Пастите за зъби - по една месечно за четирима

Българските производители твърдо държат лидерската позиция при продуктите за хигиена на устата

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Ако незапознат с българските битови реалии чужденец гледа телевизия няколко дни, със сигурност ще остане с впечатлението, че местният пазар на продукти за орална хигиена е огромен, а хората в тази държава с нетърпение чакат пастата им да свърши, за да си купят нова. Рекламите на пасти за зъби са толкова много, че конкурират тези на мобилните оператори. Ако обаче се погледне реалният обем на пазара, първото впечатление е, че за този вид продукти е въведена едва ли не купонна система със сериозни ограничения. Оказва се, че по данни на различни маркетингови агенции годишният обем на пазара на паста за зъби в България е около 31 милиона лева. Продажбите на четки за зъби се оценяват на около 5.5 милиона лева, а на водите за уста - на около 1.4 млн. лв. на година. „Почти 60% от стойността на продажбите на продукти за орална хигиена държат пастите за зъби, 35% - четките за зъби, и 5% - другите средства като води за уста, конци и други“, преценява Деян Тодоров, управител на „СТС холдинг груп“ ООД.

Конкуренцията е изключително силна. Рекламните бюджети са огромни. Това е единственият пазар в Централна и Източна Европа, на който най-голям дял имат местни марки пасти за зъби, а не продукти на мултинационални компании, отчитат експерти.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал