Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor

Shutterstock

Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor

Dare to Scale е насочена към стартъпи в напреднал етап от развитието на бизнеса им

7473 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Общо 10 млади компании бяха приети в програмата на международната мрежа Endeavor, организирана в партньорство с Пощенска банка, софтуерната компания "Скейл фокус" и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Инициативата Dare to Scale е насочена към компании с вече валидиран бизнес модел и с потенциал за разрастване. Сред изискванията за участие бяха фирмите в програмата да са реализирали оборот от поне 200 хил. лв. за 2018 г. и да имат под 150 служители.

Одобрените участници трябва да заплатят такса в размер на 1000 евро. Целта на предприемаческата програма е да помогне на компаниите да развият бизнесите си чрез обучения и менторски сесии в областта на маркетинга, продажбите, финансовото планиране, набирането на капитал и др.

Подборът

В предприемаческата програма кандидатстваха общо 35 млади компании, които бяха оценявани от ментори на Endeavor и специалисти от компаниите, партньори на инициативата. До втория етап на подбора стигнаха 24 стартиращи фирми, чиито основатели преминаха през редица интервюта с цел журито да разбере повече за бизнес модела, стратегията за растеж и потенциала им за лидерство.

До цялостната програма бяха допуснати общо 10 компании, половината от които с IT и софтуерни бизнеси, две в областта на продажбите на дребно, също толкова в производството на храни и една в сектора на услугите. Общо 40% от всички приети предприемачи пък са жени.

Dare to Scale ще се проведе в рамките на четири месеца в София. В този период предприемачите ще преминат през редица менторски сесии, уъркшопове и обучения в областта маркетинга, продажбите, финансовото планиране, набиране на капитал и цялостното управление на организацията.

Избраните компании

- Основателите на IT мрежата DEV.BG, които надграждат бизнеса си с платформата Hire Heroes, през която IT специалисти могат да си търсят работа, да разберат повече за компаниите, в които кандидатстват, и да получат препоръки.

- Българската BG Service предоставя B2B услуги в областта на информационните технологии. Компанията разработва софтуер за своите клиенти, както и предоставя софтуерни услуги на база месечен абонамент.

- В програмата участва още компанията Prospecto, която разработва сайта Broshura.bg. Идеята зад платформата е да предложи на потребителите разнообразие от онлайн брошури на различни компании – от бързооборотни стоки, през технологии до козметични продукти, елиминирайки хартиения носител.

- Сред участниците е и компанията "Сантулита", която произвежда плодови и зеленчукови смутита с марката Frudada. Дружеството залага на здравословния микс и липсата на оцветители и консерванти.

- Стартъпът gaida.ai предоставя решение за агентите на недвижими имоти с помощта на изкуствен интелект, който автоматизира процеса на работа с клиентите им. Дигитален агент работи успоредно с реалния, като поема тежестта по цялото обслужване до сделката.

- Архитектурното студио Funkt, което разработва концепцията на офиси и ресторанти, сред които Supa Star, Take a Cake, "Ракета ракия бар" и "+ това". Компанията има и собствена линия мебели.

- Бранд за бански и плажно облекло More Noir, насочен към в средно високия сегмент от пазара. За измислянето на дизайна им основателките се вдъхновяват от фотографията, изкуството и дори интериорния дизайн.

- Българската компания DNH Soft разработва софтуер и е фокусирана върху сегментите на онлайн търговията и облачните услуги. Сред клиентите й са редица германски компании.

- Сред участниците е и фирмата Escreo, която произвежда български бои, които създават пространства за писане и рисуване. След нанасянето им всяка стена се превръща в дъска за писане.

- В Dare to Scale влиза и компанията Cheese The Queen, която произвежда сирена от кашу с пробиотици. Екипът разработва три вида сирена - класик, с див лук и зелен пипер и с екзотичните подправки, куркума и пушен пипер.

Общо 10 млади компании бяха приети в програмата на международната мрежа Endeavor, организирана в партньорство с Пощенска банка, софтуерната компания "Скейл фокус" и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

Инициативата Dare to Scale е насочена към компании с вече валидиран бизнес модел и с потенциал за разрастване. Сред изискванията за участие бяха фирмите в програмата да са реализирали оборот от поне 200 хил. лв. за 2018 г. и да имат под 150 служители.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK