Innovation Capital инвестира 100 хил. лв. в младата компания Foody.to

Стартъпът работи като платформа за продажба на храни с изтичащ срок на годност в София и Варна

Светослава Симеонова започва Foody.to като блог в Instagram
Светослава Симеонова започва Foody.to като блог в Instagram
Светослава Симеонова започва Foody.to като блог в Instagram    ©  Foody.to
Светослава Симеонова започва Foody.to като блог в Instagram    ©  Foody.to
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Фондът Innovation Capital, който работи предимно с публични средства от Фонда на фондовете, е инвестирал 50 хил. евро във Foody.to - стартъп, целящ да намали разхищението на храна в ресторантьорския бранш. Foody.to е платформа за продажба на храни, които не са реализирани в обичайните часове за заведения и бизнеси или са с наближаващо изтичане на срок на годност, поради което се предлагат с отстъпка между 10 и 40 процента. За момента компанията работи с над 60 обекта в София и Варна, като планира разширяване в други големи градове в страната в близко бъдеще.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Фондът Innovation Capital, който работи предимно с публични средства от Фонда на фондовете, е инвестирал 50 хил. евро във Foody.to - стартъп, целящ да намали разхищението на храна в ресторантьорския бранш. Foody.to е платформа за продажба на храни, които не са реализирани в обичайните часове за заведения и бизнеси или са с наближаващо изтичане на срок на годност, поради което се предлагат с отстъпка между 10 и 40 процента. За момента компанията работи с над 60 обекта в София и Варна, като планира разширяване в други големи градове в страната в близко бъдеще.

От Instagram блог до платформа за продажби

Първоначалното име на Foody.to е Sofia2Go, а дейността ѝ започва през 2016 г. като блог в Instagram за любители на заведения в София. Днес брандът вече е преименуван на Foody.to и работи с ресторанти, магазини и хотели в столицата, а отскоро и във Варна, като взема комисиона от всяка поръчка, която се извършва. През 2021 г. Foody.to, тогава все още с името Sofia2Go, става полуфиналист в конкурса на Европейската комисия EuropeanSocial Innovation Competition 2021.

Дружеството "София ту гоу" е основано от сестрите Деница и Светослава Симеонови през пролетта на 2021 г. Светослава Симеонова е победител в конкурс за жени предприемачи в зеления сектор Sustainable Lady на Fibank и Mastercard, с награда в размер на 5 хиляди лева. Деница излиза от управлението му още през април 2021 г., когато то преминава от блог към бизнес. През ноември същата година става народен представител в 47-ото Народно събрание от "Продължаваме промяната". Тя е и бивш журналист в "Капитал". Понастоящем бизнесът се управлява от Светослава Симеонова и Любомир Върбанов.

Innovation Capital инвестира сумата срещу 10-процентен дял като част от последната си акселераторска програма, фокусирана върху e-commerce, казва Явор Гочев, старши инвестиционен мениджър във фонда. С най-голям дял е Светослава Симеонова - 63%, а 27% държи Любомир Върбанов.

Innovation Capital има модел на работа на принципа на акселераторски програми, фокусирани върху определени сектори, което позволява събирането на екип от експерти и ментори със специфични за сектора знания и умения, които могат да добавят допълнителна стойност за стартъпите.

Инвестицията ще бъде използвана от компанията за разширяване на мрежата от партньори в страната и подобрения по платформата, която за момента е уебсайт, и по-точно "progressive web app" - страница в мрежата, която има характеристиките на мобилно приложение. Фондът пък се интересува от това да валидира бизнес модела, при който клиенти могат да закупят хранителни стоки, които са близо до изтичане на срока на годност, който се налага все по-често в Западна Европа през последните няколко години. Според Гочев, основният двигател на този бизнес модел е мисията, както за бизнесите, които намаляват разхищението и отпадъците, така и за потребителите, които "спасяват храната".

Сайтът на foody.to предоставя на потребителите достъп до интерактивна карта на града, която показва най-близките дневни предложения в заведенията-партньори на компанията, като потребителите заплащат стоката в платформата и показват потвърждението за покупка в съответното заведение. В процес на разработка е и мобилно приложение, което ще бъде налично в Google Play и App Store.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    dobar_chovek_007 avatar :-|
    dobar_chovek_007
    • + 2

    По принцип е добра идея да не остава неизядена храна. Единствено се надявам храната да не е развалена или пък вече да са яли от нея и да е нагризана.

    Нередност?
  • 3
    hmd1456140880489760 avatar :-|
    Vili Kerkov
    • - 2

    https://foodobox.com/

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал