С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
20 юни 2019, 10:36, 5532 прочитания

Платформата за групова почивка 15toGO е привлякла над 250 хил. евро инвестиции

Приложението дава възможност за събиране на едно място на туристически агенции и любители на пътуванията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди повече от една година Петър Лозанов и приятелите му се сблъскват с проблем при организирането на лятната им ваканция. Въпреки че имат опит в туристическата индустрия, те не могат да съберат достатъчен брой хора, за да си наемат яхта в Гърция. Това ги насочва към нишата на груповите пътувания и решават да поставят началото на платформата 15toGO. Идеята привлича вниманието и на инвеститори, които са подпомогнали младата компания с над 250 хил. евро.

Социална туристическа мрежа


Мобилното приложение 15toGO представлява маркетплейс, който събира на едно място туристически агенции и любители на пътуванията. По подобие на социалните мрежи всеки си създава профил, в който посочва своите интереси и места, които е посетил или иска да посети. Потребителите могат да публикуват и своя галерия със снимки или директно да пренесат вече наличната такава от профила си в Instagram. След това всеки започва да създава мрежа от приятели и познати с подобни предпочитания.

От другата страна на платформата са туристическите агенции, които публикуват оферти за пътувания. "В офертата е описана програмата по дни, активностите, места за настаняване, цена и възможни дати. Потребителите избират първо екскурзия, а след като се съберат хора, се избират и конкретни дати. Повечето от таргет аудиторията ни може да си планира пътуването след 3-4 месеца и много по-важно им е с кого ще пътуват", коментира пред "Капитал" Петър Лозанов, съосновател на 15toGO.

Таргет аудиторията на платформата са потребители между 18 и 35 години, като към момента 65% от тях са жени и 35% мъже, а по думите на Лозанов именно жените са тези, които най-често взимат крайното решение за почивка. Потребителите ще имат възможност да оценяват екскурзиите и туристическите агенции, но според основателите на компанията не би било работещ модел да се поставят оценки и на самите потребителите, защото "ако например двама човека не са си допаднали на личностно ниво, могат да си дадат субективно ниски оценки, от които да се повлияят останалите".



Мобилното приложение 15toGO представлява маркетплейс, който събира на едно място туристически агенции и любители на пътуванията

Фотограф: Георги Кожухаров
Платформата има и изградена система за препоръки, при която, ако даден потребител покани свой приятел и той резервира пътуване през15toGO, получава 5% отстъпка от следваща своя резервация. Моделът е валиден при всяко пътуване. Един от първите 15 души, резервирали дадено пътуване и платили депозит, пък има шанс да пътува безплатно. "След време например групата може да получава намаления, ако достигне определени размери. Ако е от 25 души, ще имат 10% отстъпка, при 35 - 15%, и т.н.", уточнява Лозанов.

Бизнес моделът

15toGO печели комисиона в размер на 10% при всяка резервация, като към момента плащанията се извършват директно към туроператорите и не минават през платформата, но целта е след време това да се промени.

Пред последните няколко месеца, откакто платформата е активна, през нея са минали над 350 запитвания за екскурзии и десетки платили. Общо 15 хил. потребители са в платформата, а по думите на Лозанов най-голям интерес има към екзотичните дестинации, сред които Малдивите, Занзибар или Кападокия.

"Фокусираме се върху българския пазар, защото го познаваме добре, а за да излезем на чужди пазари, имаме нужда от поне 2-3 пъти по-голям бюджет", обяснява Лозанов.

В компанията мажоритарен дял притежават съоснователите Петър Лозанов, Тодор Геровски, Борис Вангелов и Георги Златков. Те решават да регистрират фирмата в Ирландия, защото "като чуждестранен бизнесът може да расте по-лесно и да получава международно финансиране".

Първоначалният капитал от 70 хил. лв. предприемачите успяват да съберат сами. След това в компанията влизат и инвеститори. Първият е от тях е Петър Банков, изпълнителен директор на Experian, който влага 20 хил. лв. Впоследствие доскорошният изпълнителен директор на "Нетинфо" Христо Христов инвестира 30 хил. лв., а съоснователят на Telerik Васил Терзиев - 100 хил. евро.

"Подготвяме се за следващ рунд инвестиции и се надяваме да успеем да наберем капитал между 300 и 500 хил. евро през следващите 8-9 месеца", казва съоснователят на компанията.

Разширяване на предложенията

Екипът планира в рамките на годината да предостави възможност на потребителите да организират пътувания, резервирани само за група конкретни приятели. Обикновено груповите екскурзии на агенциите могат да включват между 30 и 400 души. Затова и към момента пътуващите има вероятност да са част от по-големи групи, организирани в платформата, или с допълнителни външни клиенти на туристическите агенции.

"Във времето ще пускаме и нови филтри за търсене на хора и на пътувания. Искаме да можем по логичен начин чрез изкуствен интелект да свързваме групи от хора на база на интересите им и предишни техни пътувания", допълва Лозанов.

15toGO ще се насочи и към предоставяне на услугата на семейства с деца, като на екскурзиите ще има и организирани детегледачи. "След време ще се насочим и към сегмента над 55 години, защото за тях е по-трудно да намерят нови приятели и интересни хора, с които да обикалят света", уточнява още съоснователят.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои млади компании влязоха в партньорските програми на фонда Eleven Кои млади компании влязоха в партньорските програми на фонда Eleven

За инициативите със "Софарма трейдинг" и Visa се търсеха фирми в health tech и fin tech секторите

3 юли 2019, 2949 прочитания

Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г. Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г.

Екипи от СУ "Св. Климент Охридски", ОДК Пловдив са победителите в състезанието на "Джуниър ачийвмънт България"

16 юни 2019, 3381 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor

Dare to Scale е насочена към стартъпи в напреднал етап от развитието на бизнеса им

Голямата енергийна измама

Защо борсовата цена на електроенергията в България е най-висока и как може да се поправи секторът

Мицотакис - наследникът на династия, който иска да е аутсайдер

Гръцкият премиер поддържа имидж на представител на ново поколение политици, но някои го виждат като част от статуквото, банкрутирало страната

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Sympathy for the Writer

Биляна Курташева за книгата си, посветена на неподозираните връзки между различни произведения, периоди и личности

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства