Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Стартъп новини: дигитализация на здравеопазването и стартъпи за професия инфлуенсър

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Бюлетин Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

//медицина

Jobs.bg за лекари

Стартъпите в сферата на здравеопазването бяха едни от малкото, които не усетиха драстичен спад в инвестициите през 2022 г. Причината вероятно е, че повечето решения от сектора са необходими за дигитализирането на здравеопазването, което се оказа абсолютно наложително по време на пандемията. Затова и въпреки сътресенията във VC сектора играчи с дигитални решения за здраве все пак привличат външни средства. Европейският стартъп Medwing, който оперира платформа за набиране на здравни работници, привлече 44 млн. евро в рунд от серия C. Основана в Берлин през 2017 г., Medwing таргетира индустрията на здравеопазването с платформа, предназначена да свързва болници и клиники с медицински сестри, лица, които се грижат за пациенти със специални нужди, фармацевти, акушерки, лекари и други специалисти в сектора. Платформата е достъпна в Германия и Великобритания, където има около 5500 регистрирани медицински работодатели и 500 хил. здравни специалисти, които имат достъп до изцяло дигитален работен процес, включващ търсене на работа, подписване на договори и др.
//нови професии

Стартъп за инфлуенсъри

В България обикновено марките се свързват директно с инфлуенсърите, с които искат да рекламират продукта си, и всеки инфлуенсър работи по договорена цена. В по-напреднали пазари обаче, където концепцията за рекламна кампания с известно лице в интернет е актуална от повече от 10 години, има улеснени варианти за намиране на правилния инфлуенсър и бърза и ефективна комуникация. Един от тях е индийската платформа за инфлуенсър маркетинг One Impression, която оперира в Индонезия, Дубай, Европа и САЩ. One Impression набра 10 млн. долара в рунд, ръководен от южнокорейската компания за игри Krafton. Продуктът на Оne Impression наподобява Amazon и помага на бизнесите бързо да намират подходящи известни лица за своите маркетингови кампании, като по този начин се опитва да глобализира новозараждаща се индустрия, която често работи по-добре на по-ниско (и съответно местно) ниво.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
//медицина

Jobs.bg за лекари

Стартъпите в сферата на здравеопазването бяха едни от малкото, които не усетиха драстичен спад в инвестициите през 2022 г. Причината вероятно е, че повечето решения от сектора са необходими за дигитализирането на здравеопазването, което се оказа абсолютно наложително по време на пандемията. Затова и въпреки сътресенията във VC сектора играчи с дигитални решения за здраве все пак привличат външни средства. Европейският стартъп Medwing, който оперира платформа за набиране на здравни работници, привлече 44 млн. евро в рунд от серия C. Основана в Берлин през 2017 г., Medwing таргетира индустрията на здравеопазването с платформа, предназначена да свързва болници и клиники с медицински сестри, лица, които се грижат за пациенти със специални нужди, фармацевти, акушерки, лекари и други специалисти в сектора. Платформата е достъпна в Германия и Великобритания, където има около 5500 регистрирани медицински работодатели и 500 хил. здравни специалисти, които имат достъп до изцяло дигитален работен процес, включващ търсене на работа, подписване на договори и др.
//нови професии

Стартъп за инфлуенсъри

В България обикновено марките се свързват директно с инфлуенсърите, с които искат да рекламират продукта си, и всеки инфлуенсър работи по договорена цена. В по-напреднали пазари обаче, където концепцията за рекламна кампания с известно лице в интернет е актуална от повече от 10 години, има улеснени варианти за намиране на правилния инфлуенсър и бърза и ефективна комуникация. Един от тях е индийската платформа за инфлуенсър маркетинг One Impression, която оперира в Индонезия, Дубай, Европа и САЩ. One Impression набра 10 млн. долара в рунд, ръководен от южнокорейската компания за игри Krafton. Продуктът на Оne Impression наподобява Amazon и помага на бизнесите бързо да намират подходящи известни лица за своите маркетингови кампании, като по този начин се опитва да глобализира новозараждаща се индустрия, която често работи по-добре на по-ниско (и съответно местно) ниво.
//здравеопазване

Дигитална здравна книжка

В Индия има около 300 хил. практикуващи лекари - нищожно число на фона на нарастващото население на страната от 1.4 млрд. души. Недостигът прави достъпа до лекарска помощ почти невъзможен за много, а за тези, които се доберат до консултация, гарантира кратко посещение и недостатъчно обстоен преглед. Тук на помощ идва решението на индийската HealthPlix, чиято платформа за лекари позволява направата на дигитален медицински профил на пациента. Компанията наскоро набра 22 млн. долара, за да разшири обхвата си в страната и да позволи на повече лекари да използват софтуера ѝ, за да предложат подобрени грижи на своите пациенти. HealthPlix обработва 110 хил. пациенти на ден и е използвана при провеждането на над 70 млн. консултации. Платформата се използва в 334 града в 28 щата в цялата страна, която сама по себе си е предостатъчно голям пазар за начало на подобен стартъп.