Новият брой:
Какво се случва в държавата

Пазар като слънце

Защитата от ултравиолетовите лъчи струва 15 млн. лв. годишно

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Дебел пласт бял крем, който трудно попива. По това можеха да се различат хората с чувствителна кожа на плажа преди 3-4 години, когато все още съществуваха слънцезащитни мазила с фактори от типа на 100+. Това, което се е променило оттогава, е... всичко. Слънчевите лъчи бяха обявени за по-вредни, отколкото се е смятало доскоро, лятото започва по-рано, Европейската комисия всяка година апелира гражданите да използват предпазни кремове и да не стоят на слънце между 10 и 16 часа, за да предотвратят изгарянията и кожния рак. Освен това комисията въведе строги изисквания за това какво трябва да съдържат и как да бъдат означавани продуктите за защита от ултравиолетовите лъчи. Самите кремове вече са съвсем леки и попиват бързо, а разнообразието от продукти със защитен фактор е обхванало и всекидневния грим.

Опасността от алергии, изгаряния и заболявания на кожата са движещата сила на един от най-големите сегменти в козметичния сектор – слънцезащитните продукти. Продажбите на кремове, спрейове и гелове с филтри, спиращи слънцето, растат средно с 20% в стойностно изражение през всяка от последните пет години без изключение. През тази година по данни на вносителите те ще са за около 10 млн. лв. Заедно с козметиката със слънцезащитен фактор, продукти за след слънце, хранителните добавки за тен и автобронзантите пазарът в магазините и аптеките се изчислява на 15 млн. лв. през тази година. Според данни на Beiersdorf (производители на марките Nivea и Eucerin) продажбите на продукти за предпазване от ултравиолетовите лъчи имат всички шансове да вървят нагоре - едва 50% от гражданите на Източна Европа ползват такава козметика в сравнение със Западна Европа, където 90% от потребителите са с изградени навици да не оставят кожата си незащитена от слънцето. Пазарът има потенциал и защото голяма част от купилите опаковки с кремове не нанасят достатъчни количества и тепърва се учат да използват козметиката правилно.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.