Румънската инвестиционна платформа SeedBlink влиза в България

Компанията, която свързва стартъпи и инвеститори, започва рунд на финансиране за 500 000 евро за българската Agriniser

От създаването й през 2020 г. до днес платформата е инвестирала в 59 стартъпа и е набрала над 70 млн. евро
От създаването й през 2020 г. до днес платформата е инвестирала в 59 стартъпа и е набрала над 70 млн. евро
От създаването й през 2020 г. до днес платформата е инвестирала в 59 стартъпа и е набрала над 70 млн. евро    ©  Капитал
От създаването й през 2020 г. до днес платформата е инвестирала в 59 стартъпа и е набрала над 70 млн. евро    ©  Капитал

Румънската инвестиционна платформа SeedBlink отваря офис в България след успешно затворения през нея рунд за финансиране на българската компания Dronamics през декември 2021 г., който набра над 900 000 евро. На 23 юни стартира нов инвестиционен процес за втора българска компания - Agriniser, воден от Vitosha Venture Partners, който цели да набере 500 000 евро.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Румънската инвестиционна платформа SeedBlink отваря офис в България след успешно затворения през нея рунд за финансиране на българската компания Dronamics през декември 2021 г., който набра над 900 000 евро. На 23 юни стартира нов инвестиционен процес за втора българска компания - Agriniser, воден от Vitosha Venture Partners, който цели да набере 500 000 евро.

"Към момента SeedBlink работи в партньорство с няколко български инвеститора, сред които Endeavor, CEO Angels Club, Eleven Ventures, LAUNCHub и Vitosha Venture Partners, и е в процес на подготовка за бъдещи рундове с български стартиращи технологични компании", обяви директорът за България Ангел Хаджиев.

Crowd-investment и партньорства с VC-та

От създаването й през 2020 г. до днес платформата е инвестирала в 59 стартъпа и е набрала над 70 млн. евро. Около 40% от тях идват от инвеститорското общество на SeedBlink. Платформата работи на принципа на crowd-investment, като позволява на отделни бизнес ангели да влагат средства в селектирани от нея стартъп технологични бизнеси. Останалите 60 процента от средствата идват от други платформи - VC фондове и корпорации, с които SeedBlink си партнира.

"Не се надпреварваме с VC фондовете, искаме да работим съвместно с тях", заяви президентът на борда на директорите и съосновател на компанията Андрей Дудойу. "Част от причината да сме толкова търсени е, че имаме добри партньорства, което се харесва на инвеститорите и е атрактивно и за самите стартиращи бизнеси", добави той.

Фокусът на SeedBlink е да филтрира както стартъпи, така и инвеститорите си, за да е атрактивна и за двете групи. Платформата търси информирани вложители, които да насочват и помагат на младите бизнеси. В замяна предлага селекция от одобрени вече стартъпи, в които инвеститорите да имат доверие да вложат средства.

За да бъде одобрен един стартъп от SeedBlink, му трябват три неща, казва Дудойу - добър екип, иновативен продукт и план за развитие, не просто в рамките на местния пазар, но и отвъд.

Think global, work local

Дудойу твърди, че следва философията "мисли в световен мащаб, работи локално", затова и първоначалното разрастване на дейността на SeedBlink е близко до дома - първите офиси на компанията извън Румъния са в България и Гърция. За момента България е вторият най-голям пазар за инвеститори на компанията, с повече от 200 български ангели и фондове, които използват платформата.

"Избрахме България, защото технологичният сектор е много по-развит от този в Румъния, виждаме голям потенциал в развитието на стартъп екосистемата тук", казва Дудойу.

Според Ангел Хаджиев на този етап екипът в България ще е малък и ще разчита най-вече на основния офис в Букурещ, в който работят около 45 души. "Колкото по-утвърдено става присъствието ни в екосистемата, толкова повече и сделки очакваме, а това неизбежно ще доведе до необходимост от разрастване на клона ни", добави той.

Основната дейност на българския отдел ще бъде повишаването на информираността на българските инвеститори, както и откриването на подходящи технологични стартъпи за инвестиции.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар