Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Allied Domecq пред възможно придобиване от Diageo

Според анализатори подобна сделка би срещнала твърда антимонополна съпротива

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Заради динамичните процеси на консолидация глобалният пазар на спиртни напитки през последните години все повече заприличва на джунгла, в която по-малките рано или късно биват погълнати от големите. Все повече зъбите на Diageo - производител на уискито Johnnie Walker, водката Smirnoff и рома Captain Morgan, приближават Allied Domecq, дестилиращата компания на уискито Ballantine's, ликьора Kahlua и джина Beefeater. Все още липсват категорични потвърждения от двете базирани в Лондон компании, но маркетинговите и корпоративните експерти вече разглеждат различни варианти за сливания на дейности като естествено и неизбежно развитие на нещата. Изпълнителният директор на Allied Domecq Филип Боуман открито заяви пред Wall Street Journal, че бъдещо сливане по принцип е наистина неизбежно, защото от икономическа гледна точка е изключително привлекателно.

Според анализаторите напоследък Allied Domecq може да разчита на по-голямо развитие само при по-непопулярните си марки като Lamb's Navy Rum и Harvey's Bristol Cream Sherry. Запитан дали е правил сондажи за евентуално обединение сред конкурентните компании, Боуман отговаря, че би било нехайство от негова страна, ако не поддържа диалог с всички конкуренти. Сред тях в последно време основният е Diageo. Компанията постави Allied Domecq и другите глобални компании в сектора в отбранително положение, откакто преди две години купи някои от ключовите алкохолни марки на Seagram Co. и така им осигури водещи позиции на световния пазар, потвърждавайки теорията, че по-голямото значи и по-добро. Според анализаторите на „Дойче банк“ в ръцете на Diageo печалбата от някогашните марки на Seagram се е удвоила в резултат от по-ефективните дистрибуция, маркетинг и иновации. Сега Diageo има 22% от американския пазар на спиртни напитки. Това оставя Allied Domecq на второ място с девет процента пазарен дял в САЩ и провокира слуховете за евентуално поглъщане.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар