Смилянски боб от Китай
Наблягането на българския произход на продукта става все по-видимо в маркетинговите стратегии на фирмите


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Има някаква измама в пакетите със "Смилянски боб", наводнили търговската мрежа. Там пише, че са Made in China. Или в Китай има някакъв град, който се казва Сми Лян например, или някой се опитва да ни подведе. Защото е малко вероятно и там да има село Смилян, което да е известно с едрия си боб. Очевидно става въпрос за някаква маркетингова стратегия модел "Женския пазар", където пред повечето зеленчуци пише "домати от България", "дини от Любимец", "череши от Кюстендил", "картофи от Самоков"...
Продавачите от Женския пазар не са единствените, които ползват тази стратегия. И големи фирми производители използват подобни похвати, за да продадат стоката си.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
94 коментара
Бизнес по български! Във всяка нормална държава, подобни измами стигат до съда, най-вече по инициатива на конкурентите. Но тй като в България и конкурентите са същия дол дренки, това не се случва.
Много интересно обеснение: продуктът не е български, не се пакетира в България, рекламната му кампания еднозначно казва "Нешенски" екплоатирайки български и фолклорни мотивии и ни внушава, че за това този продукт е по-добър от вносните. Според Ники Неделчев логиката да излъжеш потребителя е много проста – ние сме експерт в печенето на фъстъци, може би и в соленето им, а тези фъстъци, макар и печени в друга държава са осолени според българския вкус (в рекламата нищо не се споменава за сол), затова те са нашенски, тоест БЪЛГАРСКИ! Възможно ли е НАШЕНСКИ да означава румънски или китайски?
Възмутително е, когато някой вместо да гради марка върху стойности, гради марка единствено върху съвремените тенденции за заблуда, но още по-възмутително е за мен, когато поръчителят отиде в рекламната агенция и поиска всичко, а агенцията няма доблестта да му каже истината, че нейната задача не е да лъже потребителя (или заблуждава, за по-чувствителните)! Да, поръчителите искат всичко, това е нормално, уродливото е, че създателите на реклами са готови на всичко за да приберат парите на поръчителите си. А няколко милиона гледат израстъците на тези отношения по телевизията.
Остава само BG знакът за управлението ни, иначе всичко е поредица от МЕНТЕТА.
Дали има една марка истинско кисело мляко, сирене, кашкавал или колбас, съмнявам се, но цените са европейски т.е. истински. Комисията за защита на потребителите е същата като ДКЕВР, те се държат с нас като окупатори, а не като защитници, както би трябвало. Нещата няма да се оправят докато заплатите им не зависят от резултата на работата им и се хранят на бюджетната ясла.
Сигурно шефът Неделчев няма да е съгласен, но аз се радвам, че рекламата за "нашенските" ядки беше глобена. Реклама можем да правим и без да лъжем хората. Когато отнасяме глоби за лъжите си, имаме аргумент да откажем на следващия клиент, който мисли, че е винаги прав и настоява да лъжем хората от негово име.
Цитираното по-горе "...шотландското уиски Tullamore Dew" е ирлансдко!
И какво ??
Защо тогава заглавието на материалчето не е нещо от сорта на "Реклама = Измама в БГ" ?
Защото си е така! Явно рекламистите по нашите земи така го разбират този бизнес.
Иначе - кметицата на село Смилян няколко пъти обяснява в различни медии, че боб от Смилян НЕ СЕ ПРОДАВА НИКЪДЕ! Просто се произвежда прекалено малко и оставал само за домашна консумация... Да Ви е сладък бобеца от Сми Лян !
И аз се чудех с тоя "Смилянски боб" кой ще успеят да излъжат, ама веднъж се замислих че много голяма част от възрастните хора НЕ ВИЖДАТ ХУБАВО а точно те купуват продуктите! "Made in China" разбира се е лепнато на произволно място с минималния разрешен шрифт, на точки и тези хора просто нямат шанс.
Предлагам, докато хапваме "органик" продуктите, като "Млякото на баба" /на Данон, което не се разваля няколко месеца/, да поскачаме като шебеци срещу ГМО и след това да си плащаме десетократно за поредната измишльотина на "органик" - мафията.
i ne sam v bg e taka, tva e smisyla na tozi paraziten biznes
Ето ви един добър пример - малкият ми син от шестия си месец яде домашно приготвено кисело мляко на баба му от село.Тя купува мляко от местните прозиводители, заквасва го и за цяла седмица хладилникът е пълен с домашно.Няколко поредни недели не ходихме до баба му и се наложи да си купим кисело мляко от магазина.Синът ми е на 5 години и отказа да го яде , каза , че е гадно и иска това от буркана.Тогава другата му баба спаси положението.Майка ми заквасва млякото само с кисело мляко на определени производители, дори бих казал само един.Дадонското не става , колкото и да го хвалят.Ако трябва да обобщя бавно и сигурно вървим към обезвкусяване на всичики продукти и до 10 -тина години ще загубим българския вкус на много продукти.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход