С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 сеп 2004, 0:00, 907 прочитания

Производителите на цигари отново на съд

Искът е за 280 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Американската цигарена промишленост седна на подсъдимата скамейка по иск на стойност 280 млрд. долара, предявен от Министерството на правосъдието на САЩ, за укриване и манипулиране на информация във вреда на здравето на потребителите. Във вторник във федерален съд във Вашингтон започна делото срещу Philip Morris USA, (която контролира половината от американския пазар на цигари), RJ Reynolds Tobacco и Brown and Williamson, които се сляха, подразделението Loews Corp на Lorillard Tobacco, Liggett Group, част от Vector Group, поделението British American Tobacco Investment на британската компания British American Tobacco, Съветът за изследвания в областта на тютюнопушенето и Института по тютюна.
Министерството на правосъдието твърди, че през 1953 г. в Ню Йорк производителите са сключили тайно споразумение да не разгласяват информация за вредата от тютюнопушенето, че те съзнателно са мамели потребителите, като публично са отричали, че никотинът води до пристрастяване, макар да са признавали този факт във вътрешната документация, че са обработвали никотина с цел да предизвикват пристрастяване. Обвинителите твърдят също, че производители са подвеждали умишлено потребителите с обозначения като „леки“ цигари и „с ниско съдържание на катран“ и са се стремили да повишат продажбите си под претекст, че тези цигари са по-малко вредни за здравето, макар изследванията да доказват обратното. В обвинението се посочва също, че фирмите са организирали рекламни кампании, насочени към подрастващите. Това е „позволило производителите на цигари да реализират свръхпечалби през последните 50 години и е имало разрушителни последици за общественото здраве“, се казва в обвинителните материали, внесени в съда.
Адвокатите на компаниите отричат всички обвинения. Защитата твърди, че индустрията вече е сменила стила на работа, съобразявайки се с изискванията на споразумението от 1998 г. (Master Settlement Agreement) и в опаковките и в рекламите се публикуват надписи за вредата от тютюнопушенето. Съгласно условията на споразумението, сключено преди шест години, компаниите обещаха да инвестират 246 млрд. долара през следващите 25 години в програми за борба с рака и в други здравни инициативи. Освен това през последните 50 години компаниите са работели под строгия контрол на правителството, така че, ако са се допускали нарушения, то част от отговорността лежи върху властите, твърдят адвокатите.
Преди четири години Philip Morris Inc, RJ Reynolds, Brown & Williamson, Lorillard Tobacco и Liggett Group бяха глобени с рекордните за тогава 145 млрд. долара заради нанесени щети на потребителите пушачи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да пазиш традицията "Под Балкана" Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

6 дек 2019, 1726 прочитания

LVMH тества границите на лукса LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

5 дек 2019, 1306 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Ритейл"

Седмичен бюлетин с най-важното от ритейл сектора

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ритейл" Затваряне
ЕС ще отваря пазара на външни авточасти

Очаква се производителите на коли да губят 2.5 млрд. долара годишно от либерализацията

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10