Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Дебел пласт бял крем, който трудно попива. По това можеха да се различат хората с чувствителна кожа на плажа преди 3-4 години, когато все още съществуваха слънцезащитни мазила с фактори от типа на 100+. Това, което се е променило оттогава, е... всичко. Слънчевите лъчи бяха обявени за по-вредни, отколкото се е смятало доскоро, лятото започва по-рано, Европейската комисия всяка година апелира гражданите да използват предпазни кремове и да не стоят на слънце между 10 и 16 часа, за да предотвратят изгарянията и кожния рак. Освен това комисията въведе строги изисквания за това какво трябва да съдържат и как да бъдат означавани продуктите за защита от ултравиолетовите лъчи. Самите кремове вече са съвсем леки и попиват бързо, а разнообразието от продукти със защитен фактор е обхванало и всекидневния грим.
Опасността от алергии, изгаряния и заболявания на кожата са движещата сила на един от най-големите сегменти в козметичния сектор – слънцезащитните продукти. Продажбите на кремове, спрейове и гелове с филтри, спиращи слънцето, растат средно с 20% в стойностно изражение през всяка от последните пет години без изключение. През тази година по данни на вносителите те ще са за около 10 млн. лв. Заедно с козметиката със слънцезащитен фактор, продукти за след слънце, хранителните добавки за тен и автобронзантите пазарът в магазините и аптеките се изчислява на 15 млн. лв. през тази година. Според данни на Beiersdorf (производители на марките Nivea и Eucerin) продажбите на продукти за предпазване от ултравиолетовите лъчи имат всички шансове да вървят нагоре - едва 50% от гражданите на Източна Европа ползват такава козметика в сравнение със Западна Европа, където 90% от потребителите са с изградени навици да не оставят кожата си незащитена от слънцето. Пазарът има потенциал и защото голяма част от купилите опаковки с кремове не нанасят достатъчни количества и тепърва се учат да използват козметиката правилно.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.