Пазарът на нови коли включи на четвърта скорост

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Търсенето на нови автомобили в България продължава с висока скорост. От януари до края на септември са купени 16 093 леки и лекотоварни коли, сочат данните на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). През миналата година нивата бяха значително по-ниски - 11 284 продажби. Така след първите 9 месеца на 2004 ръстът на пазара е 42.6%, а продажбите към края на декември ще стигнат 20 000 коли - недостижимо равнище през последните 14 години. Освен в лекия и лекотоварния клас потребителското търсене нараства във всички останали сектори. За 9-те месеца са продадени 132 мотоциклета срещу 117 през 2003 г. При автобусите и камионите има скок от 343 на 501, което ясно показва положителната тенденция на икономиката. Най-оживена е търговията в класовете В (малки автомобили) и С (масови компактни автомобили), които са водещата сила на пазара с дял 19 и 24.5%. От началото на годината в сегмент В са продадени 3059 срещу 1843 за същия период през 2003. Най-търсената кола тук е Renault Clio/Clio Symbol с 535 покупки. Френската марка се произвежда в завода на компанията в Турция специално за региона. Втори е друг представител на галите - Peugeot 206, с 486 продажби. Той успя да свали от престола най-продавания автомобил в Европа VW Golf. В най-крупния сегмент С нарастването е 3945 срещу 2538 през миналата година. Лидер е най-продаваният автомобил у нас - Skoda Fabia, с 807 сделки. Peugeot отново е на втора позиция с по-големия модел 307. През 2004 г. се забелязва изключително търсене на ванове поради конкурсите за маршрутни таксита и растежа на икономиката. В сегмента са купени 1812 автомобила срещу 1619 през 2003 г. Традиционен лидер в класацията е „София Франс ауто“, вносител на Peugeot, с 2461 продажби. Основната причина за първата позиция на фирмата е високото търсене на моделите 206, 307, Partner и Boxer. Далеч по-оспорвана е борбата за второто място. Заема го Ford, представляван от „Мото Пфое“, с 1554 сделки. Следва „ТМ ауто“ с 1504. В резултатите на „Мото Пфое“ обаче не са включени останалите марки, които внася компанията - Volvo, Jaguar и Land Rover. Най-продаваните модели на Ford са Fiesta/Fusion, Focus и вариантите на Transit и Transit Connect. „ТМ ауто“ разчита на първата позиция на Toyota Advensis в сегмент D (автомобили от среден клас) и стабилните продажби на Yaris, Corolla и високопроходимите RAV 4 и Land Cruiser.

Ръст на пазара на нови автомобили по сегменти
Тип автомобили Сегмент Продажби - 9 мес. на 2003-та Продажби - 9 мес. на 2004-та Ръст
Продажби в бр. Пазарен дял в % бр. Продажби в бр. Пазарен дял в % бр. Ръст в бр. Ръст в %
Малки автомобили Мини
А
B
0 0 89 0,6 89 -
58 0,5 115 0,7 57 98,3%
1843 16,3 3059 19 1216 66,0%
Компактни автомобили C 2538 22,5 3945 24,5 1407 55,4%
Семейни автомобили D 1574 13,9 1937 12 363 23,1%
Лимузини автомобили E
F/G
304 2,7 323 2 19 6,3%
23 0,2 25 0,2 2 8,7%
Спортни купета и кабриолети H 62 0,5 68 0,4 6 9,7%
Лекотоварни и бусове SV
MV
1619 14,3 1812 11,3 193 11,9%
1264 11,2 2036 12,7 772 61,1%
Еднообемни автомобили MPV 822 7,3 772 4,8 -50 -6,1%
Всъдеходи SUV1
SUV2
694 6,2 1247 7,7 553 79,7%
483 4,3 665 4,1 182 37,7%
Общо 11284 100,0 16093 100 4809 42,6%
Продажби - 6 мес. на 2003-та Продажби - 6 мес. на 2004-та
Автобуси Buses * 20 8,4 26 - * 6 30
Товарни Trucks * 218 91,6 292 - * 74 34
Общо 11522 100,0 16411 - * 4889 38,5

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал