Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда

Съоснователите Шейн Хънт и Николай Пирянков

Свързаната с България Taylor&Hart получи финансиране от 3.6 млн. паунда

Основни инвеститори са българският фонд LAUNCHub Ventures и британският Active Partners

8916 прочитания

Съоснователите Шейн Хънт и Николай Пирянков

© Taylor&Hart


Компанията Taylor&Hart, която цели изцяло да дигитализира процеса по поръчка и доставка на годежни пръстени, получи финансиране от малко над 3.6 млн. паунда. Макар да оперира основно на английския пазар, фирмата има български съосновател – Николай Пирянков, а с част от свежия капитал цели двойно да увеличи екипа си в София.

Съвместна инвестиция

Компанията затваря инвестиционния рунд през август, a набирането на инвестицията започва още в края на 2018 г. Основните инвеститори в новия рунд са българският фонд LAUNCHub Venture, който финансира за втори път Taylor&Hart, британският Active Partners, който е фокусиран върху финансирането на бизнеси с акцент върху клиентското преживяване, както и бизнесменът Пади Бънг, бивш управител на Asprey и Smythson. Сумата от 3.6 млн. паунда се равнява на 35% от компанията, които са разпределени между всички участници в рунда.

"Щастливи сме с този рунд, защото той дава възможност на компанията да продължи да расте и да се развива. Участваме като коинвеститор заедно с Active Partners в този рунд, след като за първи път се включихме в компанията през 2015 г.", коментира пред "Капитал" Станислав Сираков, партньор в LAUNCHub Ventures. Той допълва, че с новото финансиране Taylor&Hart ще може да разшири бизнеса си и към нови пазари като САЩ.

"Смятаме да инвестираме свежия капитал в нови физически пространства, увеличаване на екипа, развитието на Taylor&Hart като бранд, развитието на нови продукти и усъвършенстване на продукцията", уточняват от компанията пред "Капитал". Част от набраните средства ще бъдат инвестирани в разрастване на маркетинг и техническия екип в България, който към момента се състои от 12 души, или близо половината от служителите на Taylor&Hart. "Един от приоритетите на компанията ще бъде развитието на българския офис, а до две години смятаме да удвоим тази бройка", казват още те.

Приходите на Taylor&Hart за миналата година са били над 3.1 млн. паунда.

Източник: Taylor&Hart

През септември 2018 г. Taylor&Hart получи инвестиция в размер на 2 млн. паунда от Garage Soho и популярния рекламист Джон Хегарти. В по-ранен етап в Taylor&Hart инвестират още Techstars и Seedrs.

Годежни пръстени онлайн

Taylor&Hart е основана през 2013 г. от българина Николай Пирянков, Дейвид Сътън и Дейвид Чиминело, а малко по-късно към компанията се присъединява и четвъртият съосновател Шейн Хънт. Целта на младите предприемачи е да се превърнат в дигитални бижутери, премахвайки нуждата от посредници за осъществяване на продажбата. Компанията започва дейността си с името Rare Pink заради рядко срещания розов диамант, който се инкрустира във всеки поръчан годежен пръстен. През 2016 г. тя се ребрандира с името Taylor&Hart. Основната идея на бизнеса обаче остава непроменена.

В няколко лесни стъпки потребителите могат да направят годежен пръстен по свой дизайн, избирайки ценния метал, от който да е изработен, формата, каратите и количеството диаманти. Компанията разполага и с портфолио от готови пръстени, които директно могат да бъдат поръчани. Макар да са фокусирани върху продажбата на годежни пръстени, компанията предлага и други бижута по поръчка. Клиентите на Taylor&Hart могат да разгледат и да се срещат лично със служители за консултация в шоурумите на компанията в Лондон и Ню Йорк. "Предстои отваряне и на нов шоурум и уъркшоп в Лондон, който ще ни позволи да удвоим продукцията и да имаме по-добър контрол над качеството на продукта", коментират още от компанията.

Компанията Taylor&Hart, която цели изцяло да дигитализира процеса по поръчка и доставка на годежни пръстени, получи финансиране от малко над 3.6 млн. паунда. Макар да оперира основно на английския пазар, фирмата има български съосновател – Николай Пирянков, а с част от свежия капитал цели двойно да увеличи екипа си в София.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tbe1571321833624369 avatar :-|
    IVAN IVANOV

    Младите български компании изглежда, че се справят доста по-добре в глобалната икономика


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK