и познати с подобни предпочитания.

От другата страна на платформата са туристическите агенции, които публикуват оферти за пътувания. "В офертата е описана програмата по дни, активностите, места за настаняване, цена и възможни дати. Потребителите избират първо екскурзия, а след като се съберат хора, се избират и конкретни дати. Повечето от таргет аудиторията ни може да си планира пътуването след 3-4 месеца и много по-важно им е с кого ще пътуват", коментира пред "Капитал" Петър Лозанов, съосновател на 15toGO.

Таргет аудиторията на платформата са потребители между 18 и 35 години, като към момента 65% от тях са жени и 35% мъже, а по думите на Лозанов именно жените са тези, които най-често взимат крайното решение за почивка. Потребителите ще имат възможност да оценяват екскурзиите и туристическите агенции, но според основателите на компанията не би било работещ модел да се поставят оценки и на самите потребителите, защото "ако например двама човека не са си допаднали на личностно ниво, могат да си дадат субективно ниски оценки, от които да се повлияят останалите".



Мобилното приложение 15toGO представлява маркетплейс, който събира на едно място туристически агенции и любители на пътуванията

Фотограф: Георги Кожухаров
Платформата има и изградена система за препоръки, при която, ако даден потребител покани свой приятел и той резервира пътуване през15toGO, получава 5% отстъпка от следваща своя резервация. Моделът е валиден при всяко пътуване. Един от първите 15 души, резервирали дадено пътуване и платили депозит, пък има шанс да пътува безплатно. "След време например групата може да получава намаления, ако достигне определени размери. Ако е от 25 души, ще имат 10% отстъпка, при 35 - 15%, и т.н.", уточнява Лозанов.

Бизнес моделът

15toGO печели комисиона в размер на 10% при всяка резервация, като към момента плащанията се извършват директно към туроператорите и не минават през платформата, но целта е след време това да се промени.

Пред последните няколко месеца, откакто платформата е активна, през нея са минали над 350 запитвания за екскурзии и десетки платили. Общо 15 хил. потребители са в платформата, а по думите на Лозанов най-голям интерес има към екзотичните дестинации, сред които Малдивите, Занзибар или Кападокия.

"Фокусираме се върху българския пазар, защото го познаваме добре, а за да излезем на чужди пазари, имаме нужда от поне 2-3 пъти по-голям бюджет", обяснява Лозанов.

В компанията мажоритарен дял притежават съоснователите Петър Лозанов, Тодор Геровски, Борис Вангелов и Георги Златков. Те решават да регистрират фирмата в Ирландия, защото "като чуждестранен бизнесът може да расте по-лесно и да получава международно финансиране".

Първоначалният капитал от 70 хил. лв. предприемачите успяват да съберат сами. След това в компанията влизат и инвеститори. Първият е от тях е Петър Банков, изпълнителен директор на Experian, който влага 20 хил. лв. Впоследствие доскорошният изпълнителен директор на "Нетинфо" Христо Христов инвестира 30 хил. лв., а съоснователят на Telerik Васил Терзиев - 100 хил. евро.

"Подготвяме се за следващ рунд инвестиции и се надяваме да успеем да наберем капитал между 300 и 500 хил. евро през следващите 8-9 месеца", казва съоснователят на компанията.

Разширяване на предложенията

Екипът планира в рамките на годината да предостави възможност на потребителите да организират пътувания, резервирани само за група конкретни приятели. Обикновено груповите екскурзии на агенциите могат да включват между 30 и 400 души. Затова и към момента пътуващите има вероятност да са част от по-големи групи, организирани в платформата, или с допълнителни външни клиенти на туристическите агенции.

"Във времето ще пускаме и нови филтри за търсене на хора и на пътувания. Искаме да можем по логичен начин чрез изкуствен интелект да свързваме групи от хора на база на интересите им и предишни техни пътувания", допълва Лозанов.

15toGO ще се насочи и към предоставяне на услугата на семейства с деца, като на екскурзиите ще има и организирани детегледачи. "След време ще се насочим и към сегмента над 55 години, защото за тях е по-трудно да намерят нови приятели и интересни хора, с които да обикалят света", уточнява още съоснователят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Сделките на 2019: Малко, малки, местни 4 Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

16 яну 2020, 5042 прочитания

Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България Платформата за пране Jeff вече има 15 партньора в България

Първите обекти под бранда на испанския стартъп ще отворят в София и Пловдив до няколко месеца

15 яну 2020, 3958 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor

Dare to Scale е насочена към стартъпи в напреднал етап от развитието на бизнеса им

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10