Платформата за B2B търговия на сурово кафе Almacena привлече инвестиция в размер на 3.5 млн. евро. Рундът водят българският фонд за рискови инвестиции Eleven Ventures и гръцкият VentureFriends. Участва още и досегашният инвеститор в стартъпа - американският фонд Acequia Capital. Целта е средствата от инвестицията да позволят на Almacena да достигне оборот от 100 млн. долара през продажби в платформата си, съобщава Никола Янев, маркетинг директор на Eleven.
Глобална компания с български корени
През 2021 г. Димо Янчев създава платформата за B2B търговия на сурово кафе Almacena, която свързва африкански производители на кафе директно с крайните купувачи на продукта. За една година платформата успява да установи контакт с над 160 кооператива и вече предлага в сайта си кафето на над 300 000 фермери от Африка. Разработката на технологията, която позволява цялостното дигитализиране на процеса на търговия от производител до купувач, е изцяло дело на екипа на Almacena, обяснява Янчев. "Технологията ни е в основата на успеха ни като стартъп. От пускането на сайта през 2021 г. отбелязахме бърз растеж в Африка и Европа, като вече предлагаме над 12% от общия капацитет за износ на кафе на Африка в платформата си", допълва той.
Целта на компанията, чийто развоен и технологичен екип е базиран в България, е да е глобален бизнес, като засега няма клиенти в страната. Централните офиси на Almacena се намират в Нидерландия и Белгия, като има и екипи на място в Африка. Общият брой на служителите е 23, a планът е в следващите 6 месеца това число да се удвои. Клиентската база на компанията е предимно в Европа, като към момента има купувачи в 11 европейски страни. Основните пазари, в които оперира, са Германия, Франция, Испания, Италия и Румъния. Потребители в платформата са водещи продавачи на кафе, включително немската NKG и швейцарската ECOM. За купувачи, които търсят по-малки количества, Аlmacena има складове в Антверп и Барселона, които позволяват доставката на малки поръчки.
Да пробиеш с технологичен бизнес в Африка
Според Янчев африканският пазар е узрял за пълно технологично решение за търговия като това на Almacena. "Противно на очакванията на мнозина, африканските производители доказаха, че са готови за нови технологии в търговията", разказва той. Решението на Almacena за дигитализиране на бизнеса се явява във формата на приложението AlmacenaOrigin, което позволява на производителите да централизират бизнеса си, като събират информация и анализи за кафето в реално време, което от своя страна предоставя прозрачност и проследимост на процеса. Almacena следи изпълнението на търговски сделки и поема документацията и координирането на пратките, а екипите на компанията на място в Африка са на разположение при нужда, което от своя страна вдъхва доверие в местните клиенти без опит с технологични решения.
Скоростно развитие
Планът на компанията е в рамките на следващата година да затвърди лидерската си позиция на пазара за африканско кафе и да навлезе в нови локации, включително в Латинска Америка и САЩ. Подобно разрастване няма да коства много на бизнеса от гледна точка на работна ръка, обяснява Янчев, тъй като технологията на платформата вече е достатъчно развита и може да бъде пренесена там. Освен географско разрастване цел на Almacena е да разшири и гамата от продукти, които предлага. "Към края на 2023 г. очакваме да лансираме и първите пилотни сделки в нови търговски вертикали, като например какаото", добавя той.
1 коментар
Браво !!! Открили са хората ниша , работят , поздравления заслужават !
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.