Компанията AirLief e българският победител в състезанието PowerUp!
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Компанията AirLief e българският победител в състезанието PowerUp!

Shutterstock

Компанията AirLief e българският победител в състезанието PowerUp!

Екипът разработва предпазни маски и приложение, което следи за качеството на въздуха

3387 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Българската компания AirLief е победител в местното издание на надпреварата PowerUp!, организирана от "Клийнтех България" и InnoEnergy, в която се включиха общо 40 млади фирми. Състезанието цели да отличи най-перспективните стартъпи от общо 24 държави от Централна и Източна Европа, които развиват бизнеси в областта на чистата енергия, умните технологии и други иновативни устойчиви решения. Българският победител разработва предпазни маски в комбинация с мобилно приложение, през което потребителите могат да проследяват качеството на въздуха.

Тазгодишният локален финал на PowerUp! се проведе изцяло онлайн. В рамките на събитието общо шест български стартиращи компании представиха проектите си. Журито, съставено от Марияна Хаманова, изпълнителен директор на "Клийнтех България", и Кристина Ешкенази, член на борда на "AI Cluster България", избра победителя в тазгодишното издание.

Предпазване от мръсния въздух

Екипът на AirLief разработва комбинирано решение за предпазване от мръсния въздух. Компанията предлага маски, които защитават както от едрите, така и от фините прахови частици. Те имат общо 5 предпазни слоя и 60% от материалите, които използват за създаването им, са устойчиви. Сред тях са рециклиран текстил и 3D технология за шиене, която намалява разхода по време за производството им. Цената на маските в сайта на фирмата е 59.95 лв. В комбинация екипът развива и мобилно приложение с информация за качеството на въздуха и здравни съвети.

Покрай епидемията от AirLief разработват и маски за лекарите, които са на първа линия с борбата с коронавируса. По думите на основателя Петър Живков бизнесът им е B2B и B2C насочен, а за да достигнат до повече клиенти, имат нужда от инвестиция от 200 хил. евро.

Като победител в българската надпревара на PowerUp! екипът на AirLief спечели 10 хил. долара под формата на кредити в Amazon web services и Amazon web services business support. Компанията също така ще представи България на международния финал на състезанието, където победителят ще получи финансови възнаграждения до 65 хил. евро.

Подгласниците в надпреварата

До финала стигнаха още пет български стартиращи компании. Сред тях е фирмата Vinghen, която разработва електрически хибрид между колело и тротинетка за икономично и природосъобразно придвижване в градски условия. По думите на основателите решението е по-леко от колело и по-сигурно и лесно за каране от тротинетка. Компанията спечели и специалната награда на публиката под формата на 5 хил. долара кредит за Amazon web services.

Сред финалистите беше още стартъпът Zero wave, който разработва биоразградими и ядливи прибори и чинии. Те са изработени от остатъчния продукт от малца при направата на бира. Бизнесът на компанията е B2B ориентиран, а към момента екипът предлага решението си на българския пазар.

Екипът на "Гордост на фермера" цели да помогне на фермерите да увеличат приходите си, изсушавайки плодовете и зеленчуците, които произвеждат, като по този начин продават по-голяма част от продукцията си. Компанията разработва машини за бързото им и ефективно изсушаване, като към момента е на етап тестване на технологията.

Стартъпът Technovatorz работи върху решение, което намалява вредните емисии, отделяни от плавателни съдове. Бизнес моделът им включва продажба на машините, чрез които се намалява отделянето на вредните емисии, обслужването им и франчайз модел за разрастване.

Компанията Mimirium цели да помогне на потребителите да монетизират събирането на личните им данни, които генерират в онлайн пространството. Екипът работи върху модел, при който те могат да събират данните си, след което да ги продават на заинтересованите компании. Към момента проектът им има инвестиции от бизнес ангели и стартъп програми в размер на 225 хил. евро.

Българската компания AirLief е победител в местното издание на надпреварата PowerUp!, организирана от "Клийнтех България" и InnoEnergy, в която се включиха общо 40 млади фирми. Състезанието цели да отличи най-перспективните стартъпи от общо 24 държави от Централна и Източна Европа, които развиват бизнеси в областта на чистата енергия, умните технологии и други иновативни устойчиви решения. Българският победител разработва предпазни маски в комбинация с мобилно приложение, през което потребителите могат да проследяват качеството на въздуха.

Тазгодишният локален финал на PowerUp! се проведе изцяло онлайн. В рамките на събитието общо шест български стартиращи компании представиха проектите си. Журито, съставено от Марияна Хаманова, изпълнителен директор на "Клийнтех България", и Кристина Ешкенази, член на борда на "AI Cluster България", избра победителя в тазгодишното издание.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK