Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

//електрически автомобили

Rimac привлече Hyundai и Porsche като акционери

Хърватският автомобилен стартъп, който специализира в електрическите автомобили, Rimac обяви, че е приключил рунд на финансиране, в който участие са взели Hyundai и Porsche. Рундът е воден от SoftBank Vision Fund 2, а участие взема и Goldman Sachs, като общата сума е 500 млн. долара. 200 млн. долара ще бъдат инвестирани в изграждането на нова централа за Rimac в Загреб, а останалите средства ще отидат за разработването и произвеждането на батерии, софтуер и други компоненти за електрически автомобили. Hyundai и Porsche са участвали в кръга, но няма да стават собственици на Rimac, заяви изпълнителният директор на компанията пред TechCrunch. "За нас е много добре да имаме Porsche и Hyundai като акционери, но не искаме да сме изцяло зависими от тях", заяви Мате Римак. Компанията наскоро сля отдела си за суперколи с Bugatti, като вече се разработва и първата обща кола - Rimac Nevera.
//е-образование

Netflix на обучението

Онлайн образователните приложения се превръщат във все по-използван метод за обучение. Очакванията са, че пазарът ще расте с по 20% през следващите шест години. Една от компаниите, които, изглежда, са поставени в чудесна позиция, е испанският стартъп Odilo, който набра 60 млн. евро от рунд на финансиране, като лондонският инвеститор Bregal Milestone оглави кръга с участието на предишните поддръжници Swanlaab и CDTI. Odilo не е типичната компания в бранша, защото тя отдава каталога си за използване от учебни портали. Според Родриго Родригес, основател и главен изпълнителен директор, компанията му е еквивалентна на Netflix заради огромния си каталог от ресурси, който наброява 3.9 млн. артикула. Родригес не планира промяна на бизнес модела, а новите средства ще бъдат използвани за продължаването на разрастването на каталога, както и да се разшири по-дълбоко в повече пазари, по-специално Северна Америка и Африка.
//електрически транспорт

Достъпни е-колела

Цените на електрическите велосипеди, както и на повечето неща в днешно време, скочиха значително през последните няколко години. Това е и причината френският стартъп Upway да проведе първоначален кръг от финансиране, който приключи с набирането на 25 млн. долара. Компанията продава електрически колела втора ръка, като стартъпът предоставя безпроблемно изживяване за купувачи, които искат да купят електрически велосипед, но не искат да платят пълната цена. Upway купува електрически велосипеди както от потребители, така и от компании. Екипът носи тези велосипеди в своя склад, проверява ги, ремонтира ги в някои случаи и ги продава на уебсайта си. Разбира се, Upway се опитва да генерира малка печалба при всяка продажба. Рундът е воден от Exor Seeds и Sequoia Capital, а участие взема и фондът, подкрепен от куп известни футболисти като Н'Голо Канте и Оливие Жиру, Origin.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал