Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от седмицата

//облачни услуги

Нов еднорог в сектора на гигантите

Секторът на облачните услуги от години насам е доминиран от големите компании като Amazon, Microsoft, Google и IBM. На сцената обаче се появява нов играч със сериозни амбиции - Wasabi. Компанията е основана през 2015 г., но вече има над 40 хил. потребители. Това е и една от причините последният й кръг на финансиране да приключи с набрани 250 млн. долара - което довежда оценката на компанията до над 1 млрд. долара. L2 Point Management е начело на рунда, а участие взе и Cedar Pine. Платформата на компанията много наподобява тази на Amazon Web Services - поддържа "горещи" данни (данни, които са лесно достъпни), активни архивни "студени" данни (данни, до които има достъп само от време на време) и неактивни архивни студени данни (данни, които се извличат рядко), с интеграции за шлюзове, приложения и платформи на трети страни. Свежите средства ще бъдат насочени към разширяване на допълнителни пазари, подкрепа на съществуващи партньорства за канали, оборудване и инфраструктура в местата за съхранение на компанията.
//машинно обучение

Умно производство

За никого не е тайна, че след като моделите за машинно обучение бъдат внедрени в производството, точността на резултатите им често се влошава с течение на времето. Стартъпът Arthur.ai стартира през 2019 г. с цел да помогне на компаниите да наблюдават своите модели, за да гарантират, че остават верни на целите си. Което явно се харесва на пазара, като сигурен признак за това е и последният кръг на финансиране на компанията - 42 млн. долара, воден от Acrew Capital и Greycroft. По думите на основателя на компанията Адам Уенчел това е най-голямата инвестиция в бранша до момента. Стартъпът има средно 58% ръст на ARR през последните четири тримесечия, което е забележително предвид икономическата реалност през този период от време. Новият капитал ще бъде насочен към допълнително развитие на продуктите на компанията, като фокусът ще падне върху усъвършенстване на техниките за намаляване на пристрастията на модела.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
//облачни услуги

Нов еднорог в сектора на гигантите

Секторът на облачните услуги от години насам е доминиран от големите компании като Amazon, Microsoft, Google и IBM. На сцената обаче се появява нов играч със сериозни амбиции - Wasabi. Компанията е основана през 2015 г., но вече има над 40 хил. потребители. Това е и една от причините последният й кръг на финансиране да приключи с набрани 250 млн. долара - което довежда оценката на компанията до над 1 млрд. долара. L2 Point Management е начело на рунда, а участие взе и Cedar Pine. Платформата на компанията много наподобява тази на Amazon Web Services - поддържа "горещи" данни (данни, които са лесно достъпни), активни архивни "студени" данни (данни, до които има достъп само от време на време) и неактивни архивни студени данни (данни, които се извличат рядко), с интеграции за шлюзове, приложения и платформи на трети страни. Свежите средства ще бъдат насочени към разширяване на допълнителни пазари, подкрепа на съществуващи партньорства за канали, оборудване и инфраструктура в местата за съхранение на компанията.
//машинно обучение

Умно производство

За никого не е тайна, че след като моделите за машинно обучение бъдат внедрени в производството, точността на резултатите им често се влошава с течение на времето. Стартъпът Arthur.ai стартира през 2019 г. с цел да помогне на компаниите да наблюдават своите модели, за да гарантират, че остават верни на целите си. Което явно се харесва на пазара, като сигурен признак за това е и последният кръг на финансиране на компанията - 42 млн. долара, воден от Acrew Capital и Greycroft. По думите на основателя на компанията Адам Уенчел това е най-голямата инвестиция в бранша до момента. Стартъпът има средно 58% ръст на ARR през последните четири тримесечия, което е забележително предвид икономическата реалност през този период от време. Новият капитал ще бъде насочен към допълнително развитие на продуктите на компанията, като фокусът ще падне върху усъвършенстване на техниките за намаляване на пристрастията на модела.
//управление на бизнеса

СПА за всеки

Управлението на малък или среден бизнес е задача, която е изпълнена с редица организационни проблеми. Менажирането на СПА студиа и центрове не е изключение, като основателката на стартъпа GlossGenius Даниел Коен-Шохет знае това от първа ръка. Това е и причината тя да основе фирмата, която цели да бъде вертикален софтуер специфично за професионалисти в областта на красотата. Платформата автоматизира много функции - както на бекофис операциите, така и на клиентското изживяване за своите малки бизнес клиенти, включително счетоводство и финанси, управление на инвентара, онлайн резервации и имейл маркетинг. Идеята на Коен-Шохет се оказва добра, след като компанията има над 40 хил. клиента. Компанията проведе рунд на финансиране, който донесе 25 млн. долара и беше воден от Imaginary Ventures и Bessemer Venture Partners. Стартъпът планира да използва инвестицията, за да разшири базата си от служители до 150 с фокус върху инженерите, продуктите и дизайна, както и маркетинга, както и да продължи да инвестира в разработването на нови продукти, особено за финтех функции.