Помогни си сам

Веригите за стоки за дома вече усещат спад в потреблението

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Покрай бума в сделки с недвижими имоти до неотдавна веригите магазини от типа "направи си сам" живееха комфортно. Всеки, който си купеше ново жилище, тичаше в магазините за стоки за дома, за да напазарува килими, душове и закачалки. Е, пиршеството свърши. Финансовата криза повлече най-напред строителството и имотите. Закачи и гореспоменатите вериги, някои от които вече усещат ефекта от кризата, а други се готвят за него. Всички преминават на план Б - как се спасява бизнесът.

Представители на търговията "направи си сам" вече открито заявяват, че усещат свиване на потреблението. Броят на клиентите се запазва както преди половин година, но се свива т.нар. потребителска кошница. В нормално време тя е около 47-50 лв., а сега сумата намалява. Борбата срещу кризата ще се води с няколко оръжия - част от веригите ще ревизират плановете си за експанзия, повечето компании ще съкратят разходите си и ще приложат методи за задържане на продажбите чрез по-конкуренти цени. Новите вериги, които по принцип планираха да навлязат на българския пазар, не бързат с действията си. Има и такива, които ще използват кризата, за да разширят пазарния си дял.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-P
    клиента

    Тя практис е една верига 2 магазина свързани със синджир по-средата.

    Нередност?
Нов коментар