Подаръкът излиза скъпо

Тълкувателно решение на КЗК ограничава промоциите тип "купуваш едно, получаваш друго безплатно"

Някои промоции могат да създадт проблеми на търговците и техните доставчици
Някои промоции могат да създадт проблеми на търговците и техните доставчици
Някои промоции могат да създадт проблеми на търговците и техните доставчици    ©  Цветелина Ангелова
Някои промоции могат да създадт проблеми на търговците и техните доставчици    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Купуваш яхта, получаваш Porsche Cayenne. С тази апетитна оферта преди две години братята от Свети Влас – Диневи, се опитаха да привлекат клиенти към един от основните си бизнеси тогава – продажбата на яхти. Кризата точно беше започнала да се усеща и пазарът на яхти беше тръгнал надолу.

Едва ли са знаели обаче, че с тази си промоция нарушават Закона за защита на конкуренцията и можеха да си отнесат глоба, която да им струва скъпо – няколкостотин хиляди лева.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stenk avatar :-|
    Stanimir Kosev
    • - 2
    • + 30

    А М-тел , що никой не ги закача ?
    Какво общо имат раздаваните автомобили срещу SMS спрямо основния предмет на дейност на компанията ???

    Нередност?
  • 2
    lancelot avatar :-P
    lancelot
    • + 17

    Щото са "ключов инвеститор", иначе досега още 100 комисии да са ги емнали..

    Нередност?
  • 3
    klecho avatar :-|
    klecho
    • - 1
    • + 9

    Подобни промоции съществуват на Запад от десетилетия- конкретно комбинацията "уиски+кола" от примера в карето, може да се види във всеки супер...
    Май за пореден път, Ганьо си обува новите гащи направо върху наср*ния г*з!

    Нередност?
  • 4
    ops5 avatar :-P
    Пламен
    • - 3
    • + 2

    Ако тръгнат по магазините, толкова много глоби ще направят, толкова много пари ще вкарат в хазната. Че то само аз за колко промоции се сещам, които са в нарушение....

    Нередност?
  • 5
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431
    • - 3
    • + 2

    "Взривоопасно предложение от Mitsubishi: с всяко Pajero - подарък новия Colt" - Отстъпката за покупка на автомобил е под формата на още автомобил, т.е. нарушение няма.

    Нередност?
  • 6
    bratdomingo avatar :-?
    bratdomingo
    • + 8

    Доста странно решение наистина. Тъй като работя в сферата на бързооборотните стоки, и търговският маркетинг е част от задълженията ми, това решение се отразява пряко на моята работа. Имам следният въпрос към КЗК. Ако съм решил да комбинирам два различни продукта в пакет и анонсирам на потребителя, че ще плати само единият продукт, а другият е подарък, КЗК казва че съм в нарушение. Ако обаче променя анонса като промо-пакет с отстъпка в общата цена (приемаме, че и в двата варианта потребителят плаща една и съща сума за двата продукта), и това ли е нарушение? Ако следваме логиката на комисията, отговорът на въпроса следва да е да. Т.е., излиза, че трябва изцяло да се премахнат т.нар промо-пакети, които са традиционен инструмент на търговският маркетинг
    . Не виждам с какво такова решение помага на потребителя.

    Нередност?
  • 7
    cilantro avatar :-|
    Sofia Cohen
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#1] от "stenk":

    Играта СМС за милиони на Мтел оперира с лиценз за хазарт. Това ознаàва ли нещо за вас?

    Нередност?
  • 8
    worldann avatar :-P
    worldann
    • + 1

    А ако говориме за средностатистическия и по-беден българин какво по хубаво за него да влезне в магазина и да си купи 3кг.картофи и да вземе 1лт.олио, тези с поршетата и яхтите не ги мислете за тях няма закони.

    Нередност?
  • 9
    gost22 avatar :-|
    gost22

    Идеята е всеки да е в нарушение и с глобите да се подкрепи бюджета.

    До коментар №7
    Ако външно лице наеме номер и направи хазартна игра, всичко е наред.
    Ако фирма направи хазартна игра, която да ползва и развива нейна основна услуга, това е промоция - ползваш/получаваш, като наградата е много над стойността на услугата. Лиценза за хазарт няма нищо общо със случая.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал