Дигитални модели

Кои са технологичните иновации през тази седмица

Ресторанти

Искам да поръчам...

ConverseNow иска да използва гласови технологии и изкуствен интелект, за да подобри изживяването в заведения за бързо хранене, като автоматизира вземането на поръчки. Така служителите ще могат да се фокусират върху изпълнението на поръчките. Компанията неотдавна привлече финансиране за 10 млн. долара, които добави към набраните миналата година 15 млн. долара. "Подобно на онлайн поръчките, на гласовите технологии в ресторантите отне няколко години, за да се превърнат в широко използвани", заяви пред TechCrunch основателят на ConverseNow Вихай Шукла. През миналата година ConverseNow е бил използван в 750 ресторанта в САЩ, като Domino's Pizza е водещата марка. През тази година бройката вече достига 1100 заведения в 40 щата. Според Шукла до края на 2022 г. ще се обслужват общо 14 вериги.
Човешки ресурси

HR помощник

Ново проучване на Gartner показа, че в САЩ един на всеки трима HR мениджъри казва, че е забавил наемането на работна ръка в компаниите си. В същото време те трябва да постигнат повече с по-малко хора. Точно тук идва на помощ и софтуерът на стартъпа ModernLoop, платформа за отдалечени интервюта. Компанията предлага инструменти, с които HR екипите насрочват интервюта през различни времеви зони. Алгоритъмът открива най-добрите спотове в календара на мениджърите, като ги систематизира в програмата им. ModernLoop изпраща и автоматично генерирани мейли на кандидатите с LinkedIn профилите на интервюиращите, календарни ивенти и линкове за видеосрещи. Сред клиентите са компании като VSCO, Chainalysis, Ramp и Brex. Неотдавна фирмата привлече 9 млн. долара инвестиция от Accel, като общата набрана сума досега е 12.3 млн. долара.

Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Ресторанти

Искам да поръчам...

ConverseNow иска да използва гласови технологии и изкуствен интелект, за да подобри изживяването в заведения за бързо хранене, като автоматизира вземането на поръчки. Така служителите ще могат да се фокусират върху изпълнението на поръчките. Компанията неотдавна привлече финансиране за 10 млн. долара, които добави към набраните миналата година 15 млн. долара. "Подобно на онлайн поръчките, на гласовите технологии в ресторантите отне няколко години, за да се превърнат в широко използвани", заяви пред TechCrunch основателят на ConverseNow Вихай Шукла. През миналата година ConverseNow е бил използван в 750 ресторанта в САЩ, като Domino's Pizza е водещата марка. През тази година бройката вече достига 1100 заведения в 40 щата. Според Шукла до края на 2022 г. ще се обслужват общо 14 вериги.
Човешки ресурси

HR помощник

Ново проучване на Gartner показа, че в САЩ един на всеки трима HR мениджъри казва, че е забавил наемането на работна ръка в компаниите си. В същото време те трябва да постигнат повече с по-малко хора. Точно тук идва на помощ и софтуерът на стартъпа ModernLoop, платформа за отдалечени интервюта. Компанията предлага инструменти, с които HR екипите насрочват интервюта през различни времеви зони. Алгоритъмът открива най-добрите спотове в календара на мениджърите, като ги систематизира в програмата им. ModernLoop изпраща и автоматично генерирани мейли на кандидатите с LinkedIn профилите на интервюиращите, календарни ивенти и линкове за видеосрещи. Сред клиентите са компании като VSCO, Chainalysis, Ramp и Brex. Неотдавна фирмата привлече 9 млн. долара инвестиция от Accel, като общата набрана сума досега е 12.3 млн. долара.
Екология

Ще ти намаля емисиите

Джонатан Голдбърг стартира компанията си Carbon Direct точно в началото на пандемията през март 2020 г., когато търсенето на консултант за намаляване на въглеродните емисии рязко се ограничи. Но Microsoft опровергава опасенията на Голдбърг и наема услугите му. Carbon Direct си осигури инвестиция от 60 млн. долара преди време, водена от Decarbonization Partners - джойнт венчър между BlackRock, сингапурския държавен фонд Temasek и Quantum Energy Partners. Eкипът на стартъпа вече е над 60 души, от които 30 са учени. Клиентите на компанията декарбонизират дейността си с по-нисковъглеродни продукти и харчат стотици милиони долари за въглеродни кредити. Клиентите на Carbon Direct представляват около 60% от тоновете, търгувани въглеродни емисии на доброволния пазар през 2021 г.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал