Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Криза, криза, колко да е криза. Това би си помислил някой страничен наблюдател, ако погледне какво се случва с търговските вериги за храна в България. Само през тази година две нови компании отвориха първите си магазини - френската Carrefour и словенската Mercator. Три нови дискаунт вериги също започват да работят. Догодина се чака и сръбската Tempo да дебютира на пазара (виж графиката).
Желанието на толкова много компании да стъпят на българския пазар показва, че те виждат потенциал в него. Статистиката също го потвърждава. Според едно от последните изследвания, проведено от консултантската компания "ИКАП България", търговията с бързооборотни стоки е близо 12 млрд. лв. В същото време Топ 10 от веригите, които вече работят в България, държат малко над 22% от пазара. Ако се разшири броят на т.нар. организирани търговци извън десетте най-големи, процентът ще достигне около 30%. Остават над две-трети от пазара на храни - достойно поле за борба за дял през следващите година-две.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Капитал - бъдете по точни и коректни - дискаунтера Plus има вече 6 работещи магазина - в Перник, Горна Оряховица, Севлиево (2 магазина), Харманли и Силистра!
Доста повърхностно представяне
Пропускат и T-Market, които сами се определят като "софт" дискаутнър. Не са големи, ама ги има.
Тези новини не са никак радостни за търговците собственици на малки магазини.
До коментар [#4] от "магазинер":
Съжалявам,човече , но пък са добра новина за обикновените купувачи
Такъв е живота. И такъв трябва да бъде.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.