Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 май 2020, 13:50, 2231 прочитания

Компанията AirLief e българският победител в състезанието PowerUp!

Екипът разработва предпазни маски и приложение, което следи за качеството на въздуха

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската компания AirLief е победител в местното издание на надпреварата PowerUp!, организирана от "Клийнтех България" и InnoEnergy, в която се включиха общо 40 млади фирми. Състезанието цели да отличи най-перспективните стартъпи от общо 24 държави от Централна и Източна Европа, които развиват бизнеси в областта на чистата енергия, умните технологии и други иновативни устойчиви решения. Българският победител разработва предпазни маски в комбинация с мобилно приложение, през което потребителите могат да проследяват качеството на въздуха.

Тазгодишният локален финал на PowerUp! се проведе изцяло онлайн. В рамките на събитието общо шест български стартиращи компании представиха проектите си. Журито, съставено от Марияна Хаманова, изпълнителен директор на "Клийнтех България", и Кристина Ешкенази, член на борда на "AI Cluster България", избра победителя в тазгодишното издание.


Предпазване от мръсния въздух

Екипът на AirLief разработва комбинирано решение за предпазване от мръсния въздух. Компанията предлага маски, които защитават както от едрите, така и от фините прахови частици. Те имат общо 5 предпазни слоя и 60% от материалите, които използват за създаването им, са устойчиви. Сред тях са рециклиран текстил и 3D технология за шиене, която намалява разхода по време за производството им. Цената на маските в сайта на фирмата е 59.95 лв. В комбинация екипът развива и мобилно приложение с информация за качеството на въздуха и здравни съвети.

Покрай епидемията от AirLief разработват и маски за лекарите, които са на първа линия с борбата с коронавируса. По думите на основателя Петър Живков бизнесът им е B2B и B2C насочен, а за да достигнат до повече клиенти, имат нужда от инвестиция от 200 хил. евро.



Като победител в българската надпревара на PowerUp! екипът на AirLief спечели 10 хил. долара под формата на кредити в Amazon web services и Amazon web services business support. Компанията също така ще представи България на международния финал на състезанието, където победителят ще получи финансови възнаграждения до 65 хил. евро.

Подгласниците в надпреварата

До финала стигнаха още пет български стартиращи компании. Сред тях е фирмата Vinghen, която разработва електрически хибрид между колело и тротинетка за икономично и природосъобразно придвижване в градски условия. По думите на основателите решението е по-леко от колело и по-сигурно и лесно за каране от тротинетка. Компанията спечели и специалната награда на публиката под формата на 5 хил. долара кредит за Amazon web services.

Сред финалистите беше още стартъпът Zero wave, който разработва биоразградими и ядливи прибори и чинии. Те са изработени от остатъчния продукт от малца при направата на бира. Бизнесът на компанията е B2B ориентиран, а към момента екипът предлага решението си на българския пазар.

Екипът на "Гордост на фермера" цели да помогне на фермерите да увеличат приходите си, изсушавайки плодовете и зеленчуците, които произвеждат, като по този начин продават по-голяма част от продукцията си. Компанията разработва машини за бързото им и ефективно изсушаване, като към момента е на етап тестване на технологията.

Стартъпът Technovatorz работи върху решение, което намалява вредните емисии, отделяни от плавателни съдове. Бизнес моделът им включва продажба на машините, чрез които се намалява отделянето на вредните емисии, обслужването им и франчайз модел за разрастване.

Компанията Mimirium цели да помогне на потребителите да монетизират събирането на личните им данни, които генерират в онлайн пространството. Екипът работи върху модел, при който те могат да събират данните си, след което да ги продават на заинтересованите компании. Към момента проектът им има инвестиции от бизнес ангели и стартъп програми в размер на 225 хил. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

EIT ще подпомага европейски стартъпи в затруднено положение с 60 млн. евро EIT ще подпомага европейски стартъпи в затруднено положение с 60 млн. евро

Максималната помощ от Европейския институт за иновации и технологии за компания ще е до 500 хил. евро

17 май 2020, 1880 прочитания

Български екип разработи платформа за проследяване на пандемии Български екип разработи платформа за проследяване на пандемии

Системата ще бъде предоставена безплатно до края на първата вълна от коронавирус

13 май 2020, 2995 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Студенти ще представят свои иновации на хакатон в София

Младежи ще презентират проектите си в началото на юни на събитието, организирано от Innovation Starter

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10