Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

//е-образование

Намиране на правилния учител чрез AI

Сегашният свят изисква личното усъвършенстване и придобиването на нови знания да не спират дори след като дадена работна позиция е вече спечелена. Това е и пазарната ниша на платформата за цифрово обучение CoachHub, която планира да се разшири допълнително в азиатско-тихоокеанския регион и други места по света, след като събра 200 млн. долара от кръг на финансиране от серия C. Платформата в момента има повече от 3.5 хил. бизнес треньори, които са разпределени в 90 държави, покриващи всички часови зони. Стартъпът е работил с повече от 500 компании, включително Coca Cola, Danone, Toyota, LVMH и Twitter. Една от причините CoachHub да може да увеличи оперативните си мащаби е, че използва технология, базирана на изкуствен интелект, за да свързва служителите с правилните за техните нужди треньори. Финансирането ще бъде използвано за увеличаване на персонала на CoachHub от 850 на 1000 души, като целта пред компанията е това да се случи до края на тази година.
//софтуер

Край на създаването на продукти, които пазарът не иска

Изследването на продукти обикновено включва определяне дали една идея за нов продукт може да бъде успешна и как най-добре да се разработи и продаде този артикул. Изследванията често са скъпи, което се потвърждава от това, че компаниите за софтуер като услуга харчат приблизително 23% от приходите си за научноизследователска и развойна дейност. Рисковият характер на продуктовото проучване кара Джонатан Уидавски и Томас Мери да стартират Maze - платформа за изследване на софтуерни продукти, която улеснява тестовете и проучванията на прототипи. Maze затвори рунд от Серия B на стойност 40 млн. долара, воден от Felicis. Свежият капитал довежда общата сума, събрана от компанията, до 60 млн. долара, като Уидавски обяви пред TechCrunch, че парите ще бъдат насочени към разработването на нови решения, които да "помагат за решаването на нови случаи на употреба" по време на процеса по разработването на продукта. Компанията му вече работи с над 60 хил. марки, сред които Hertz и Sony.
//фармация

Изкуствен интелект създава лекарства

Светът на задвижваното от изкуствен интелект откриване на лекарства продължава да се разширява с нарастването на възможностите на машинното обучение. Един подход, който изглеждаше немислим само преди няколко години, е симулирането на сложните взаимодействия на две взаимосвързани молекули. В момента това не изглежда толкова невъзможно, след като новата платформа на Charm Therapeutics DragonFold цели да направи точно това. В близкото минало това често се правеше със сложна, отнемаща време рентгенова кристалография, но наскоро беше показано, че моделите за машинно обучение са в състояние да дадат също толкова добри резултати, но за секунди вместо за месеци. "Това наистина е мястото, където направихме иновации: изградихме DragonFold, който е първият алгоритъм за съвместно сгъване на протеин-лиганд", каза пред TechCrunch Ласкх Айтани, главен изпълнителен директор и съосновател на Charm Therapeutics. Компанията обяви, че е приключила кръг на финансиране от серия А, като от него е събрала 50 млн. долара. Рундът беше воден от F-Prime Capital и OrbiMed, като новото финансиране ще бъде използвано за достигане до следващата стъпка от плана - положително идентифициране на ефективни лекарства.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал