Бордовата игра Gemji събра над 23 хил. долара финансиране

Основателят Маргарит Ралев очаква да наберат близо 50 хил. долара до края на кампанията в платформата Kickstarter

През 2016 г. Маргарит Ралев започва да разработва бордовата игра Gemji.
През 2016 г. Маргарит Ралев започва да разработва бордовата игра Gemji.    ©  Цветелина Белутова
През 2016 г. Маргарит Ралев започва да разработва бордовата игра Gemji.
През 2016 г. Маргарит Ралев започва да разработва бордовата игра Gemji.    ©  Цветелина Белутова

За малко повече от една седмица след пускането на кампания за групово финансиране през американската платформата Kickstarter българската бордова игра Gemji събра над 23 хил. долара. Това е близо три пъти по-голяма сума от първоначално заявената в размер на 8 хил. долара. Очакванията на изобретателя на играта Маргарит Ралев са до края на кампанията да съберат общо близо 50 хил. долара финансиране.

Десетки игри в едно

Дизайнер по професия, в продължение на над 15 години Маргарит Ралев управлява собствено студио за програмиране и дизайн Ralev.com с екип от 10 души. Паралелно през годините развива няколко стартъп идеи с други предприемачи, но през 2016 г. решава да започне собствен проект. Целта му е да създаде физически продукт, чрез който да прекарва повече време със семейството си.

Така стига до идеята да направи бордови сет, подходящ за множество различни игри. Gemji е съставен от 70 черно-бели магнитни пула и дъска за игра. Подобно на доминото всеки от пуловете е обозначен, но вместо точки върху тях са изобразени линии. Разнообразието от цветове и линии образува множество комбинации между пуловете, което увеличава възможностите за измисляне на различни игри. Към момента каталогът включва над 30 бордови игри, схеми за построяване на фигури и образователни игри. "Много от игрите са измислени от нас, други са адаптация на добре познати такива, като шах и домино например. Имаме игри, които дори учат на фундаменти на програмирането", разказва пред "Капитал" Маргарит Ралев. Той допълва, че планира в измислянето да въвлече хора в областта на химията и биологията и да направят образователни игри в тези дисциплини. Към момента екипът на дизайн студиото помага и за разработването на Gemji.

Игрите на Gemji са с продължителност между 1 и 90 минути и са подходящи за деца над 4 годишна възраст и възрастни. Те могат да бъдат играни от между 1 и 16 играчи, а някои от тях са подходящи включително и за незрящи. "Линиите по пуловете са релефни, двете им страни са направени по различен начин - едината е гладка, другата е грапава. Магнитите пък дават звуков индикатор и стабилност, докато се играе", уточнява Ралев.

Цената на Gemji е 119 долара, като заедно с бордовия сет клиентите получават и книжка с инструкциите на игрите. Плановете на Ралев обаче са каталогът с игри постоянно да се разраства. Затова бизнес моделът му включва и дигитален годишен абонамент в размер на 9.99 долара, през който потребителите да имат достъп до всички нови правила. В платформата на Gemji всеки ще може да филтрира желаните от него игри по показатели като брой играчи, продължителност и тип игра.

Кампания за групово финансиране

В края на септември екипът лансира кампания за групово финансира в платформата Kickstarter, като целта беше да съберат 8 хил. долара. За по-малко от един ден сумата беше достигната, като към момента общото финансиране възлиза на над 23 хил. долара. Проекта на Ралев са подкрепили общо над 370 души и са продадени над 300 броя от трите сета Gemji, които се продават само в рамките на кампанията в Kickstarter. Освен стандартната игра, която в платформата е на цена 75 долара, екипът продава също малък вариант със седем пула за 10 долара, както и такъв в по-малка опаковка за 59 долара.

Кампанията за финансиране продължава до 23 октомври, а очакванията на основателя са събраната сума дотогава да е два пъти по-голяма. "Целим всички поръчани игри през платформата да бъдат доставени до май догодина, като след края на кампанията играта ще е достъпна за предварителна поръчка и през нашия сайт", казва Ралев.

С поглед към масово производство

Към момента екипът на Gemji сам сглобява играта, като по думите на основателя комплектуването на един сет отнема един час. Затова и продажбите сега ще могат да бъда изпълнени през първата половина на 2021 г. Целта на Ралев е онлайн играта да се продава и в големи ритейлъри като книжарници, специализирани магазини за игри и музеи, като освен стандартната игра ще предлагат и най-малкия й вариант. "При по-голямо финансиране ще инвестираме в увеличаване на производството, наемане на цех за сглобяване на играта, а след още повече време това може да става и с машини. По-голямото производство вероятно ще намали и цената на продукта", казва Маргарит Ралев. За разрастване на бизнес основателят гледа и към евентуално партньорство с някои от гигантите в производство на играчки като американските Hasbro и Mattel.

Екипът работи и върху разширение на играта с магнитни покрития с различни илюстрации, които се захващат за пуловете. Това ще даде възможност за измислянето на множество допълнителни игри с герои например. "Желанието ни е да бъдем следващото Lego и да се превърнем в образователна игра за децата", казва в заключение Ралев.