С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 яну 2002, 0:00, 2316 прочитания

“Метро”-трамплин за износ в Русия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Двама български производители започнаха продажби в новооткритите магазини на “Метро” в Москва. От козметичната компания “Арома” и от холдинга “Фикосота” коментираха, че за тях “Метро” е допълнителен и сигурен канал за продажби в Русия. “Метро кеш енд кери” стъпи на руския пазар през ноември 2001 г. и в момента има два хипермаркета в руската столица. Обяснимо е, че засега през тях минава по-малък процент от продажбите на съответната българска фирма за Русия, отколкото в България. В плановете на “Метро” е до средата на 2002 г. магазините в Москва да станат шест и да бъде отворен хипермаркет в Санкт Петербург.
От двете български компании коментираха, че условие номер едно, за да влезеш в “Метро” - Русия, е добрата работа с “Метро” - България. “Не е имало специален подбор. Не бих казал, че има обработен механизъм. Срещаш се с хора, говориш, убеждаващ, че твоите продукти са продаваеми”, каза Красен Кюркчиев, изпълнителен директор на “Фикосота”. “Инициативата основно е на продавача, тоест наша. Не е тайна, че от руския “Метро” идваха тук на обучение екипи и че нашите специалисти ходиха там.”
Извън това, изглежда, е препоръчително компанията вече да има опит на дадения пазар, собствена дистрибуция и да рекламира продуктите си. “Арома” например има годишни продажби в Русия за около 15 млн. долара и продава чрез двама екс-клузивни дистрибутори, разделени продуктово. Мъжката козметична серия “Викинг” и боята за коса “Фара” се дистрибутират от фирмата “Ликомп-Интер” - Москва, а пастата за зъби “Астера”, козметичните продукти “Астера-натурал” и др. - от “Мак Дак” - Москва. Освен това през 2001 г. компанията е отделила 700 000 долара, за да рекламира в Русия пастата за зъби “Астера” и серията продукти за коса “Фара”. През тази година за реклама са планирани около 950 000 долара. Бюджетът се определя на базата на продажбите и намеренията за пазарни позиции. Осемдесет процента от него са поети от българската компания, а останалото - от дистрибуторите, съобщи Евгений Иванов, председател на УС на “Арома” АД.
Холдингът “Фикосота” има опит в Русия в продажбите на радиатори и бойлери. Работи през четирима дистрибутори, един от които е пробил в “Метро”. Сега “Фикосота синтез” дебютира на руския пазара на битова химия чрез “Метро”. Компанията продава също в Украйна и в Молдова.
От “Фикосота” съобщиха също, че след две години преговори са успели да влязат и в “Метро” - Европа. Сега те произвеждат по поръчка на “Метро” радиатори. Те се продават в магазините в Холандия, Италия, Англия и Румъния под корпоративната марка на “Метро” за бяла техника - “Аляска”. И в четирите държави досега “Фикосота” не е имала продажби. В момента под марката “Аляска” минават около десет на сто от общите им продажби на радиатори.
По информация и от двете компании условията и принципите на работа с “Метро” в България и в Русия не се отличават. Дребно различие е, че в “Метро” - Русия, са тръгнали с по-големи групови опаковки. В началото се изисква и допълнителна организация на работата, за да няма луфтове в доставките.
От “Метро кеш енд кери” - България, коментираха, че благодарение на тях българските компании са развили бизнеса си и са се запознали с изискванията за работа с “Метро”, което после им е помогнало да пробият на руския пазар.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6% Nielsen: Ръстът в покупките на храни и напитки в България се забавя до 6%

Потребителите са все по-сигурни във финансите си, но не са готови да харчат свободно, сочат проучвания на компанията

12 юни 2019, 2742 прочитания

Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики Месопреработвателният сектор се готви за интелигентни фабрики

Компаниите залагат все повече на безопасността и ефективното изпозлване на ресурсите

31 яну 2019, 2765 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Стоки и продажби" Затваряне
Малка търговска война при дъвките

Пазарният лидер “Ригли” изкупува конкурентните продукти и раздава безплатно свои

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство