Продажбите на нови коли в България:

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Веднага щом Porsche официално влезе в България през юли, в страната бяха продадени два болида Carrera GT. От този екзотичен автомобил ще бъдат произведени само 1500 бройки. Цената му е 390 000 евро, а с ДДС и акциз в България надхвърля 1 милион лева. Този факт е забележителен поне с две неща - че има клиенти за толкова скъпи коли и че тези автомобили могат да бъдат купени в страната. Събитието дойде на фона на рекорден ръст от 40% в продажбите на нови автомобили за първите шест месеца. За полугодието на 2004 г. са продадени 10 190 автомобила - с 2912 повече, отколкото през същия период на миналата година. Пазарът започна да нараства още в края на миналата година и запази ръста си дори през традиционно слабите януари и февруари. След резултатите за шестмесечието от Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ) вече твърдят, че става дума за

Устойчива тенденция

Дали продажбите нарастват, защото тесен кръг платежоспособни клиенти купуват втора и трета кола? Един прег­лед на пазара по сегменти показва, че също толкова вероятна причина е преориентирането на част от потребителите от употребявани към нови автомобили. Покупките на автомобили в четирите малки класа (Мини, А, В и С) сериозно изпреварват по обем големите и луксозни возила. В малките класове през полугодието са продадени 1624 автомобила повече, отколкото през същия период на 2003 г. Това означава, че 55.8% от общия ръст на пазара е реализиран от класове, които са имали 38% пазарен дял през миналата година. Данните трябва да се приемат с известна условност, защото до миналата година продажбите на камиони, автобуси и мотори се отчитаха заедно с тези на леките коли, а сега се следят отделно. Освен това в България статистическите данни се базират само на информация от вносителите на автомобили (а не на КАТ). Дори представителите на СВАБ признават, че те са завишени, например защото в тях се включват реекспортираните автомобили.

С най-много бройки са се увеличили

Продажбите в сегмент С

(компактни автомобили от типа на Opel Astra, Ford Focus, VW Golf), където допълнителните 896 продажби се равняват на ръст от 54,5%. Това е най-популярният клас автомобил в Западна Европа. Там продажбите заемат около една четвърт от пазара. У нас делът им при новите автомобили достига до 18.3%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар