Игра на банани

Carrefour привлече първите си софийски клиенти с ниски цени. Конкурентът Kaufland отговори със същото

И Carrefour заложи на жълтия плод
И Carrefour заложи на жълтия плод    ©  надежда чипева
И Carrefour заложи на жълтия плод
И Carrefour заложи на жълтия плод    ©  надежда чипева

Бананът с главно Б винаги е бил чувствителна тема в България. Само допреди 20 години жълтият плод беше символ на лукс, до него се стигаше след дълги часове чакане на опашка и срещу нескромна сума. Бананът и днес сякаш отключва скрит импулс за дефицит в мозъка на българския потребител. И щом го види на пазара, бърза да си вземе колкото се може повече.

Французите от Carrefour и техните партньори от Гърция знаят за култивирания десетилетия социалистически недоимък. При премиерата си в София те заложиха на примамката, наречена банан. В новия си магазин в мола с име The Mall те подредиха огромни палети с жълти, излъскани плодове и окачиха табели, които сякаш крещяха: "Вземи ме за без пари." Точно 85 стотинки за килограм наистина е цена, която би направила впечатление и на тези, които никога не гледат тотала на касовата бележка.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


16 коментара
  • 1
    kbderror avatar :-|
    kbderror

    Готина статия. Урок по ценообразуване + :)

  • 2
    npaine avatar :-|
    NPaine

    Пак ли статия за мол? Почвате да дразните вече, толкова ли няма други икономически теми за запълване на съдържанието.

    Частта с бананите по времето на соца ми хареса като аналогия и като описание на ситуацията, но с цялото ми уважение към авторката на статията, ама що за глупост е последният параграф? Танц на саби, рискове на ниската цена? Еми освен да възкликна уплашено и възмутено "Джийзъс!" не знам какво друго мога да направя...

    Това че посетителите на моловете са в голямата си част тъпи кифли със силно развити стадни инстинкти, не означава че статиите в Капитал на тема "мол" трябва да са написани като за тъпи кифли нали?

    Да беше Труд, 24 часа, ок...ама все пак с репутацията на сериозен икономически вестник, можеше да има поне опит за маааалко по сериозно обясняване на рисковете от ниските цени. Да не говорим за цитиране на някой пейпър по темата.

    Мисля повече да не чета статия на Капитал за Мол/Откриване на мол/Ниски цени в Мол/Проблеми на Мола.

  • 3
    virgin avatar :-|
    Virgin

    Хубава статия.
    Очаквах при софийският хипермаркет да се избяга от формата приложен в Бургас, но очевидно в България името на френската верига ще се свързва с предлагането на масови и като цяло нискокачествени продукти.
    Ще е интересно в бъдещи материали да прочетем например какво става с плановете на Декатлон и ИКЕА. Ако не се лъжа преди няколко месеца Фурлис обявиха начало на строителството през март. Вече сме април, има ли ново отлагане?

  • 4
    nikolaineshev avatar :-|
    Petyr

    тези ни считат за бананова република. да се бяха постарали поне малко и да покажат поне малко нещо ново в магазина си.

  • 5
    jelezen avatar :-|
    jelezen

    И колко можеш да погълнеш? Първо да се принизяваш с боя около коритото, после да се тъпчеш само защото е било евтино? И колко щастлив можеш да се почувстваш от това?
    Това са въпроси, които можем да препратим към друга статия от броя - за психотерапията и нуждата от специалист.

  • 6
    stoiank avatar :-?
    stoiank

    Инвеститори които дават 100-200 млн. са доста сериозни и е време поне малко да ги уважаваме. Хубаво е да излезне една статия, какво влияние оказват на цените в съседните магазини и т.н. Пазарът е един, така че трябва да отхапят от някой. Примерно снощи в Била, хората бяха с пъти по- малко от обичайното. Метро наблюдава отстрани и чака страстите да утихнат. Но големите квартални магазини, дали имат средства да удържат на натиска?

  • 7
    bzm avatar :-|
    bzm

    Хубавото е,4е се самоизяждат,лошото е,4е освен себе си,ще завлекат и други към дъното.Много по -лошото е,че хазната си стой празна,дупките по пътищата си зеят,образованито ни и то една дупка,като здравеопазването,но от де пари?От млеко 5 ст,от4исленията за хазната са под 1 ст,а ве4ерта пе4албата с първата транзакция заминава за фирмата майка,а Дянков да го духа.

  • 8
    kamendc avatar :-|
    Камен

    как ще е хем мол, хем офис - не знам. тези, дето работят в офиса, къде паркират? ей го бизнес парк софия, паркоместа няма свободни - паркира се по тротоарите наоколо. а в тези молове като дойдат сутрин 2-3,000 бодри офисработници, после де ще паркират клиентите на мола?

  • 9
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    Добре де, какво правят тия емблематични баби после с торбите с банани? Аз ако купя наведнъж три банана, на третия ден ще има един презрял банан у нас. Да не са изнамерили как да ги правят на туршия, или ракия да варят от тях?

  • 10
    dark_dirk avatar :-|
    Симо

    Много ги обичам тези молове. В нормалните магазини се озъбиха и намалиха цените. Купих си дънки за 39 лв. и ризки по 20 лв. Да живее конкуренцията.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал