Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

Александър Сумин, съосновател на Claim Compass

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

В компанията инвестират фондове за рискови инвестиции и бизнес ангели

10595 прочитания

Александър Сумин, съосновател на Claim Compass

© Цветелина Белутова


Българската стартираща компания ClaimCompass, която през онлайн платформа посредничи на пътници на авиокомпании да получат обезщетение при закъснели и отменени полети, получи финансиране в размер на 1.3 млн. долара. Свежият капитал е осигурен основно от фондове за рискови инвестиции, както и няколко бизнес ангела, и ще бъде използван за развитие на технологията за обработка на искове.

Кой инвестира

Новият капитал е инвестиран в американската компания ClaimCompass Inc., която е прекият собственик на българското дружество. Екипът регистрира фирма в САЩ именно с целта чрез нея да привлича инвеститори в бизнеса. Сред фондовете, които финансират ClaimCompass с общо 1.3 млн. долара, са Rambleside, Telegraph Hill Ventures, Hustle Fund, Good News Ventures, Ramen Ventures и Global Edge Investments. Инвестицията е под формата на конвертируеми книжа. "До момента нито един от инвеститорите ни, включително и от предишните рундове, не е конвертирал в дялово участие, но дори и това да се случи, мажоритарния дял остава поделен сред съоснователите", коментира пред "Капитал" Александър Сумин, един от създателите на ClaimCompass.

Освен за развитие на технологията за обработка екипът ще инвестира новите средства и в разрастване на клиентската база и подобрения в процеса за подаване и проследяване на исковете.

В предишни инвестиционни рундове българската компания набра капитал от общо половин милион долара. Той беше осигурен от фондовете 500 Startups, Social Capital, Hustle Fund и DH Ventures. Така общите инвестиции на ClaimCompass до момента възлизат на 1.8 млн. долара.

Развитие на компанията

Българската ClaimCompass е основана през 2016 г. от Татяна Миткова, Велизар Шулев и Александър Сумин, като целта на екипа е да развият софтуерна компания и исковете за обезщетение при закъснели и отменени полети да не се обработват ръчно. За целта клиентите трябва да влязат на сайта на компанията и да попълнят данните за проблемния полет, както и собствените си данни. Екипът на ClaimCompass проверява информацията и в случай че се дължи компенсация, според случая тя може да бъде между 250 и 600 евро. Клиентът не заплаща първоначална такса, единствено при одобрен иск компанията получава комисиона.

До момента от ClaimCompass са обработили над 150 хил. иска, като само за изминалия юли броят им е 9.5 хил. "Приоритетът ни сега е по-добра оптимизация на обработката на исковете, както и цялостното потребителско преживяване, преди да преминем към по-агресивно придобиване на нови клиенти", уточнява Сумин.

За изминалата година приходите на младата компания възлизат на 636.6 хил. долара, но бизнесът все още отчита загуба от 163 хил. долара. Разраства се и екипът на ClaimCompass, който към момента се състои от 30 души. По думите на Сумин компанията активно набира нови кадри, сред които специалисти по обработка на искове, юристи, програмисти и маркетолози.

Българската стартираща компания ClaimCompass, която през онлайн платформа посредничи на пътници на авиокомпании да получат обезщетение при закъснели и отменени полети, получи финансиране в размер на 1.3 млн. долара. Свежият капитал е осигурен основно от фондове за рискови инвестиции, както и няколко бизнес ангела, и ще бъде използван за развитие на технологията за обработка на искове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    chilko avatar :-|
    Момчил Карабулев

    Моят опит с другите подобни платформи показва, че най-бързо получавам обезщетението (пълната сума) като сам ползвам съответните канали на авиокомпаниите.

  • 2
    vassilun avatar :-|
    vassilun


    До коментар [#] от "
    Момчил Карабулев
    ":

    Съгласен! Но дори някои търсачки за билети сътрудничат на подобни компании. Преди време изпуснах полет от Белград за София заради закъснение на порет на Еър Сърбия от Париж и бях прехвърлен да ретя от Белград до София през Виена. Бях забравил да клеймна и получих мейл от една такава компания. Няма как да знаят за това, ако не са получили инфо от търсачката, чрез която си купих билета.

  • 3
    yet1567027889619780 avatar :-|
    Daniel Delchev

    Дано всеки истински стартъп може да си позволи набиране на персонал, при положение, че на третата година от своето съществуване все още е на загуба. Също така, дано могат всички стартъпи да се регистрират в САЩ... Браво!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK