Платформата за телефони втора ръка Flip привлече инвестиция 6.5 млн. евро

Румънският сайт, който стартира дейност на нашия пазар през юни, е финансиран от eMAG

Основателите на румънската Flip
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Румънският сайт за търговия с използвани телефони Flip, който навлезе на българския пазар по-рано тази година, обяви, че е получил финансиране от eMAG Ventures (която държи 50% дял в дружеството) в размер на 6.5 млн. евро. С това общата инвестиция в компанията достигна 8 млн. евро. Част от сумата ще се използва за разрастването на дейността в България и разширяване на международния пазар.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Румънският сайт за търговия с използвани телефони Flip, който навлезе на българския пазар по-рано тази година, обяви, че е получил финансиране от eMAG Ventures (която държи 50% дял в дружеството) в размер на 6.5 млн. евро. С това общата инвестиция в компанията достигна 8 млн. евро. Част от сумата ще се използва за разрастването на дейността в България и разширяване на международния пазар.

Flip.bg стартира дейност у нас през юни, като почти всички операции на компанията все още се извършват в Румъния - маркетинг, customer support, финансова и бизнес дейност. Инвентарът и проверката на устройства от експертни лица преди продажба са общи за двата пазара - смартфоните се съхраняват и ремонтират извън България, като поръчките за нашия пазар се изпращат с куриер. Начело на дейността в България е Ивайло Нецов, който провежда комуникацията с локални партньори, инфлуенсъри и бизнеси. На този етап офисът на компанията е в българската централа на eMAG на "Цариградско шосе", като планът е да се наемат местни екипи за маркетинг и обслужване на клиенти.

Отделен маркетингов бюджет

Българският сайт има отделно заложен бюджет за реклама, като в момента Flip.bg присъства в две водещи телевизионни медии, поддържа билборди в страната и на месечна база работи с инфлуенсъри в социалните мрежи, казва Нецов. Идеята е да се изгради потребителско доверие в марката и да се популяризира купуването на втора употреба телефонни устройства, практика, която съвсем не е честа у нас, обяснява мениджърът. Около 50% от посетителите на сайта казват, че са разбрали за него в телевизионна реклама.

Бърз растеж

За четири месеца услугата е била използвана от над 2 хил. български потребители, като продажбите се удвояват на месечна база. Място за растеж в сектора има, коментира Нецов, тъй като до момента пазарният дял е разделен най-вече между Facebook Marketplace, пространството за продажби на Facebook, и OLX. Конкуренцията в случая е добра за бизнеса - помага на сравнително нов за България пазар да се развива, разпространява идеята за кръгова икономика и потребителите започват да възприемат купуването на втора ръка устройства, казва Нецов. Според него Flip.bg има и очевидно предимство пред останалите в сегмента - осигурява прозрачност и сигурност на купувачите.

"Това, което ни отделя от конкурентите, е, че потребителите имат 30-дневен срок за връщане, 2 години гаранция, а и всяко устройство е проверено от експерт, преди да се продаде. Facebook не приема връщания", казва той.

Очаква се до юни 2023 г. покупките в българския сайт да надвишат 20 хил.