Стартъп новини: Питай чатбота; модернизация на африканската логистика; застраховане на бизнеси

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

Бюлетин Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

// изкуствен интелект

Чатбот, който знае всички отговори

Изкуственият интелект все по-често се използва, за да замени хората в отдели "помощ за клиента". Обикновено, когато човек се опитва да се свърже с интернет доставчика си или да прекрати договора си за мобилни данни, минава през чатботове, които на базата на ключови думи го насочват към необходимите стъпки. Джорди Торас създава Inbenta, услуга за разговори, базирана на изкуствен интелект, която включва чатботове, управлявани от AI, управление на знания и търсачки. Клиентската база на Inbenta включва над 250 марки в различни индустрии, включително финансови услуги, пътувания, електронна търговия, застраховане, автомобили и телекомуникации. Компанията затвори рунд в размер на 40 млн. долара, воден от Tritium Partners, с което общото вливане на капитал в нея достигна над 60 милиона долара. Парите ще бъдат насочени към набирането на персонал и развойна дейност, с което "Inbenta да се позиционира за очаквания експлозивен растеж в разговорното пространство с изкуствен интелект", казва Торас. Базираната в Далас, Тексас, Inbenta има над 160 служители и планира да ги увеличи до повече от 200 до 2024 г.
// логистика

Модернизация на фрагментираната търговия

Очаква се пазарът на трансгранични логистични услуги да достигне приходи 32 млрд. долара до 2025 г., като немалко компании се борят за пазарен дял в непрекъснато растящата конкурентна индустрия. Стартъпът за електронна логистика Jetstream Africa от Гана е в списъка и за целта затваря рунд в размер на 13 млн. долара под формата на капиталово и дългово финансиране. Кръгът идва 18 месеца след като трансграничната логистична платформа обяви сийд рунд от 3 млн. долара. Jetstream казва, че новата инвестиция ще позволи на компанията да навлезе в нови страни - в момента е в 29 (12 от които в Африка) държави, и да продължи да развива своята технологична платформа, която модернизира фрагментираната логистика на африканската търговия.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
// изкуствен интелект

Чатбот, който знае всички отговори

Изкуственият интелект все по-често се използва, за да замени хората в отдели "помощ за клиента". Обикновено, когато човек се опитва да се свърже с интернет доставчика си или да прекрати договора си за мобилни данни, минава през чатботове, които на базата на ключови думи го насочват към необходимите стъпки. Джорди Торас създава Inbenta, услуга за разговори, базирана на изкуствен интелект, която включва чатботове, управлявани от AI, управление на знания и търсачки. Клиентската база на Inbenta включва над 250 марки в различни индустрии, включително финансови услуги, пътувания, електронна търговия, застраховане, автомобили и телекомуникации. Компанията затвори рунд в размер на 40 млн. долара, воден от Tritium Partners, с което общото вливане на капитал в нея достигна над 60 милиона долара. Парите ще бъдат насочени към набирането на персонал и развойна дейност, с което "Inbenta да се позиционира за очаквания експлозивен растеж в разговорното пространство с изкуствен интелект", казва Торас. Базираната в Далас, Тексас, Inbenta има над 160 служители и планира да ги увеличи до повече от 200 до 2024 г.
// логистика

Модернизация на фрагментираната търговия

Очаква се пазарът на трансгранични логистични услуги да достигне приходи 32 млрд. долара до 2025 г., като немалко компании се борят за пазарен дял в непрекъснато растящата конкурентна индустрия. Стартъпът за електронна логистика Jetstream Africa от Гана е в списъка и за целта затваря рунд в размер на 13 млн. долара под формата на капиталово и дългово финансиране. Кръгът идва 18 месеца след като трансграничната логистична платформа обяви сийд рунд от 3 млн. долара. Jetstream казва, че новата инвестиция ще позволи на компанията да навлезе в нови страни - в момента е в 29 (12 от които в Африка) държави, и да продължи да развива своята технологична платформа, която модернизира фрагментираната логистика на африканската търговия.
// застрахователни технологии

Спаси бизнеса си от щети

Както при почти всеки друг сектор, индустрията на застрахователните технологии беше силно засегната от глобалния икономически спад. Но все пак има признаци, че секторът все още процъфтява. През 2022 г. германският Wefox набра 400 милиона долара при оценка 4.5 млрд. долара, а американският Branch достигна статута на еднорог благодарение на финансиране в размер на 147 млн. долара долара. А защо не - когато рискът е много по-голям в икономическа криза, всички компании търсят сигурност. Superscript, застрахователен брокер и технологична платформа, насочена към малки и средни предприятия и технологични фирми с висок растеж, привлече 54 милиона долара в кръг от финансиране от серия B. Основаната през 2015 г. в Лондон компания съставлява два основни застрахователни бизнеса: онлайн платформа за "самообслужване", която е достъпна за клиенти от Обединеното кралство, включително малки и средни предприятия, еднолични търговци и наемодатели, и брокерска услуга, наречена SuperscriptQ, която се предлага в Обединеното кралство и в Европейското икономическо пространство (ЕИП). Тази е насочена към технологични бизнеси със сложни рискове, които са по-трудни за застраховане. Сред клиентите на Superscript е и финтех еднорогът Paddle.