Малкият ефект от "Голямото четене"

Кампанията не се отрази особено на продажбите на книги, но издателствата отчетоха добра година

Първите симптоми на кризата вече се усещат и в този сектор, но издателите са оптимисти<br />
Първите симптоми на кризата вече се усещат и в този сектор, но издателите са оптимисти<br />
Първите симптоми на кризата вече се усещат и в този сектор, но издателите са оптимисти<br />    ©  Надежда Чипева
Първите симптоми на кризата вече се усещат и в този сектор, но издателите са оптимисти<br />    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Когато през 2003 г. англичаните избират "Властелинът на пръстените" на Дж. Р. Р. Толкин за свой любим роман в кампанията "Голямото четене" на обществената телевизия BBC, продажбите на книги във Великобритания нарастват в пъти. Когато обаче българите избират "Под игото" на Иван Вазов в същата кампания на държавната БНТ, такъв бизнес ефект върху пазара почти няма.

Разбира се, сега икономическата обстановка е съвсем различна, но според самите книгоиздатели сравнението и по принцип е излишно. Най-малкото "Под игото" така или иначе присъства в почти всеки български дом, а част от финалистите от българската кампания са книги, които отдавна не са отпечатвани в нови тиражи по една или друга причина. Хората от книгоиздателския сектор в България обаче са единодушни, че в дългосрочен план популяризирането на четенето ще изиграе своята роля. Имат и разумен аргумент да вярват в това - миналата година се оказва една от най-успешните за книжния пазар в страната: издателства и разпространители отчитат стабилен ръст на приходите между 10 и 30%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове