Българската DoggoCollar дигитализира грижата за домашните любимци

Компанията създаде умен нашийник и софтуерна платформа, като получи и 75 000 евро инвестиции

Темата накратко
  • Компанията създаде умни нашийници и софтуерна платформа към тях, които помагат на стопаните да следят за здравните показатели и безопасността на кучетата.
  • Финансирането от фондовете Innovation Capital и Neo Gravity ще бъде използвано за развитие на второто поколение на устройството, което трябва да е готово до края на годината.
  • Първото поколение устройство струва около 180 лв., а месечният абонамент започва от 20 лв.

Технологиите за домашни любимци (тъй наречените pet tech) се развиват с бързи темпове, а според различни оценки размерът на пазара е достигнал около 5 млрд. долара през миналата година, като годишният растеж е над 20%. Българската млада компания DoggoCollar иска да се наложи в този сегмент с умните си нашийници за кучета и софтуерна платформа към тях, които помагат на стопаните да следят за здравните показатели и безопасността на домашните им любимци. Дружеството завърши рунд на инвестиции за общо 75 000 евро - 25 000 от фонда Innovation Capital и други 50 000 от фонда Neo Gravity.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Компанията създаде умни нашийници и софтуерна платформа към тях, които помагат на стопаните да следят за здравните показатели и безопасността на кучетата.
  • Финансирането от фондовете Innovation Capital и Neo Gravity ще бъде използвано за развитие на второто поколение на устройството, което трябва да е готово до края на годината.
  • Първото поколение устройство струва около 180 лв., а месечният абонамент започва от 20 лв.

Технологиите за домашни любимци (тъй наречените pet tech) се развиват с бързи темпове, а според различни оценки размерът на пазара е достигнал около 5 млрд. долара през миналата година, като годишният растеж е над 20%. Българската млада компания DoggoCollar иска да се наложи в този сегмент с умните си нашийници за кучета и софтуерна платформа към тях, които помагат на стопаните да следят за здравните показатели и безопасността на домашните им любимци. Дружеството завърши рунд на инвестиции за общо 75 000 евро - 25 000 от фонда Innovation Capital и други 50 000 от фонда Neo Gravity.

DoggoCollar е създадена преди две години от четирима предприемачи - Калоян Тодоров, Ивайло Данаилов, Мария Данаилова и Теодор Илиев. Те виждат нуждата и търсенето от страна на потребителите на умни нашийници и започват да разработват свой продукт. Инвестициите са през българското дружество "ДоггоКоллар".

Къде ми е кучето

"Ние активно се занимаваме с обучение и социализация на кучета. Като мореплавател пък съм сертифициран и като оператор на спасителна техника, която е жизненоважна за оцеляването на човек при форсмажори. В един момент се роди идеята да създадем такова устройство за кучета, което да следи поведението на животните, неговото безопасно състояние, а собствениците нонстоп да имат достъп до тази информация през мобилните си устройства", казва пред "Капитал" Калоян Тодоров, който е и съизпълнителен директор на компанията.

Първата генерация на умния нашийник вече е на пазара, а втората трябва да бъде готова до края на годината. Устройството сега предлага геолокация и следи физическата активност - колко се движи кучето, дали се застоява и т.н. Има и опция за определяне на виртуални граници на животното през приложението (тъй наречения geo fencing), при които собственикът получава нотификации, ако домашният любимец излезе извън тези параметри.

"При следеното на физическата активност се събира голяма база данни и в зависимост от породата и възрастта може да се направи заключение дали има някакъв здравен проблем с кучето в по-ранен етап. Това е изключително важно, защото при кучетата тези белези са доста трудно забележими", допълва Тодоров. Приложението е налично за Android и iOS, като предприемачите обмислят тепърва да добавят нови функционалности към него.

Второто поколение на нашийника също ще има повече опции - чрез добавянето на още сензори ще следи температурата на околната среда, съня и покоя на кучето, колко често пие вода и според порода и възраст може да се предвижда дали се залежава, дали има хиперактивност и т.н.

"Желанието ни е да предлагаме цялостно решение и обгрижване, а не само нашийници или приложение", казва Тодоров и допълва, че платките за второто поколение устройство са изцяло вътрешна разработка на DoggoCollar, а вече се правят първите изпитания. То ще е по-малко и по-леко.

Устройство плюс абонамент

Бизнес моделът на компанията е да предлага както хардуера, т.е. нашийника, така и софтуерна платформа с абонамент. Първото поколение устройство струва около 180 лв., а месечният абонамент започва от 20 лв. Устройството може да бъде купено през сайта на компанията, а идеята на предприемачите е да продава с техни партньори и през магазини и ветеринарни клиники. Сред допълнителните опции, които се предвиждат в бъдеще, е стопаните да могат да получат веднага консултация от ветеринар при нужда, както и приложението да сигнализира при наближаване на датата за ваксинация и други подобни случаи.

"Трансформацията от традиционен в смарт кучешки нашийник, която DoggoCollar прави, дава възможност за следене на здравни показатели и температура на околната среда и задава нов стандарт в тази сфера", обяви Павел Езекиев, основател на Neo Gravity. Според него подобен продукт на пазара няма, а продуктите на компанията ще са основно за износ към цял свят. Освен потенциала на продукта причината от Neo Gravity да инвестират в DoggoCollar е и екипът, казват от фонда.

Според Тодоров основните конкуренти на DoggoCollar са в САЩ, но предимството на компанията му е, че може да продава в цял свят, докато те са ограничени основно на американския пазар заради техническите решения и ексклузивни договори с местните оператори. Устройството на компанията има покритие навсякъде, без собственикът да сключва договор с оператор. Фирмата има партньор, който има обхват в цял свят, прави локализация на кучето до три метра, а информацията от нашийника се предава до сървъра през клетки на мобилните оператори.

След време DoggoCollar ще търси ново финансиране, с което да продължат разработката на продукта и добавянето на нови възможности. Скоро компанията ще може да произвежда на месец по 1500 нашийника от второ поколение. Другата идея на основателите на фирмата е да работят с различни индустрии, които търсят данните от домашните любимци за собствените си продукти. "Информацията е напълно анонимна и не събираме никакви данни за собствениците", уточнява Калоян Тодоров.

Все още няма коментари
Нов коментар