Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

//козметика

Пластмасата остава в миналото

Козметиката е неизменна част от живота на повечето хора. Точно поради тази причина наличието на пластмаса в продуктите от категорията е проблем, който трябва да бъде решен най-малкото заради целта за нетни нулеви емисии. Насочвайки се към козметичния бранш, стартиращата компания Shellworks събра първоначален кръг от 6.2 млн. долара, за да докаже, че може да разпространи своята компостируема опаковка, която е направена без петрол и "работи като пластмаса", но се разпада за около година. Базираната в Лондон VC LocalGlobe поведе началния кръг финансиране на Shellworks, който ще бъде насочен към разширяване на екипа на фирмата. Първият продукт на лондонския стартъп, подобен на пластмаса, е разработен с помощта на отпадъци от миди, но по-малко от година след съществуването й компанията се насочва към използването на подобно на мазнини вещество, извлечено от бактериални клетки, което "се държи като естествен полиестер".
//верига на доставки

Доставки от ново поколение

Пандемията от коронавирус постави глобалната верига на доставки под напрежение, каквото не беше изпитвала от години. Това доведе до повишен интерес към нея, което естествено води и до създаване на компании, които целят подобряване на процеса. Nowports, автоматизиран дигитален спедитор в Южна Америка, събра 150 млн. долара в кръг на финансиране от серия C, който оценява компанията на 1.1 млрд. долара. Компанията използва дигитални инструменти, които подобряват комуникацията и ефективността в процеса на доставка наред с други неща, за да помогнат на доставките да пристигнат в ръцете на клиентите възможно най-бързо. Инструментът за финансиране на инвентара на компанията е предназначен да дава възможността за придобиване повече стоки за внос и тяхното по-късно плащане на клиентите на компанията. Крайната цел е да се помогне на компаниите да увеличат своя внос и износ с финтех решения.
//е-търговия

Видеа за всеки

Секторът на електронната търговия е пренаселен от компании и единични търговци, които се борят за вниманието и парите на клиентите, което прави отличаването от конкуренцията особено важно. Тук идва Firework, компания за търговия на живо, която си осигури 150 млн. долара финансиране от серия B, като рундът беше воден от SoftBank Vision Fund 2. Firework предоставя възможности за пазаруване чрез видео и търговия на живо за търговци на дребно, потребителски марки и издатели, които искат да се възползват от собствените си клиентски данни, за да изградят ангажиращо видеоизживяване в своите собствени цифрови имоти и социални канали. "Имаме големи амбиции във Firework - да станем инфраструктурата, върху която се изгражда и управлява следващото поколение интернет - и Softbank Investment Advisers подкрепя тази визия", заяви пред TechCrunch съоснователят на компанията Джери Лук. Новият кръг на Firework е шанс за компанията да завземе повече от този пазарен дял и да инвестира в технологията и разработване на продукти. Това е и причината компанията да иска да увеличи броя на служителите си в инженерния екип, продукти и маркетинг със свежите средства.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал