Българската млада компания Rush привлече инвестиция от 2.5 млн. eвро

Фондовете LAUNCHub Ventures и Eleven Ventures са основните инвеститори в приложението за електронна търговия

Създателите на Rush - Станислав Станков (отляво) и Кирил Кирилов.
Създателите на Rush - Станислав Станков (отляво) и Кирил Кирилов.
Създателите на Rush - Станислав Станков (отляво) и Кирил Кирилов.    ©  Rush
Създателите на Rush - Станислав Станков (отляво) и Кирил Кирилов.    ©  Rush

Българското приложение Rush, проследяващо пътя на онлайн поръчките, затвори инвестиционен рунд в размер на 2.5 млн. евро. Голяма част от свежия капитал се осигурява от фондовете LAUNCHub Ventures и Eleven Ventures, които вземат участие в сделката с по 1 млн. евро. Останалите средства са осигурени от бизнес ангели.

Пътят на доставките

Екипът на Rush разработва приложение, което позволява на собствениците на онлайн магазини, базирани в платформата Shopify, да получават информация къде се намират поръчките на техните клиенти, направени през повече от 600 доставчици. С продукта основателите Станислав Станков и Кирил Кирилов целят да осигурят на клиентите постоянна ангажираност към процеса на доставка чрез проактивни известия относно статуса на поръчките им.

По данни на Rush 94% от потребителите в момента обвиняват търговците на дребно за лошата доставка, а 74% смятат, че доставката е "най-важният фактор" в цялостното пазаруване".

"Много собственици на магазини не обръщат внимание на процеса след покупката и се чудят защо не могат да задържат клиентите си. Точно затова създадохме Rush - за да трансформираме постмаркетинговото изживяване в автоматизирана система, която привлича клиенти в дългосрочен план", коментира Кирил Кирилов, един от основателите на стартиращата компания. За 2020 г. българското дружеството "Ръш" е отчело 16 хил. лв. приходи, като тепърва ще се разраства.

За 2022 г. от Rush планират да увеличат екипите си по разработката и поддръжката на платформата, както и да разширят мрежата си от агенции, технологични платформи и складови решения. "Сферата на електронната търговия от гледна точка на софтуер е много гореща тема в момента. Пазарът има нужда от решението на Rush", коментира управляващият партньор в Eleven и един от съоснователите на Telerik Васил Терзиев.

"Компанията има шанс да се превърне в лидер на преживяването след извършена онлайн покупка, като за целта ще се изисква привличането на сериозен допълнителен капитал. Очакваме да има още много добри новини през следващите месеци и години", казва пред "Капитал" Станислав Сираков, партньор в LAUNCHub Ventures. И от двата фонда са убедени, че могат да допринесат за развитието на Rush не само с финансова подкрепа, но и чрез ноу-хау за бизнеса.

Инвестиция с продължение

Това не е първата инвестиция на LAUNCHub в Rush. През септември миналата година стартъп компанията получи капиталово вложение 300 хил. лв., в което основен инвеститор също беше фондът. От Eleven Ventures тогава не взимат участие, но компания от тяхното портфолио - SMSBump, която през 2020 г. беше продадена на Yotpo, е един от първите инвестирали в идеите на Rush. "Връзката ни до момента е била такава, че компания, които ние сме подкрепили, сега подкрепя тази компания", коментира Терзиев.

След новият инвестиционен рунд двамата съоснователи на компанията продължават да държат мажоритарен дял от бизнеса. От LAUNCHub притежават 14%, а с 11.3% са Eleven Ventures. Дружеството "Джи Ем Ейч Кю" държи останалите 4.5% от дружеството.