Българският стартъп FoodObox за храни с изтичащ срок привлича 300 хил. евро
Половината от средствата са от фонда Innovation Capital, на който предстоят още 80 сделки с млади компании до края на 2023 г.
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Фондът Innovation Capital, който работи чрез съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие пред Фонда на фондовете, вложи 150 хил. евро в българския стартъп за продажба на храни, чийто срок на годност наближава, FoodObox. Това е втората компания, целяща да намали разхищението на храни, в която Innovation инвестира, като по-рано тази година вложи 50 хил. евро в сайта Foody.to.
Според Димитър Костов от Innovation Capital решението фондът да инвестира в два сходни бизнес модела се дължи на това, че пазарът за продажба на храни с изтичащ срок на годност все още е много млад и има място за тях: "В един неразвит пазар се изисква повече от един участник за създаване на осведоменост сред потребителите", казва той. Чрез инвестициите Innovation Capital влиза и в двата бизнеса, защото вижда огромен потенциал в развитието на сегмента, както и на тях самите. Двете компании пък си разделят задачата да информират публиката и да популяризират сегмента, смята той.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
1 коментар
Това е по-интересна идея от еквивалентното Foody.to поради компонента с изненадата, поне от моя гледна точка.
Но и от гледна точка на реализация - Foody.to има няколко вериги с множество повтарящи се обекти, Foodobox има много по-голямо покритие, включително и по градове. Апликацията не е лоша, има някои малки технически въпроси свързани с дизайна и интуитивността, но е видно, че за за сходен период от време(София Ту Гоу на сестра Деница Просто Киро Симеонова е от началото на 2021, докато презентираното е отпочнато по-скоро във второто полугодие) Фуудобокс многократно превъзхожда първото:
1. Наличен АПП, макар и все още бъгав.
2. Адски много обекти, сравнено с другата платформа.
3. По-широк спектър - както и статията споменава, имат и разни хипстърски храни за домашни любимци и търсят разширяване на гамата.
4. Платформата на Foody.to като разработа е горе-долу като речите на сестра Симеонова в парламента - много празнословене, малко съдържание. В крайна сметка въпросът е как да направиш това като успешен бизнес модел, валидирайки тезата, че чрез методите на пазарната икономика могат да се постигат социални цели. В този смисъл акцентът винаги е в това да направиш(особено на неразработен пазар като този) широка екосистема от партньори, интуитивно и приятно за употреба приложение, което да привлича съответната аудитория, с което да се тества възможността за самостоятелност на бизнес-модела. Във Фуудобокс са доста обиколки напред пред Foody.to. Всъщност последното повече ми прилича на социален стартъп създаден с целта фаундърите да могат да разказват, че са създали социален стартъп на някоя кръгла маса на градския умнокрасивитет в Муув.бг или друго подобно учреждение. Макар и да е много вероятно и Фуудобокс фаундарите да попадат в същата социална група, просто изглежда, че хорицата си вършат работата с повече хъс и устрем, но и са водени от елементарна бизнес логика на процесите.
След някоя и друга година ще видим дали е ще е възможен екзит от която и да е от тези, времето ще покаже.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.