С 10 хиляди пътника в час

По-скъпите билетите на междуградските автобуси засега не водят до отлив на клиенти

Според големите фирми за автобусни превози пазарът е пренаситен
Според големите фирми за автобусни превози пазарът е пренаситен
Според големите фирми за автобусни превози пазарът е пренаситен    © 
Според големите фирми за автобусни превози пазарът е пренаситен    © 
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

В 7:45 часа от автогарата тръгва маршрутката в определена посока. Пет минути по-късно по същия път потегля лек автомобил, събрал двама-трима пътници срещу заплащане. В 9:00 часа от гарата пак по същото направление, пълен-непълен заминава и автобус. Така в общи линии изглежда предлагането на автобусните услуги за превоз на пътници на територията на страната.

Новото в сектора е, че всичките му представители - и лицензираните, и нелегалните, се изправят пред общ проблем - високите цени на горивата. Затова и през последните дни автобусните фирми увеличиха цената на билетите с няколко лева. Това за кратко е довело до отдръпване на клиентите, но впоследствие спад на пазара не е отчетен, коментират представителите на бранша. Това не може да се каже за международните превози, където по данни на бранша се забелязва срив. Това се дължи на разширяването на пазара на нискотарифните авиокомпании, които стават все по-предпочитани и процесът не може да бъде спрян. На територията на страната обаче автобусните превози почти нямат конкуренция и борбата им е съсредоточена точно там. И скокът на горивата едва ли ще промени драстично пазара, защото пътниците все пак трябва да стигнат до желаната дестинация, било то и срещу по-скъп билет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    ДСБ

    Не ме интересува, как изглежда предлагането на автобусните услуги за превоз на пътници на територията на страната.
    Мен ме интересува, какво става в София!

    Може ли някои да посочи, колко незаконни таксита работят в София????
    Може ли някои да посочи, колко от маршрутните таксита не издават билети на пътниците???
    Може ли някои да посочи, колко цигани пътуват на ден без билети в градският транспорт???

    Прочетох едно интервю на малоумника Бойко Борисов кмет на София. Ще се опитам да поразсъждавам върху това интервю.

    НОВИНАР В столичния градски транспорт: Общинарите гратис, останалите - за лев
    Семействата на общинската администрация също пътуват гратис
    [03-06-2008] от Павлина Араджиева [318 прочитания]


    Бойко Борисов
    Безплатни карти за пътуване в градския транспорт за всички служители на Столична община и районната администрация гласуваха вчера общинарите в бюджетна комисия. Безплатно ще се возят и съпрузите на подчинените на кмета Борисов, гласи предложението на заместника му Велизар Стоилов. В доклада за новите цени на пътуване в градския транспорт от 1 юли билетът ще стане един лев, а месечните карти ще струват 50 лв. за редовните пътници. Общинските съветници обаче няма да се возят безплатно, въпреки негодуванието на Мита Георгиева и Илия Илиев от ГЕРБ.
    Администрацията на Столична община в момента е 2711 души. Всеки ден напускат добри кадри, които аз не мога да задържа със заплати от 300-350 лв., коментира за “Новинар” кметът Бойко Борисов. Бюджетът за заплатите на общинските служители, както и щатните бройки, се определят от държавата, а той е ограничен. По думите му това е стимул да се запазят кадърните хора и да се предотврати корупцията в общината. Борисов каза още, че за по-високи заплати на служителите може да се помисли едва в началото на 2009 г., когато се види колко е преизпълнението на бюджета.

    Ето Ви още едно интервю с кмета на София малоумника Бойко Борисов. В Това интервю той за пореден път доказа, че не знае какво говори и какво върши.
    - Общинските служители не напускат сами. Той умишлено се освобождава от кадърните служителите, защото те му пречат, за да си върти далаверите в СО?
    - Той споменава, че Администрацията на Столична община момента е 2711 души. Тези общински служители и техните семейства, ще пътуват безплатно. Хубаво!
    - Ще се опитам да направя една проста сметка. А Вие решете дали е вярна:
    - 2711 общински служители ще ползват безплатна карти, като една карта от 01.07.08г. ще струва 50 лв. за цял месец.
    2711 Х 50 = 135 550лв.
    Да приемем, че членовете на тези 2711 общински служители са 5422, които ще пътуват също безплатно, като една карта от 01.07.08г. ще струва 50 лв. за цял месец.
    5422 Х 50 = 271 100лв.
    Сега ще съберем стойността на безплатните карти за 2711 общински служители и към тях ще прибавим стойността на безплатните карти за 5422 членове на цитираните по-гори 2711 общински служители. Получихме една сума от
    406 650лв., която СО ще плаща за безплатни карти.
    - Сега ще дам друг пример. В София на ден се возят и щъкат в градския транспорт средно около 50000 цигани, които не си плащат билетите, за разлика от българите. Един билет от 01.07.08г. ще струва 1.00 лв.
    Да приемем, че 50 000 Х 1.00 = 50 000лв. в една посока.
    Същите 50 000 цигани ще трябва да се върнат там от където са тръгнали
    50 000 Х 1.00 = 50 000лв. в другата посока.
    Сега да съберем стойността на билетите в двете посоки, които циганите не са заплатили. Получава се една сума в размер на 100 000лв.
    Установихме, колко губи на ден градският транспорт от това, че 50 000 цигани пътуват без билет??
    Сега трябва да установихме, колко губи на месец градският транспорт от това, че 50 000 цигани пътуват без билет??
    получената сума на ден която установихме, че е в размер на 100 000лв ще умножим по 30 дни. От тази операция получихме една сума в размер на 3 000 000лв., която Софийски градски транспорт губи на месец.
    Докога ние българите, ще плащаме за циганите??

    Защо контрольорите в градският транспорт, съставят актове само на нередовните българи, а подминават нередовните циганите???.

    Затова, вместо да говори глупости, малоумника Бойко Борисов да започне да си събира парите, от пътуващите цигани без билети в градският транспорт.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    бгм

    браво

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    иван

    БДЖ превозва повече от 34 милиона пътника. Тоя глупак да не говори глупости.

    Нередност?
Нов коментар