Собственикът на българския стартъп SMSBump получи 75 млн. долара инвестиция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на българския стартъп SMSBump получи 75 млн. долара инвестиция

Основателите на SMSBump Михаил Стойчев и Георги Петров

Собственикът на българския стартъп SMSBump получи 75 млн. долара инвестиция

Американската Yotpo ще използва свежия капитал за разрастване на маркетинг платформа си за електронни търговци. Част ще отиде и за раширяване на екипа в София

7092 прочитания

Основателите на SMSBump Михаил Стойчев и Георги Петров

© SMSBump


Американската компания Yotpo, която разработва маркетинг платформа, насочена към електронни търговци, получи инвестиция 75 млн. долара. Инвестиционният рунд, т.нар. Series E, е воден от Адам Фишър, партньор в американския фонд Bessemer Venture Partners. В началото на годината Yotpo придоби българския стартъп SMSBump с платформата им за SMS маркетинг. Цената на сделката тогава не беше публично оповестена, но според източници на "Капитал" оценката беше над 37 млн. долара.

Разрастване на бизнеса

От Yotpo ще инвестират свежия капитал в подобряване на вече съществуващите продукти и в създаването на маркетинг платформа, базирана в облака. Сред решенията, които американската компания предлага, са събиране и представяне на мнения и ревюта, разработване на програми за лоялност и рекламни визуализации. Компанията има над 400 служители и офиси в Ню Йорк, Бостън, Лондон и Тел Авив. Общите инвестиции в Yotpo до момента са 176 млн. долара. "В ерата на COVID-19 всеки бранд е бизнес за електронна търговия. Нашата цел е да осигурим на бизнесите от всякакъв размер и във всички индустрии най-добрата възможна технология за ефективно постигане на максимален растеж", казва Томер Тагрин, съосновател и изпълнителен директор на Yotpo, в съобщение до медиите.

Прогнозите са годишният периодичен приход (ARR) на американската компания да достигне 100 млн. долара, като по думите на съоснователя на SMSBump Георги Петров българската разработка е втората по големина по приходи и растеж в портфолиото от продукти на Yotpo. Приходите на българската компания за 2019 г., преди придобиването й, са 7.5 млн. лв., а печалбата - 2.9 млн. лв. "Визията на Yotpo е да се развием като облачна маркетинг платформа с много продукти, което освен вътрешни разработки не изключва и бъдещи придобивания на стартъпи с нашето ДНК", коментира пред "Капитал" другият съосновател, Михаил Стойчев.

Инвестиция в българския офис

След придобиването на SMSBump българският екип продължи да работи от София и да се развива като R&D център. "Бизнесът ни се разрасна значително и успяхме да постигнем годишните си цели за брой клиенти и приходи още през май", коментира Георги Петров. Той допълва, че добрите резултати на компанията се дължат, от една страна, на ръста на електронната търговия в САЩ, следствие от пандемията от коронавирус, както и на сработването на платформата им с нуждите на клиентите на Yotpo. Към момента офисът в София наброява 30 души, а част от новата инвестиция на американската компания ще бъде използвана за разрастването на екипа, като целта е в следващата година вече да наброява 60 души.

Американската компания Yotpo, която разработва маркетинг платформа, насочена към електронни търговци, получи инвестиция 75 млн. долара. Инвестиционният рунд, т.нар. Series E, е воден от Адам Фишър, партньор в американския фонд Bessemer Venture Partners. В началото на годината Yotpo придоби българския стартъп SMSBump с платформата им за SMS маркетинг. Цената на сделката тогава не беше публично оповестена, но според източници на "Капитал" оценката беше над 37 млн. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK