Медийната група Sportal купи миноритарен дял в платформата CloudCart
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Медийната група Sportal купи миноритарен дял в платформата CloudCart

CloudCart

Медийната група Sportal купи миноритарен дял в платформата CloudCart

Сделката ще помогне на компанията да излезе на румънския пазар и да предлага рекламни услуги на търговците

3638 прочитания

CloudCart

© CloudCart


Половин месец след като българската платформа за електронна търговия CloudCart получи първата си инвестиция от фонда NV3 и частни инвеститори в размер на 630 хил. евро, компанията привлече към бизнеса си и Sportal Media Group. Цената на сделката не е обявена. Медийната група държи миноритарен дял от CloudCart и влиза с един представител в борда на директорите на компанията. Мажоритарни собственици остават основателите братята Николай и Петър Илиеви.

Новото партньорство

CloudCart разработва платформа, през която потребителите могат да създават собствени електронни магазини. Бизнес моделът им се основава на три вида абонаментни планове, в зависимост от големината на електронния магазин, като цените варират между 20 и 30 евро на месец. Компанията предлага допълнителни услуги като оптимизация на сайтове, изработване на лога и други.

По думите на Николай Илиев влизането на Sportal в бизнеса е повече стратегическо отколкото финансово решение. Сделката би помогнала на CloudCart да излезе извън границите на страната, като фокус на екипа е румънският пазар. Sportal Media Group вече оперира в северната ни съседка, след като в средата на 2018 г. заедно с швейцарската Ringier придоби румънската спортна медиа Gazeta Sporturilor.

Целта на CloudCart е да предлага и дигитални рекламни услуги на търговците, които използват платформата. "Ще започнем с анкета, с която да сегментираме различните потребители и да разберем техните нужди. Тогава ще предложим няколко рекламни пакета на търговците", коментира пред "Капитал" съоснователят на компанията Николай Илиев. Това може да стане и с участието на свързаната със Sportal дигитална агенция Digital ID.

"Извън медийните бизнеси от години инвестираме в технологичния сектор. Имаме опит в електронната търговия и винаги ни е била интересна. Развиваме платформата Senteca, а преди пет години продадохме на "Софарма трейдинг" онлайн дрогерията farma.bg. Познаваме екипа на CloudCart от доста време и искаме заедно да излезем на чужди пазари", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на Sportal Стилиян Шишков.

Бизнесът в развитие

Сред плановете за развитие на CloudCart е отваряне на платформата към уеб студиа, програмисти и дизайнери. "Те ще използват основата на CloudCart, но ще могат да създават персонализиран дизайн за търговците", обяснява Илиев.

От средата на юли българската компания ще предлага и консултантски услуги за развитие на електронни магазини. За целта в CloudCart има сформиран екип от дългогодишни специалисти в областта на електронната търговия, които ще съветват търговците в платформата. До края на септември услугата ще бъде безплатна за всички клиенти. След това ще бъде платена опция за малкия и среден абонаментен пакет и ще остане безплатна за големите електронни магазини.

По думите на Николай Илиев за изминалата година компанията е отчела близо 1 млн. лв. приходи и вече работи на печалба. "Тази година е по-силна и до момента имаме ръст от 30% в оборотите в сравнение със същия период през 2019 г. Прогнозите ни са да затворим годината с 50% ръст прямо миналата", казва още той. Следващата година пък екипът на CloudCart ще търси нов капитал от чуждестранни инвеститори в размер между 3 и 5 млн. евро.

Половин месец след като българската платформа за електронна търговия CloudCart получи първата си инвестиция от фонда NV3 и частни инвеститори в размер на 630 хил. евро, компанията привлече към бизнеса си и Sportal Media Group. Цената на сделката не е обявена. Медийната група държи миноритарен дял от CloudCart и влиза с един представител в борда на директорите на компанията. Мажоритарни собственици остават основателите братята Николай и Петър Илиеви.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK