Подаръкът излиза скъпо
Тълкувателно решение на КЗК ограничава промоциите тип "купуваш едно, получаваш друго безплатно"


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Купуваш яхта, получаваш Porsche Cayenne. С тази апетитна оферта преди две години братята от Свети Влас – Диневи, се опитаха да привлекат клиенти към един от основните си бизнеси тогава – продажбата на яхти. Кризата точно беше започнала да се усеща и пазарът на яхти беше тръгнал надолу.
Едва ли са знаели обаче, че с тази си промоция нарушават Закона за защита на конкуренцията и можеха да си отнесат глоба, която да им струва скъпо – няколкостотин хиляди лева.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
А М-тел , що никой не ги закача ?
Какво общо имат раздаваните автомобили срещу SMS спрямо основния предмет на дейност на компанията ???
Щото са "ключов инвеститор", иначе досега още 100 комисии да са ги емнали..
Подобни промоции съществуват на Запад от десетилетия- конкретно комбинацията "уиски+кола" от примера в карето, може да се види във всеки супер...
Май за пореден път, Ганьо си обува новите гащи направо върху наср*ния г*з!
Ако тръгнат по магазините, толкова много глоби ще направят, толкова много пари ще вкарат в хазната. Че то само аз за колко промоции се сещам, които са в нарушение....
"Взривоопасно предложение от Mitsubishi: с всяко Pajero - подарък новия Colt" - Отстъпката за покупка на автомобил е под формата на още автомобил, т.е. нарушение няма.
Доста странно решение наистина. Тъй като работя в сферата на бързооборотните стоки, и търговският маркетинг е част от задълженията ми, това решение се отразява пряко на моята работа. Имам следният въпрос към КЗК. Ако съм решил да комбинирам два различни продукта в пакет и анонсирам на потребителя, че ще плати само единият продукт, а другият е подарък, КЗК казва че съм в нарушение. Ако обаче променя анонса като промо-пакет с отстъпка в общата цена (приемаме, че и в двата варианта потребителят плаща една и съща сума за двата продукта), и това ли е нарушение? Ако следваме логиката на комисията, отговорът на въпроса следва да е да. Т.е., излиза, че трябва изцяло да се премахнат т.нар промо-пакети, които са традиционен инструмент на търговският маркетинг
. Не виждам с какво такова решение помага на потребителя.
До коментар [#1] от "stenk":
Играта СМС за милиони на Мтел оперира с лиценз за хазарт. Това ознаàва ли нещо за вас?
А ако говориме за средностатистическия и по-беден българин какво по хубаво за него да влезне в магазина и да си купи 3кг.картофи и да вземе 1лт.олио, тези с поршетата и яхтите не ги мислете за тях няма закони.
Идеята е всеки да е в нарушение и с глобите да се подкрепи бюджета.
До коментар №7
Ако външно лице наеме номер и направи хазартна игра, всичко е наред.
Ако фирма направи хазартна игра, която да ползва и развива нейна основна услуга, това е промоция - ползваш/получаваш, като наградата е много над стойността на услугата. Лиценза за хазарт няма нищо общо със случая.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход