Битка в чаша гореща вода
Турският Tylol Hot за броени месеци стана трети след Fervex и Coldrex
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
"О, знам как се чувствате, знам." Така започва една от най-популярните реклами за разтворими топли напитки, които облекчават симптомите на настинка и грип. Определено много хора в България знаят, защото по информация на доставчика на данни за фармацевтичния пазар IMS Health от януари до октомври всеки българин е изпил близо пет такива прахчета. Това прави над 3.3 млн. опаковки с около 10 прахчета (сашета) средно. Пазарът на продукти срещу простуда (cold preparations) се очаква да достигне 22 млн. лв., като 18 млн. от тях се падат на топлите напитки. При продуктите, които се продават без лекарско предписание, с по-голяма стойност са само продуктите срещу болка. И ако за останалите групи ръст от около 10% може да е пазарен успех, продажбите на лекарства срещу настинка растат с над 45% спрямо същия период на 2006 г.
Досегашните пазарни лидери, ветераните Fervex (на американската UPSA) и Coldrex (на английския концерн GlaxoSmithKline) са в начална фаза на подсмърчане. От началото на годината, за пръв път от дълго време, те имат силна конкуренция в лицето на Tylol Hot (на турската Nobel Pharma) и отскоро на TheraFlu (на швейцарския концерн Novartis). През есента и зимата битката кой да направи топлия чай на настиналия потребител става още по-интересна.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.