Шопинг за отмора

74% от потребителите в света пазаруват, за да се разтоварят, сочи проучване на ACNielsen

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Типове recreational shoppers
- Пристрастен - използва цялото си свободно време, за да обикаля магазините. Естествено харчи най-много в сравнение с останалите.
- Пресметлив - проучва офертите и сравнява цените на стоките, преди да направи избора си. Покупката при него е най-малко импулсивна.
- Ловец на промоции - заклет търсач на намаления. За него да се пазари за цената е въпрос на принципи. Обикаля магазините докато открие най-добрата сделка.
- Депресивен - пазарува, за да избяга от ежедневните грижи и да прогони скуката или лошото си настроение. По-често просто разглежда витрините и по-рядко купува.

Онлайн проучване на световната маркетингова агенция ACNielsen сред общо 23 000 потребители в 42 страни установи, че близо три четвърти от потребителите в света спадат към групата на т.нар. recreational shoppers, т.е. хора, които пазаруват в свободното си време за отмора и развлечение.

Мотивитe за покупки при тях са емоционални, твърдят експерти по потребителското поведение. Този тип потребители имат хедонистична нагласа към пазаруването, възприемат го като забавление, дори вълнуващо приключение. Тяхна противоположност са рационалните потребители, които за разлика от емоционалните шопинг ентусиасти подхождат към пазаруването прагматично. За тях ежедневното пазаруване е досадно задължение, а основната цел - да приключат възможно най-бързо с покупките.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове